verveling

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

roompie

verveling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 13:46

in de winter merk ik heel sterk dat mijn pony's zich op stal vervelen,
ze gaan regelmatig het land in ( bijna dagelijks) maar als ze een dagje binnen staan, barst de bom,.
trapperig, chagerijnig etc.

nou wou ik jullie vragen hoe pakken jullie dat aan swinters, al de paarden weer wat meer op stal staan ?
hebben jullie tips, of leuke gekke ideetjes,.
om de paarden van de verveling af te helpen?

Mo_I_Rana

Re: verveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:53

Onze paarden staan bij dit weer ook op stal, ik laat ze alle dagen ook los op het land lopen zodat ze zich kunnen uitleven.
Mijn eigen paard zit graag op stal bij het koude weer (als hij buiten staat wil hij zo snel mogelijk terug naar binnen, zelfs met dik winterdeken). Ik merk ook dat hij zich gaat vervelen, vandaar dat ik al een jollybal voor hem heb gekocht (maar dat hebbedingetje van me interesseert hem jammergenoeg geen reet Rolleyes ) misschien is dat wel voor jouw paard een optie?
Verder heb ik een hooinet zodat hij langer met zijn hooi kan bezig zijn en regelmatig per dag steek ik er ook een portie hooi in, kwestie van zich bezig te houden.
Verder heb je ook van die lickits oid waar ze ook enkele uren mee zoet zijn.
Brokjes verstoppen in het hooi of stro is ook een bezigheidstherapie voor hun.

Het gaat dus allemaal om van die kleine dingetjes, maar die dingetjes zorgen er wel voor dat ze zich uren lang met iets bezig kunnen houden. Lachen

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:42

Wij geven de paarden een dusdanige portie hooi,dat ze er de hele dag mee toe kunnen.Dat is het natuurlijkste voor een paard.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:20

oranje pionnen in de stal of een
jolly bal of
voerbal of
wilgentakken of
veel hooi voeren Knipoog

Sharmayne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:21

Ja bal ophangen,likstenen,of andere dingen om mee te spelen.

En inderdaad,zoveel mogelijk proberen eruit te halen (voor zover dat mogelijk is) en lekker veel hooi erin,dan hebben ze wat te doen.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:42

Ja zoals hierboven staan, een bal, liksteen (geen lik-it doen, uit ervaring hebben ze die binnen 2 uur op) Je hebt tegenwoordig ook ballen waar je koekjes enzo in kan doen met een klein gaatje erin het paard moet dan de bal laten rollen zodat hij een snoepje krijgt. Ik weet niet meer hoe ze heten alleen wel dat ze best duur waren.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:07

likstenen, een bal waarmee ze kunnen klungelen en inderdaad een flinke portie hooi. Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:29

Zorg dat ze lekker wat te knabbelen hebben, dus bijvoorbeeld hooi. Leg een liksteen neer of van die ballen waar je brokjes kan in doen. Er zijn tegenwoordig genoeg speeltjes tegen de verveling. Knipoog