Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
gootje12 schreef:Je kan je paard toch een dekenmodel geven.heb je ook geen last met uitrijdekens.En ze hebben toch nog wat eigen bescherming.De plekken waar ze gauw zweten,zijn dan toch geschoren.En je kan beginnen met 1 deken.
en gewoon niet te lang buiten zetten. mijn pony gaat van 12:00 tot 17:00 naar buiten

yvitje schreef:Ik vind het zelf niet zo'n natuurlijk gezicht om een paard te scheren, ik vind dat je het gewoon moet laten als het is. Als je paard dan bezweet is na het rijden doe je hem ff een zweetdeken op een half uurtje en daarna kan ie weer de wei op.
droefje schreef:ik zit ook met de vraag "scheren of niet"
je merk dat het de paarden nu heel veel meer energie kost om hun vacht op peil te houden. dan weer warm en dan weer koud.
ik heb een paard met een niet overdreven wintervacht qua lange haren, maar ze heeft wel veel haar. ze is de laatste 3 weken wat lauw, (dat is heel mijn paard niet). ze ziet er niet slecht uit. ze glanst als een spiegeltje en toont verder niet ziek, dus ik denk dat dit echt wel met haar vacht te maken heeft. dat ze niet weet wat ze er mee aan moet.
mijn vraag is, als ik haar 1 x scheer moet ik het dan elk jaar doen. krijgt ze wel weer het zelfde vachtje terug als dat ze nu heeft, dus niet doffer en/of stugger.?
hoor het wel.