half geschoren paard, wat raden jullie aan

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

half geschoren paard, wat raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 20:04

naja half geschoren is overdreven. 90% geschoren zeg maar. maar t ziet er niet uit dus

ik had al besloten z'n hoofd en benen niet te scheren. had de eerst keer namelijk een model geschoren en toen was hij al best zeikerig. maar op het eind was hij best braaf. al vond hij het op z'n hals niet echt leuk.
maar met hoofd en benen vertrouw ik hem toch niet, en ik nog geen zin om dood te gaan of zo'n oog eruit te prikken Clown

naja dus besloten hem helemaal te scheren (behalve hoofd en benen dan) want ondanks dat ie in model geschoren was zweette hij nog best erg.

ging er van uit dat hij nu wel wat braver zou zijn omdat het de eerste keer helemaal niet zo verkeerd ging voor rowdy's doen (tis nogal een zeikerd)

nou hele paard geschoren... beetje zeikerig in het begin, maar ging prima... totdat ik bij z'n hals kwam.
echt niet te scheren dus! met heel veel moeite en geduld heb ik nu bijna z'n hele hals geschoren. maar t laatste stukje gaat echt niet.

praam erop helpt nog niet een beetje. hij draait gewoon helemaal door als dat apparaat richting hals gaat.

hoe zouden jullie dit oplossen? heb vandaag een paard voor iemand geschoren en die had hem een kalmeringspasta gegeven (tranquigel geloof ik) maar dat hielp in mijn ogen niet echt. hoofd hebben we met praam gedaan en toen was dat paard 10x suffer als met kalmeringsmiddel.

vrees dus dat zoiets niet gaat helpen bij rowdy.
maar een DA late komen voor dat kleine stukje vind ik ook wel een duur grapje.

wat is jullie ervaring met kalmeringspasta's met zo'n paarden?
of hebben jullie een ander goed idee?

tamary

Re: half geschoren paard, wat raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:06

Handknippertje?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 20:08

tamary schreef:
Handknippertje?

dat krijg je nooit zo kort als met een scheerapparaat

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:34

is hij bang van het geluid?
dan kan je zijn oren dichtstoppen met watten.

gelukkig is mijn pony super braaf met scheren,ook toen ze voor het eerst geschoren werd Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 13:11

nee het is volgens mij niet echt het geluid. het is meer de aanraking.

ladykiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:14

mirgino schreef:
is hij bang van het geluid?
dan kan je zijn oren dichtstoppen met watten.

gelukkig is mijn pony super braaf met scheren,ook toen ze voor het eerst geschoren werd Haha!

ja dat is wel handig Haha!

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:54

loulou schreef:
nee het is volgens mij niet echt het geluid. het is meer de aanraking.

Het gebeurd wel eens dat bij een machine de condensator stuk is. Deze zorgt er voor dat er geen stroom op de messen en de buitenkant van de machine kan komen te staan. Als de condensator stuk is voelt het paard tijdens het scheren een lichte prikkeling. Je kan het zelf testen door de messen aan te raken terwijl de machine draait.
Voel je een prikkeling dan licht het aan je machine.

Sterkte dick

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 14:07

bedankt voor je reactie, maar het kan daar eigenlijk niet aan liggen. de rest van zijn lijf ging eigenlijk best goed.
en gister heb ik ook een (best wel gevoelig) paard geschoren. dat ging ook gewoon goed, incl hoofd en benen.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:37

Ik heb hele goede ervaringen met tranquigel. Het werkt natuurlijk niet a-la-minute die pasta, maar met een half uurtje is mijn paard toch heerlijk suf en super braaf!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:43

een tube tranquigel is voor maxmaal 250 kg beest (staat op verpakking) houdt je daar rekening mee?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:38

zoiets kan je ook het beste met z`n tweèen doen.je kan er altijd nog een halve spuit verdoving in doen,gewoon proberen.

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:57

Ik zou een tondeuse voor mensen gebruiken (zonder opzetkam). Ik heb er zelf 1 van babyliss (a €20 bij de Blokker) en die maakt heel weinig geluid en trilt ook heel zacht. Ik heb dit jaar hiermee de onderbenen en het hoofd van mijn paard gedaan (de rest met een gewone scheermachine) en je ziet vrijwel geen verschil. Nu heb ik gelukkig een paard dat het totaal niet eng vindt om geschoren te worden, die staat gewoon los, ook als ik z'n hoofd scheer.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:23

1 tube Tranquigel is goed voor 175 kg (zware sedering) t/m 700 kg (lichte sedering) lichaamsgewicht.
Ik heb aan 7 eenheden (van de 10) genoeg om mijn paard van 500 kg te sederen voor het scheren.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:28

Mijn paard heeft de gehele spuit Tranquigel gekregen, hij weegt ongeveer 500 kg. Maar op het moment dat het scheerapparaat aanging was hij weer klaar wakker en heel bang. Scheerapparaat weer uit, paard weer erg slaperig. Uiteindelijk heb ik mijn hand over zijn oog gedaan en de scheerder haar hand op zijn kont en pas toen bleef hij kalm. Moet bekennen, heb wel een heel druk en bang paard.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:31

Heb je tijdens het gebruik van de Tranquigel ook de praam opgezet?