Imker had de hele week niet gelopen, omdat hij kreupel was, dus vandaag was het weer de eerste keer dat ik hem reed. Dat had ik maar beter niet kunnen doen... Ik heb nog nooit zo'n pokkewedstrijd gereden.
Parkeren was een ramp. Ik kon met mijn jeepie (en dat is al niet zo'n kleintje) ergens tussen gefrommeld worden, heerlijk in de blub. De eerste ellende dus.
Met het optuigen vielen mijn nieuwe witte handschoentjes op de grond, huppa in de modder

Het losrijterrein was een grote baggerzooi en ik hoop maar dat modderbaden ook goed zijn voor paardenvoetjes. Op naar de ringen. Waar zijn die? Wat een raar systeem, 1 en 2 buiten, 3 binnen, 4 buiten, 5 weer binnen en ga zo maar door. Nadat ik dat systeem had proberen te ontcijferen, wat overigens niet lukte, mocht ik, een half uur!!! te laat, mijn proefje binnen starten.
Imker vond het heeel eng, omdat de jury zowat met een tafel op C zat. Je kwam de hoek door bij H en BENG, bijna tegen de jurytafel omhoog. Het lukte dus niet om daar fatsoenlijk de bochten door te komen.
De proef was een ramp.

Tweede proef dan beter, zou je zeggen? Not dus!
Binnen 1 minuut (en da's niet overdreven) moest ik al weer buiten starten. Geen tijd gekregen om schroeven in te draaien, hup: rijden met die hap.
Ik kom die ring binnen en Imker ging bijna plat op zijn snuf. Glad en hult en bult. Er was niet te rijden.
Toch heb ik het geprobeerd. Ik ben tot het wijken gekomen, en na de zoveelste schuif en struikelpartij heb ik eieren voor mijn geld gekozen. Ik ben flink pissed naar de jury gegaan en gezegd dat ik mijn paard nog langer als vandaag wilde hebben, en dat ik daarom stopte. Wonder boven wonder vond de jury het nog een goed plan ook en zei tegen Imker dat hij een lief vriendinnetje had...

Eenmaal met het afzadelen, bleef Imker met zijn (nieuwe) leren halster achter de trailer steken en heeft het halster finaal door de midden getrokken. Ellende compleet, want ik had geen reservehalster meegenomen. Er gebeurt immers toch nooit iets. (had overigens wel 2 singels meegenomen, voor het geval dat...)
Snel zelf van 2 halstertouwen een halster geknoopt en met tranen in mijn ogen naar huis gereden.

En met al deze trubbels vandaag heb ik maar 142 punten gereden. Dit is echt een dieptepunt in mijn prille wedstrijdcarriere.
Que problemas