HC starten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

HC starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 20:55

hoi,
ik heb me net nog bij geschreven voor morgen(!) voor een officiele dresuur wedstrijd bij ons op de club omdat er zoveel uitvielen was er nog een plekje vrij
zodat ik met m'n vz pony kon starten zonder startkaart (HC dus) ,want die komt pas december binnen.
maar nu had ik dus wat vraagjes :
moet je in wedstrijdtenu?
moet ik mijn pony vlechten?
en rij je mee voor prijzen (nee toch?).
groetjes Nicole

carlijn83

Re: HC starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:22

Bij HC starten wordt wel verwacht dat je gaat zoals je op concours gaat dus idd in tenue en gevlochten en al.
Op een oefendressuur is dit wat anders Knipoog

Je kunt niet in aanmerking komen voor prijzen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:28

idd moet de combinatie eruit zien zoals in de regelementen onschreven staat.
Wel is het zo dat je geen startkaart hebt en daardoor ook geen HC mag starten, ook als je HC start heb je een startkaart nodig!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 08:12

Idd, ik sluit me bij Judithh aan!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 08:13

Ik ook, ben benieuwd hoe het wordt opgelost..... Misschien zie ik je zo nog rijden!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:02

superlise schreef:
hoi,
ik heb me net nog bij geschreven voor morgen(!) voor een officiele dresuur wedstrijd bij ons op de club omdat er zoveel uitvielen was er nog een plekje vrij
zodat ik met m'n vz pony kon starten zonder startkaart (HC dus) ,want die komt pas december binnen.
maar nu had ik dus wat vraagjes :
moet je in wedstrijdtenu?
moet ik mijn pony vlechten?
en rij je mee voor prijzen (nee toch?).
groetjes Nicole

Ja je word in wedstrijdtenue verwacht, want dat is op officiele wedstrijden ook zo.
Je hóeft je pony niet te vlechten, dit is op officiele wedstrijden ook niet zo.
Als je pony netjes recht getrokken manen heeft en zijn manen er mooi verzorgt uitzien mag dit ook.
Al accepteren de meeste jury's gevlochten manen waarschijnlijk meer.
Nee je rijd niet mee voor de prijzen.

@Judithh: dan volgt de KHNS zijn regelementen niet goed, want ik zie geregeld dat mensen zonder startkaart wél HC starten.
Al hebben de meeste mensen hun startkaart al wel aangevraagd.

Edit; typo

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:08

Marly_ schreef:
@Judithh: dan volgt de KHNS zijn regelementen niet goed, want ik zie geregeld dat mensen zonder startkaart wél HC starten.

Dan volgt de wedstrijdgevende vereniging dus de reglementen van de KNHS niet goed, want het mag niet!
Is dus geen kwestie van dat de KNHS de eigen reglementen niet goed volgt, zij zullen het niet weten dat een vereniging dat toestaat, er is namelijk geen coupon, als de federatievertegenwoordiger het niet in de gaten heeft en er dus niets van op het rapport zet is het voor de KNHS niet te controleren.

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:32

Volgens mij mag je zonder startkaart alleen mee doen in de B en niet in hogere klasses...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:34

Je mag zonder startkaart inderdaad geen HC starten. Soms laten clubs het wel toe als ze een te lage opkomst hebben, of als het toch al een onderlinge wedstrijd is.

De rest is beantwoord Lachen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:46

Oké, niet om valse hoop te wekken voor TS, maar hoe zit het dan met een blanco startcoupon? Mij is wel eens verteld dat je met een blanco startcoupon mag starten als je startkaartaanvraag in Ermelo ligt. Ik kon het niet in de reglementen vinden, maar ik was er wel nieuwsgierig naar.