L springen veel moeilijker dan B

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

L springen veel moeilijker dan B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 09:16

ik had een vraagje is L springen nou veel moeilijker dan de B

ilse18

Re: L springen veel moeilijker dan B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:20

L is 10 cm hoger en je hebt 2 dubbelsprongen ipv 1, verder zijn de lijnen over het algemeen hetzelfde!
Persoonlijk vind ik de overgang van L naar M moeilijker, M heeft vaak toch wat technischere lijnen.
Maar voor alle klasse's geldt dat het toch echt verschilt per parcoursbouwer.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:00

dus het valt op zich wel mee?

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:16

ik vind van wel. De hoogte is meestal geen probleem maar de lijnen. Als een B parcour goed door komt kun je het L ook wel aan. Toch wordt er wel vaak breder gebouwd en de progressieve parcour behoorlijk aan de maat...

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:17

ik vind het ook reuze meevallen, ik ben sinds paar weken ook over naar het L. maar idd de overstap naar het M is moeilijker, had afgelopen week per ongeluk een M wedstrijd meegereden, er stond dat het 1.15 m zou zijn, nou lag dus vet op 1.20 allemaal en er zat ook alles in wat je in het M mag krijgen. dus 2 dubbels, 1e met 3 hindernissen, waterbak, hele moeilijke lijnen, maar het is gelukt Tong uitsteken maar het is wel te merken hoor. en dan de B naar het L niet zo.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:29

nee idd! B naar L is wel te doen! En als het je tegen valt dan ga je toch een paar keer HC starten?

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:55

Ik zit pas in het B springen, dus over het L kan ik nog niet veel zinnigs zeggen, maar het lijkt mij juist makkelijker omdat je in de L ook niet meer op stijl hoeft te rijden, aangezien ik daar altijd lage punten voor heb Bloos

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:23

Hozie schreef:
Ik zit pas in het B springen, dus over het L kan ik nog niet veel zinnigs zeggen, maar het lijkt mij juist makkelijker omdat je in de L ook niet meer op stijl hoeft te rijden, aangezien ik daar altijd lage punten voor heb Bloos

Als je altijd lage punten hebt voor je stijl dan is dat niet zonder reden, die stijlpunten zijn er niet voor niets!
dus ik denk dat je jezelf dan wel tegenkomt in de L of M.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 16:16

ok ik rij meestal foutloos en heb meestal wel goeie stijlpunten boven de 45 maar met hoeveel punten zijn jullie over gegaan?

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:23

L is hoger en wat hier boven al allemaal is genoemd... heb ik er niks over te zeggen meer...

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:26

ik ben met 16 winstpunten overgegaan, en dit heb ik binnen 2 maanden bij elkaar gereden. In het L gaat het goed, meestal foutloos. Ik ga de M wel uitrijden om voor ons beide eerst voldoende ervaring op te doen voordat we M gaan.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 18:29

ok zouden jullie met 10 wp al overgaan ?

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:42

Ligt eraan hoe hij loopt. Als je het gevoel hebt dat het goed gaat en je instructeur ook.. waarom niet... Mara ligt er wel aan hoe oud het paard is en hoeveel ervaring hij heeft...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 00:19

Ik rij in principe altijd alle klasses helemaal uit, punten gaan hard zat en ik ben graag goed voorbereid.

Overgang van het B naar het L vind ik wel meevallen, L naar het M vind ik lastiger. Mijn merrie had 9 winstpunten in het B geloof ik en die zou ik L gaan starten, ze brak alleen twee dagen daarvoor haar been dus het is er nooit van gekomen (alleen een HC start het weekend ervoor en dat ging fijn dus toen wist ik zeker dat ze er aan toe was)

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 11:12

Je kan ook nog als je een goed gevoel hebt van het 1e parcours het 2e parcours Lhc starten.
En als je al L hebt gestart mag je ook 1e parcours Bhc en dan 2e parcours L voor punten rijden.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:45

Ik ben met 14wp overgegaan naar de L, en idd het valt echt heel erg mee!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:57

Gewoon doen!! en hou ons op de hoogte! ben benieuwd hoe het gaat!!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 16:05

ik sprak net de eigenaar van het paard waar ik op rij en die wil graag dat ik in januari M ga. Ergens kan het wel heb nu 14 winstpunten en de laatste 5 parcoursen foutloos... maar ben er nog niet over uit.De laatste tijd gaat wel erg goed, maartja de M is nog wel wat... Ik kijk eerst wel hoe het de komende paar wedstrijden gaat...

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 16:57

ilse18 schreef:
Je kan ook nog als je een goed gevoel hebt van het 1e parcours het 2e parcours Lhc starten.
En als je al L hebt gestart mag je ook 1e parcours Bhc en dan 2e parcours L voor punten rijden.

dit snap ik niet echt:p maar ik sta nu op 8 en heb nog 1 springwedstrijd dit jaar

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 16:59

mijn vorige pony ging compleet de stop in in het L, maar het was voor hem ook net iets teveel rekken soms.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 17:45

ok volgens de vorige eigenaar toen we mijn pony kochten zo'n 2 jaar geleden was ze L dressuur en L springen maar mijn pony vind springen ook echt super! toen ik vorige week zondag w8e moesten voor mijn 2e paocur omdat de ruiter daarvoor het pacour had afgebroken kon ze niet w8en om de snelste tijd neer te zetten toen de bel ging was ze ook weg maar ze wou wat te snel en dus kwam ik de bocht niet goed door waardoor weigering maar dat had ze dan ook echt niet meer kunnen springen . was mijn eigen schuld:P als ze neit uitkomt zal ze er alles aan doen om er toch nog overheen te komen:P

RuizSoler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:42

Het L springen is niet moeilijk. Kan makkelijk Ja alleen de lijnen staan heeeeeeeeel iets moeilijker. Maar als je lekker door het B komt gaat de L ook wel.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:11

ilse18 schreef:

Bij ons heb je vaak 2 klassieke parcoursen, als je dan het 1e parcours B rijdt en het 2e parcours Lhc.
Ik heb het dat ook gedaan voor de overgang van L naar M, eerste parcours kan je dan al wat wennen aan de hindernissen en de lijnen, en als het dan goed voelt dan het 2e parcours hoger.
Als je dan zoveel winspunten in de B hebt dat je wel over moet, maar je hebt er zelf nog niet zoveel vertrouwen in mag je dus ook 1e parcours Bhc starten en 2e parcours L, en dan tellen je eventuele winstpunten in de L gewoon mee.

Hoop dat het zo wat duidelijker is........

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:13

goed idee... kan ik ook wel doen richting de M. Dus het klassieke parcour L en dan het 2e parcour M HC.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:05

ik vond de overgang B naar de L ook niet echt moeilijker!
L naar de M valt me trouwens ook erg mee, in de M gaat het nu beter als in de L, raar maar waar!
succes!
oja ik heb de B en de L allebei niet uitgereden, ging over met ongeveer 15/20 winstpunten, ligt ook aan je gevoel natuurlijk!