Gouden tip gezocht: Laarzen zakken uit door smalle enkels!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Gouden tip gezocht: Laarzen zakken uit door smalle enkels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 15:34

Ik heb nogal smalle hielen/enkels en hierdoor pas ik mijn nieuwe kalfslederen Petrie laarzen niet. Ze zijn op maat gemaakt, en dit heeft al de nodig moeite gekost, want pas de 5e keer kreeg ik eindelijk de goede laarzen binnen, het was gewoon te schandalig voor woorden. Nou ja goed, ze zijn dus gewoon te groot, ook de kuit is iets ruimer dan 36 en zit dus niet supermooi, maar ik had geen zin om nog eens zo lang te moeten wachten en heb ze maar geaccepteerd. Bij de hiel/enkel waren ze zo groot dat ik ze gewoon uit kon schudden. Ik heb er al een hakje ingelegd, toen nog een geheel zooltje daaroverheen, maar toen zakten ze nog uit tijdens het rijden, toen heb ik een nog dikker zooltje genomen zodat ik bij mijn wreef vast kwam te zitten en ze niet meer zo makkelijk uit zouden zakken, maar toen kreeg ik uiteraard kramp en na een uur voelden mijn voeten bont en blauw aan. Ik heb even afgewacht of ze na een tijdje door het inzakken van de laars misschien iets vaster rond mijn enkel kwamen maar helaas was dit ook niet het geval. Ook heb ik sokken afgeknipt zodat ze alleen rond je enkel zitten en deze over mijn gewone sokken aangedaan, maar nog steeds zakken ze uit. Ik weet echt niet meer wat ik nog kan verzinnen en vind het zonde om laarzen van ruim 500,- zo in de kast te laten staan.
Heeft er misschien iemand een gouden tip? Zelf dacht ik wel aan schuimrubber, het principe van de simpele goedkope snowboots, daar zit je enkel bijna altijd wel vast in, maar is er zoiets niet om in een laars te schuiven (het moet natuurlijk wel blijven zitten).
Sporen aan doen helpt niet voor degene die dat te binnen schiet, want ik rijd altijd met sporen maar ze zakken dan nog steeds af.
Andere laarzen kopen met veters e.d. is ook geen optie, ik heb niet voor niks zoveel geld aan deze laarzen uitgegeven en ik was niet van plan om dat allemaal weg te gooien, tenzij iemand deze van me over wil kopen Knipoog

lonnie

Re: Gouden tip gezocht: Laarzen zakken uit door smalle enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:03

als je er zoveel geld voor hebt betaald zou ik lekker teruggaan naar de winkel, dan maar nog wat langer twachten, maar beter dan zelf gaan knutselen. je mag toch verwachtendat als ze op maat zijn gemaakt dat je laarzen krijgt die goed passen en niet afzakken

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:07

laarzen zakken op een gegeven moment altijd, dat komt omdat leer een natuurlijk materiaal is en leeft als het ware.
mocht het echt heel erg afzakken zou ik terug gaan naar de winkel! maar zoals je zelf al aangaf, waren ze al ruim toen je ze kocht!
succes

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:12

Zou rechtstreeks kontakt opnemen met Petrie. Verhaal uitleggen dat je op maat gemaakte laarzen hebt besteld maar dat de winkel waar je ze gekocht hebt schijnbaar niet in staat is om de juiste maten op te nemen / door te geven.

Dat ze inmiddels al 5x vermaakt zijn en of bij petrie zelf iets weten om dit op te lossen.

Van op maat gemaakte laarzen mag je toch wel verwachten dat ze goed passen. Daarom heet het ook maatwerk anders kan je net zo goed een paar confectielaarzen kopen.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:43

Ik zou ook met dit verhaal naar de winkel gaan of rechtstreeks naar petrie.

Ik heb zelf ook dunne benen en heb ze op maat laten maken met een rits tot onder aan toe.
Werkt perfect Lachen

Bij mijn vorige laarzen heb ik eens een rits in laten zetten door de schoenmaker, die heeft toen ook de laars een stukje ingenomen. Misschien is dat nog een idee om je huidige laars te verbeteren.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:46

Ik vind als ze op maat zijn gemaakt en ze passen niet, dat dit ze fout van de fabriek is. Gewoon stampij maken bij de winkel en daarna eventueel bij Petrie. Het is allemaal duur genoeg en het gaat ook niet om het minste merk!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 18:21

lindsey schreef:
Zou rechtstreeks kontakt opnemen met Petrie. Verhaal uitleggen dat je op maat gemaakte laarzen hebt besteld maar dat de winkel waar je ze gekocht hebt schijnbaar niet in staat is om de juiste maten op te nemen / door te geven.

Dat ze inmiddels al 5x vermaakt zijn en of bij petrie zelf iets weten om dit op te lossen.

Van op maat gemaakte laarzen mag je toch wel verwachten dat ze goed passen. Daarom heet het ook maatwerk anders kan je net zo goed een paar confectielaarzen kopen.

Die winkel die meet keurig aan, Petrie heeft echter 5 keer al een belachelijke fout gemaakt! En ik heb al meerdere malen contact gezocht met Petrie omdat ik het schandalig vond dat ze wel elke keer mijn leverancier 50,- vermaak kosten lieten betalen en tot 2 keer toe een paar laarzen die niet in overeenstemming met de maten waren gewoon heeft laten betalen, en dat terwijl ze WEL toegaven zelf fout te zitten. Dat vond ik toch wel belachelijk, maar Petrie reageert gewoon niet op mijn brieven en telefonisch zijn ze ook niet erg begrijpend. Ook niet als ik zeg dit paar dan toch maar te accepteren omdat het eind zoek is, maar of ze dan een idee hebben hoe ze toch zo passend mogelijk kunnen worden.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:43

Fout ligt dus blijkbaar bij Petrie ipv bij de winkel. Zo te lezen heb je al alle dingen gedaan die mogelijk zijn om tot een oplossing te komen. Als Petrie echt zo moeilijk doet zou ik mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Als je die hebt tenminste.

Als ze maatwerk beloven moeten ze ook maatwerk leveren.
Het gaat toch om een behoorlijk bedrag.

Als het met een zooltje of of zoiets te verhelpen is zou ik niet moeilijk doen ook al moet dit ook niet nodig zijn bij maatwerk.

Maar zo te lezen kan jij ze gewoon helemaal niet aan.