ik denk erover om voor op concours laarzen te halen van HUET, ze zijn niet zo duur en ook verkrijgbaar in donkerblauw. op de site staat wel een foto, maar ik zou wel graag foto's willen zien van bokkers. met name van de ruimte om de enkel en de dressuurboog.
Ik heb ze, en ben er lang niet wild van... Ze zijn op maat gemaakt maar pasten nog niet (waren gewoon ongelijk gemaakt qua kuitmaat, terwijl dat helemaal niet de bedoeling was) Vervolgens is dat gewoon slecht (zeg maar 'niet') opgelost, en om ze alsnog te kunnen dragen heb ik er uit pure ellende bij de schoenmaker ritsen in laten zetten. Ik onderhoud ze goed, maar echt mooi blijven ze ook niet. Vergeleken met de laarzen van Petrie e.d. is het model wat simpel. Ik vond de schacht heel recht, slipte er enorm in. Maar volgens deskundige v. Huet waren ritslaarzen totaal niet nuttig, had ik ideale pootjes voor een 'gewone'. En dan komt ie naderhand met een verhaal dat het met zulke benen moeilijker is om gewone laarzen goed passend te krijgen. ( 'zulke' benen is kuitmaat 35, voet 40 en hoogte 53... niet heel extreem dacht ik zo) Dit zijn ze!
Ik heb ze ook, de New Market in donkerbruin voor de training. Vind het fijne laarzen, heel goed op maat gemaakt (heb behoorlijk smalle enkels en kuiten en deze passen echt heel goed) en de coating is ideaal als je niet steeds je laarzen uit wilt doen om je paard af te spuiten etc. Ze kunnen tegen een stootje en zijn heel makkelijk te onderhouden. Het enige nadeel van de coating is dat de laars wat minder ademt, dus mensen waarvan de voeten gauw zweten zou ik het niet aanraden. Maar ik ben er erg blij mee, zal dit weekend even foto's maken.
Ik heb jaren geleden bij Huet laarzen laten maken, is op een ramp uitgelopen............... te korte schacht ondanks mijn protesten, te smal van boven en de kuiten de breed, toen vermaakt, bovenkant dusdanig opgerekt dat de voering scheurde, stukje er in gezet van andere kleur leer, buitenkant gerimpeld van het natmaken, waren nieuw maar zagen er niet meer uit..................... boze brief gestuurd, NOOIT weer wat van gehoord. Diep adem gehaald en weggegooid........................ EENS MAAR NOOIT, NOOIT WEER!!!