2 veulens verkocht, hoe samen op de trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

postbodesiem

2 veulens verkocht, hoe samen op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 13:30

We hebben 2 veulens verkocht en ze gaan samen naar een nieuw adres.
Hoe vervoeren jullie 2 veulens tegelijk?
We hebben een 2 paards trailer, moet het tussenschot ertussen of niet? Wel of niet vastzetten?
Als we 1 vervoeren doen we hem altijd los in de trailer met het veulenrek erachter dicht maar 2 los in de trailer lijkt me niet zo'n goed idee, maar een ander zegt van wel.

Wie heeft voor mij de gouden tip ?

Loolapelooza

Re: 2 veulens verkocht, hoe samen op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:00

Als die veulens elkaar kennen zou ik ze er gewoon los op zetten met alles wat eruit kan eruit.
Veulenrek kan je erin laten
Zo doen wij het ook met onze camion (alles los) en dat gaat prima

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:47

Ik heb vorige maand onze twee veulens op de trailer gehad, gewoon op de 2 paards en ik heb ze beide vastgezet. Ging vlekkeloos!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:55

Ligt eraan. Als ze wat kennen en het zijn flinke veulens dan zou ik ze gewoon vast zetten en schot ertussen. Kleintjes zou ik wel eerder los laten, alles eruit en veulenrek erachter.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 11:42

De meningen zijn verdeeld, net als bij ons op stal, het zijn al grote kwpn veulens die heel veel opvoeding hebben gehad en nog steeds dagelijks aan een touwtje het land in gaan.
Vastzetten kennen ze ook maar wel of niet vast in de trailer weten we nog steeds niet, moeilijk hoor, volgens mij gaan ze zaterdag weg, dus we hebben nog een paar dagen bedenktijd Bloos
nog meer mensen met een tip of mening?

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:46

Wij hebben een anderhalf paards trailer en als wij 2 veulens moeten vervoeren komen ze er naast elkaar in te staan en zetten we ze wel vast.

Als jouw veulens het kennen om vast te staan (dat is wel wat anders dan aan een touwtje meelopen) zou ik ze gewoon naast elkaar vast zetten (met schot ertussen), lijkt me geen probleem. Pling

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:49

Beetje sedatie erbij....
als het van die grote kwpn-knapen zijn, dan kunnen ze in een 2-paards met schot ertussen toch geen kant op.
Je hoeft ze niet vast te zetten, maar als ze dat wel geleerd hebben is het misschien wel verstandig.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:21

indien je een veilige trailer hebt (dus ook aan de achterzijde dicht) zou ik ze los in de trailer zetten en samen vervoeren naar het adres.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 11:37

We hebben de jongens veilig zonder kleerscheuren naar de nieuwe eigenaar gebracht.
Op de trailer met tussenschot en vastgezet, een voor een erop gezet we waren maar met z'n tweeen maar dankzij de goede opvoeding Knipoog was het nu zonder moeder ook geen probleem om op de trailer te zetten, ze waren braaf en we hebben ze onderweg niet gehoord, blij dat het goed is gegaan Haha!
Bedankt voor jullie tips !