braaf paard op wedstrijden??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Nestor_

braaf paard op wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 11:14

Hallo,

Ik heb vroeger wedstrijden gereden met een fjord, erg braaf beestje natuurlijk.
Nu heb ik een paard en hij is nogal zenuwachtig op nieuwe plaatsen.
Nu heb ik de laatste tijd wat wedstrijden bezocht, maar waar ik ook was alle paarden waren super braaf!
Geen een bokje of wat dan ook.
Nu ben ik wel erg benieuwd hoe jullie paarden zijn op wedstrijden? En als ze redelijk druk zijn ga je daarom nog wel net zo vaak op wedstrijd als dat je met een super braaf paard zou doen??
Ik wil op den duur wel wedstrijden rijden, maar wil niet dat we het voor anderen verpesten...

_Nestor_

Re: braaf paard op wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 11:31

Heeft nou niemand een reactie??
Bijna iedereen hier rijdt toch wedstrijden???
Of zijn jullie paarden echt allemaal zo braaf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:33

Mijn paardje is altijd érrug vrolijk op plaatsen waar 'ie nog niet eerder geweest is. Vind dat niet erg, lopen doet 'ie dan wel, en bokken doet 'ie alleen als hij het ergens níet mee eens is en dat zal tijdens een proef niet snel gebeuren.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:37

Mijn beestje is op wedstrijden nogal een hittepit.. Zenuwachtig, veel te veel vooruit willen, af en toe wat gebok als ze niet mag "gaan lopen",.. Maar niet zo dat ik haar nietmeer in de hand heb. Ze blijft wel controleerbaar. Vandaar dat ik ook wedstrijden blijf rijden, ze gaat alleen kalmer worden op vreemd terrein als ze het gewoon wordt om op vreemd terrein te rijden. En zolang je geen "gevaar" vormt voor anderen zie ik daar ook geen probleem in eigelijk..
De uitslag is wel altijd vrij voorspellend. Als ik ze kalm kan houden ben ik bij de eerste 3, ander zit ik ergens in de helft te ploeteren.. Achja Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:53

Als je je paard niet onder controle hebt, vind ik niet dat je iets op een wedstrijd te zoeken hebt. Zenuwachtig ala, maar het moet te controleren zijn. Anders kun je ook geen nette proef neerzetten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:58

in een kwartier reactie verwachten is wel erg ongeduldig.

Ja, mijn paarden zijn nu braaf op wedstrijd, kwestie van vaak meenemen en veel op vreemd terrein trainen. De 1e keer zijn ze allemaal zenuwachtig.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:59

om die laatste reden start ik ook nog niet met wedstrijden.
Mijn paard word helemaal opgefokt op nieuwe plaatsen die hij niet kent. Dus wanneer ik dan een proefje zou willen lopen, let hij met geen mogelijkheid op me.
Zelfs thuis wanneer het anders is dan normaal (met mensen erbij ofzo) heb ik moeite zn aandacht te krijgen.

Dus ben eerst daar aan het werken voor ik ga starten

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:01

mijn paard is drukker op wedstrijd, is actiever, maar luistert ook veel beter.

Mijn vorige paard ging alleen maar keihard, ben na 2 x gestopt het ging gewoon niet.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 12:19

ThaGirl schreef:
om die laatste reden start ik ook nog niet met wedstrijden.
Mijn paard word helemaal opgefokt op nieuwe plaatsen die hij niet kent. Dus wanneer ik dan een proefje zou willen lopen, let hij met geen mogelijkheid op me.
Zelfs thuis wanneer het anders is dan normaal (met mensen erbij ofzo) heb ik moeite zn aandacht te krijgen.

Dus ben eerst daar aan het werken voor ik ga starten

Ja zo ben ik ook een beetje aan het oefenen, we hebben laatst geprobeerd of hij ook ´applausproof´ is. Niet dat we snel applaus zullen krijgen, maar wel leuk om eens te oefenen.
Ik probeer ook wel eens wat te veranderen in en om de bak...

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 12:21

Wel goed om ook eens van anderen te horen dat het ook niet allemaal even soepeltjes gaat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:23

[naam] is heel braaf met inrijden enz, loopt ze ook netjes aan de teugel. maar als we de ring in komen, is het mis, dan word ze zenuwachtig, begint te drammen, hoofd omhoog, verkeerd aanspringen enz.. rij met haar ook alleen onderlinge wedstrijden.. maar dat is wel zonde.. ze word heel druk omdat ze dan alleen is denk ik, en dan luisterd ze slechter, is meestal niet aan de teugel te krijgen enz, rij nu geen wedstrijden meer met haar, niet omdat ze zo is, maar omdat ze ouder word, en we nu eigenlijk nog alleen maar buitenrijden (er is geen bak) en het zand van de club vrij zwaar is en ze dat minder goed aan kan

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:45

Die van mij is altijd veel liever op wedstrijden volgens mij heeft mij paard zoiets nu serieus en thuis lekker dollen Haha!
alleen de eerste keer vond ze het eng.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:50

In het begin toen ik in met mijn paard sifra wedstrijden ging rijen moest ik er altijd goed aan denken dat ik niet te dicht bij andere paarden kwam,ze wilde nog wel eens om hoog komen of snel omdraaien,en als ik nu kijk in dat half jaar dat ik haar nu start is ze erg makkelijk geworden zelfs tussen andere paarden,ze heeft wel een beetje hekel aan friese paarden vooral als ze galoperen Nagelbijten / Gniffelen . Haha!
Ze is erg blij als ze mee mag ergens heen ze doet onwijs haar best of het nu les is of wedstrijd ze vindt het super leuk Haha! .

Als ik net opstap op de wedstrijd stap ik een paar rondjes en ga dan even draven zo dat ze even wat energie kwijt kan en daarna begin ik weer te stappen zo dat ik bij het begin kan beginnen. Knipoog

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:52

mijn paard is super braaf met wedstrijd. als ik bij de prijsuitreiking in het parcour kom staat ze zo braaf stil tijdens de uitreiking en andere paarden lopen wat heen en weer Tong uitsteken

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:26

De mijne is super braaf
Vind het wel eens wat spannend maar nooit eng

Ik vind hem wel fijner te rijden met de wedstrijden dan thuis want dan wil die zich net wat mooier tonen en laat zich wat makkerlijkder rijden

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:24

mijn pony is lekker vroolijk en is wel schik achtig

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:59

Opgewekt maar wel heel braaf. Het is dus niet zo dat ik elke wedstrijd over het terrein heen vlieg. Af en toe een bokje maar dat vind ik juist wel leuk Haha! Vaak loopt ze ergens anders wel beter dan thuis

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:03

In het begin was mijn pony (die normaal dood-braaf is) helemaal knetter. Maar om een gegeven moment ging een knopje om en werd hij hartstikke braaf en begon hij juist extra te showen tijdens de proef.
Was een kwestie van geduld en zelf de lol ervan inzien. Als je er zelf geen lol in hebt zou ik stoppen.

NeverForgetS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:37

Mijn paard is over het algemeen wel rustig maar ze loopt nooit lekker, ze zal geen gekke dingen doen dat zekr niet maar nageefelijk en ontspanne loopt ze vaak ook niet. Als ik iedere week wedstrijden rij met haar gaat het wel beter
maar op dit moment ben ik gestopt, en ga ik door
met mijn jonge paard

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:39

stuk voor stuk super braaf Lachen Lachen Knipoog
Zelfs het paard wat heeeeeeel zenuwachtig is.. en heeeel erg bang voor onbekende mensen is.. was echt heel braaf Lachen Dus tot nu toe gaat het nog goed Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:39

mijn paard doet het echt heel goed op wedstrijden, ze lijkt alleen maar beter haar best te gaan doen, alsof ze weet dat het nu moet gebeuren, ze is wel drukker als thuis, maar daar staan dan ook spectaculairdere gangen tegenover.. Knipoog ze houd van de aandacht en die trekt ze dan ook altijd naar zich toe op wedstrijden, dus ik heb niets te klagen, hoewel ze thuis om het minste of geringste gaat liggen vervelen, is ze op wedstrijd vrij koel in de kop.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:46

Mijn paard is heel braaf. Lachen Hij heeft nog maar één keer met inrijden zó lastig gedaan dat ik dacht 'ik start mn proef niet..'
Echt, rennen, bokken, overal van schrikken, 'knorren' Nagelbijten / Gniffelen
Uiteindelijk wel mn proef gewoon gereden. Lachen

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:08

Leuke foto's Unika Haha!

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:42

Het paard waar ik wedstrijden mee rijd is inderdaad heel braaf. het is dan ook wel een Fries. het enige wat ze heel soms doet is onder me vandaan lopen als ze iets eng vindt. voor de rest geen reacties op 'enge' dingen.

GIBRALDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:08

de eerste keren was mijn paard heel erg zenuwachtig ,maar dat is ook wel nomaal, maar nu is hij de rust zelf (soms wel eens te rustig ha ha )
maar bij onze pony is het echt heel raar thuis is ze bijna niet te rijden en is ze super hyper en als ze op de wedstrijd komt voelt ze zich als een vis in het water en dan moet je zelf wel eens achter haar vodden aan zitten