Ik wil er later ook wedstrijden mee gaan rijden.
Sommige mensen zeggen dat het onverstandig is met merries enz. en andere zeggen dat het prima kan!
nou was mijn vraag wat vinden jullie er van?
(zie mijn profiel om mijn hengst te bewonderen
) Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) raket schreef:Dan moet je in ieder geval L2 met winst zijn geweest.
daar gaat het mij niet om.
Ik denk dat jij nog de 'oude' regels in gedachten hebt... het is een aantal jaren geleden veranderd.Citaat:Artikel 120 Deelnemende (E)pony’s / paarden.
[...]
3. Met hengsten mag uitsluitend worden deelgenomen aan wedstrijden, indien de ruiter de leeftijd van12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en bovendien de ruiter geklasseerd is (geweest) in de klasse L2-dressuur of L-springen.

had het verkeerd sorry. had het gehoord
ikke20 schreef:mijn menig gewoon lekker starten als je zeker weet dat je hem aankan. ik had ook een hengst wou hem hengst laten had hem ingereden kwam ik erachter dat ik geen wedstrijden met hem kon starten. ik heballeen b gereden zonder winst. nu heb ik een vriendin die rijd L1 maar die zag ik toen ooknog echt niet op mn hengst rijden. terwijl ik zelf al 14 jaar rijrvaring heb alle moeilijke paarden onder mn kont heb gehad en onoficieel l2 ree met mn pony. ook vind ik het flauweul dat als je niet op je hengst zit op wedstrijdterein of er neit mee bezig bent moet hij in een goed afgesloten ruimtestaan. en sommige merrie'zijn nog erger dan een hengst en hengsten worden vaak onterecht als gevaarlijk bestempeld. reed me tmn hengst in het bos kreeg ik commentaar kindjes wouden even aaien ik zei dat het een hengst was ze vlogen weg allemaal tegen de kinderen zeggen is gevaarlijk trwijl hij zo goed als stond te slapen.
Jessbub schreef:ikke20 schreef:mijn menig gewoon lekker starten als je zeker weet dat je hem aankan. ik had ook een hengst wou hem hengst laten had hem ingereden kwam ik erachter dat ik geen wedstrijden met hem kon starten. ik heballeen b gereden zonder winst. nu heb ik een vriendin die rijd L1 maar die zag ik toen ooknog echt niet op mn hengst rijden. terwijl ik zelf al 14 jaar rijrvaring heb alle moeilijke paarden onder mn kont heb gehad en onoficieel l2 ree met mn pony. ook vind ik het flauweul dat als je niet op je hengst zit op wedstrijdterein of er neit mee bezig bent moet hij in een goed afgesloten ruimtestaan. en sommige merrie'zijn nog erger dan een hengst en hengsten worden vaak onterecht als gevaarlijk bestempeld. reed me tmn hengst in het bos kreeg ik commentaar kindjes wouden even aaien ik zei dat het een hengst was ze vlogen weg allemaal tegen de kinderen zeggen is gevaarlijk trwijl hij zo goed als stond te slapen.
Ben het wel met je eens, vind het ook onzin dat je persé L2 gereden moet hebben.
kaill87 schreef:@ Wow Amigo : ik snap jou laatste zin aan de ene kant wel voor de hengsten die amper te houden zijn en die niet dekken of wat dan ook

kaill87 schreef:was je vraag voor mij bedoeld shan ?
Zo ja, simpelweg omdat ik nergens in merk dat ie hengst is. Hij kan naast merries, staat met ruinen buiten, staat zomers op t land, geen problemen met rijden echt totaal helemaal niks.. je kan hem zo aan merries laten ruiken echt geen probleem. Dus zie ik geen reden om hem te laten castreren. Maar ik heb wel gelijk gezegd toen we hem kochten dat mocht ie echt hengstengedrag gaan vertonen dan laat ik hem wel castreren want het is nooit mijn bedoeling geweest om perse een hengst te kopen. Ik zag hem, heb hem gekocht maar absoluut nooit omdat ie hengst is want eigenlijk wilde ik hem bij voorbaat al laten castreren. Maar ik merk nergens aan dat ie hengst is dus doe geen onnodige ingrepen dan..
Jessbub schreef:Een vriendin wil een paard kopen ook een hengst gister naar toe geweest egt een schat, loopt Z2 maar nog niet uitgebracht.
zo zie je maar weer er zijn wel degelijk brave hengsten

Jessbub schreef:Ik ga zo i zo eerst naar de rijvereniging ( kan goed met merries thuis in de bak rijden) en merk ik dat het daar niet gaat ga ik het ook cker! niet proberenop wedstrijd dat is vragen om problemen.
En idd die vooroordelen tja, over de brave word haast niks gezegt maar maar alteveel over die pittige ''gevaarlijke'' hengsten.
ik moet eerlijk zeggen dat ik dan ook nog nooit een ''gevaarlijke'' hengst heb mee gemaakt.
Een vriendin wil een paard kopen ook een hengst gister naar toe geweest egt een schat, loopt Z2 maar nog niet uitgebracht.
zo zie je maar weer er zijn wel degelijk brave hengsten
)
maar goed, iedereen heeft zn eigen mening over hengsten, en ik zeg ook eerlijk dat als die van mij echt duidelijk hengst zou zijn dan werd ie ook gecastreerd maar die van mij reageerd ook niet op hengstige merries hij is echt zo mak als een lammetje.. Heb ook eerlijk gezegd nooit zo makke hengst meegemaakt.