Het wordt weer tijd om te scheren; de vacht van mijn paard wordt nu echt te dik. Maar nu zit ik met een dilemma. Vorig jaaar heb ik haar helemaal geschoren omdat ik vrij regelmatig reed en ze in de winter zich wat drukker maakt (dus erg snel nat is). Dit jaar ben ik echter bang dat ik iets minder kan gaan rijden (zo'n 3 hooguit 4 dagen in de week) dus dan zou een jachtpatroon beter zijn. Echter, mijn paard komt in de lente niet erg goed uit haar wintervacht, toen ik haar vorig jaar helemaal had geschoren ging het qua vacht erg goed. Daarbij is ze valkkleurig, het geschorene wordt dus grijs/ wit en wat niet geschoren is wordt in het begin van het voorjaar bruin vlekkerig. Oftewel dat ziet er echt niet uit (al is dat geen echte reden). Het nadeel van geheel scheren is dat ze vreselijk rennerig wordt en dat het rijden er niet echt leuker op wordt. Ik heb haar echter nog nooit helemaal ongeschoren in de winter gereden dus het kan net zo goed zijn dat ze ongeschoren alsnog zo rennerig is. Hebben jullie hier ideen over?