Scheerdilemma

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Scheerdilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 13:32

Het wordt weer tijd om te scheren; de vacht van mijn paard wordt nu echt te dik. Maar nu zit ik met een dilemma. Vorig jaaar heb ik haar helemaal geschoren omdat ik vrij regelmatig reed en ze in de winter zich wat drukker maakt (dus erg snel nat is). Dit jaar ben ik echter bang dat ik iets minder kan gaan rijden (zo'n 3 hooguit 4 dagen in de week) dus dan zou een jachtpatroon beter zijn. Echter, mijn paard komt in de lente niet erg goed uit haar wintervacht, toen ik haar vorig jaar helemaal had geschoren ging het qua vacht erg goed. Daarbij is ze valkkleurig, het geschorene wordt dus grijs/ wit en wat niet geschoren is wordt in het begin van het voorjaar bruin vlekkerig. Oftewel dat ziet er echt niet uit (al is dat geen echte reden). Het nadeel van geheel scheren is dat ze vreselijk rennerig wordt en dat het rijden er niet echt leuker op wordt. Ik heb haar echter nog nooit helemaal ongeschoren in de winter gereden dus het kan net zo goed zijn dat ze ongeschoren alsnog zo rennerig is. Hebben jullie hier ideen over?

Pollewoppy

Re: Scheerdilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:21

Ik zou als ik jou verhaal zo hoor dan toch kiezen voor het jachtpatroon. Jammer van het kleurverschil dat dan ontstaat, maar als ze zo rennerig wordt en je maar 3 tot 4 keer in de week kan rijden, kan ik me voorstellen dat je dat daar ook niet op zit te wachten.

ik zou het jachtpatroon proberen, kan je later altijd nog beslissen om helemaal te scheren, toch?

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:00

Mee eens, ik heb het wel vaker gezien dat paarden in een jachtmodel geschoren zijn. Ziet er best leuk uit en je hebt als je hem zo scheert al een gratis uitrijdeken (van de wintervacht die er nog zit) dus dat scheelt weer als je gaat rijden. Blijven de spieren toch nog een beetje warm.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:53

Ik zou ook kiezen voor een jachtmodel. Over de kleur zou ik geen probleem maken. Misschien wat olie over het voer voor de zomervacht of eens ander eten proberen.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:30

Ligt een beetje aan de huisvesting van je paard.
Als ie veel buiten komt bijvoorbeeld is een jachtpatroon wel warmer natuurlijk.

Ze worden rennerig in t rijden omdat de deken(s) af gehaald zijn en dan is t voor hun natuurlijk even koud.
Losrijden en uitstappen met een dekentje helpt hier tegen.

Tsja, om kleurverschil zou ik me niet zo zorgen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:51

VSW --> SV.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:17

ik heb vorige week nog een draver in een dekenmodel geschoren.De baas dacht ook ,dat het niet zou staan,maar was er later zeer tevreden mee.

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:24

heb mijn pony in engels model geschoren. Heeft 2 kleuren, lever en oranje( ongeschoren kleur). Staat heel apart.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:45

Als je geen dressuurwedstrijden hoeft te rijden,maakt het toch niet uit hoe je scheert,als je pony er maar bij gebaat is.