een vier jarig paard rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

z3rTjuhH

een vier jarig paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 21:33

heey!!!

ik ga waarschijnlijk een paardje verzorgen en die is vier jaar,maar ik heb er niet echt ervaring mee hoe ik haar het beste kan rijden,dus vraag ik aan jullie hoelang kan je met een vierjarig paard rijden. een half uurtje of toch een uurtje? en hoevaak moet je met een vierjarig paard rijden in een week zonder dat je later er problemen mee krijgt qua benen en rug.maar dat is niet het enigste wat ik wilde vragen, wat kan je tijdens het rijden doen zodat ik of iemand anders er later nut van hebben, kan ik haar alvast leren aan de teugel te rijden en hoe doe ik dat of kan ik al beginnen met balkjes lopen of is dat juist niet goed en wat kan ik anders doen en wanneer als ik iets niet kan doen op welke leeftijd kan ik dat wel doen. tuurlijk weet ik wel dat ik niet 7 dagen kan rijden waarschijnlijk 3 of 4, maar kan ik ook 1 dag of 2 dagen longeren of is dat ook niet goed.

ik weet het, het is een hele vragenlijst Tong uitsteken maarja het is het beste als je alles weet toch Knipoog want ik heb geen zin dat dat paardje straks artrose heeft of iets anders.

groetjes Z3rTjuhH

Cardy

Re: een vier jarig paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:58

nou... misschien het gewoon aan mij vragen?

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:02

de eigenaar van het paard zal je er wel mee helpen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:11

Daar zijn veel verschillende meningen over. Dus vraag idd aan de eigenaar wat hij/zij vindt.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:13

nou; aan de reactie van cardy te zien is het haar paard?

kan je het dus aan haar vragen. zij weet het beste hoe zij haar paard gereden wil hebben.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:25

Elinee schreef:
nou; aan de reactie van cardy te zien is het haar paard?

kan je het dus aan haar vragen. zij weet het beste hoe zij haar paard gereden wil hebben.

Haha nee hoor, ze is me zusje en omdat ik al vaker jonge paarden heb gereden en me er al meer in verdiept heb zeg ik dat.