rotweer, niet goed geoefend voor wedstrijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cerize

rotweer, niet goed geoefend voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 16:21

Door al die regen heb ik helemaal niet kunnen trainen, deze week pas 1x gereden. Aanstaande zondag weer eens een wedstrijd. Wat zal ik doen, afzeggen of gewoon gaan. Het probleem is namelijk dat mijn paard helemaal nog niet bevestigd is. Raakt hij hier van in de war? Wat is jullie ervaring

_Susan_

Re: rotweer, niet goed geoefend voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:22

misschien kun je nog een paar keer naar een manege gaan om daar met hem te gaan rijden

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:26

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem ...
Ook nog een jong paard (die dus nog niet bevestigd is)
maar ik ga toch gaan ...

edit: ik ga wel deze avond nog binnen gaan rijden (les) maar wel dressuur en de wedstrijd is springen Scheve mond Maarja, we'll see, als je gaat: veel succes Haha!

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 16:29

Ja ik heb ook de neiging om te gaan, maar ja.... als het niet goed gaat, teleurstelling bij mij en stress bij het paard.... alles voor niets. Ik ben ook extra onzeker nu. Vraag me af hoe meer ervaren ruiters hiermee omgaan?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:30

Joh, ga gewoon lekker rijden. Wat heb je te verliezen? Knipoog

Probeer morgen in ieder geval nog even te rijden, zodat ie braaf is. Je startgeld ben je sowieso kwijt, dus je kunt net zo goed starten. Gewoon niks verwachten en lekker rijden voor de ervaring.

Wie weet gaat het gewoon goed... Lachen

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:32

Gewoon gaan zonder verwachtingen zal je zien hoe goed het zondag gaat!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:34

Niet doen, paard is nog jong? Dan komt ie beetje ongetraint op wedstrijd waar hij dan direct moet presteren.. LachenGeen spanningen veroorzaken die niet nodig zijn Haha!! Gewoon lekker naar wedstrijden gaan waar ej goed voorbereid voor bent, beter maar een paar, maar goede wedstrijden dan veel, maar minder goede Lachen
Is de bak zo nat dan??

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:36

inderdaad puera, goed gesproken.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:47

Heb het drie weken geleden ook gedaan,met een vierjarige waar ik L1 mee moest starten omdat ik daarvoor 2 paarden in het Z heb gehad,en vond het ook best spannend omdat alles nog niet helemaal bevestigd was,maar ja je moet er een keer doorheen en wat bij mij het geval is dat de kans erin zit om verliespunten te rijden en aangezien ze nog nooit in een binnenbak was geweest dus helemaal een uitdaging,maar het is goed afgelopen we waren 1e en 3e geworden en drie winstpunten meegepikt dus meid ga ervoor ik neem aan dat je in het B start dus wat heb je te verliezen kunnen jullie samen wat wedstrijdervaring opdoen en hoe vaker je wedstrijden rijdt hoe gewoner het wordt en de zenuwen vanzelf weggaan,succes zou ik zeggen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:07

Ik ben in januari voor de derde keer M1 gestart met een ook nog onvoldoende bevestigd paard. De hele week had het keihard gevroren, dus ik had er maar 2 keer opgezeten.

Toch ben ik naar die wedstrijd gegaan. En ik kwam thuis met mijn allereerste winstpunt en een gedeelde eerste prijs! Haha!

Moet ik er wel bij zeggen dat ik een ontzettend braaf paard heb. Dus TS, ken je paard. Jij weet hoe je paard is... heeft ie de training nodig, dan is het misschien ook wel verstandiger om thuis te blijven. Maar dat is aan jou. Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:46

Ik heb ook a.s. zondag wedstrijd en ook niet heel veel kunnen oefenen door het weer.Maar ik ga gewoon want in principe moet het paard het toch al kunnen.Mischien iets minder netjes dan als je wel goed had kunnen oefenen.Maar je moet er gewoon voor gaan.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 08:23

Als je je paard in de hand kan houden dan zou ik gewoon gaan om te kijken hoe ver hij is. Dus niet voor de punten winst of schoonheidswedstrijd. Denk je dat je paard gaat lopen klieren en je hem daarom steeds moet corrigeren dan zou ik zeker niet gaan. Als je twijfelt kan je beter thuis blijven. Aangezien je aangeeft dat de kans groot is dat je teveel spanning opbouwt en je teleurgesteld raakt van wat er daar dan moge gebeuren zou ik gewoon overslaan. Die ene keer dat startgeld daar zou ik niet van wakker liggen. OVerleg het anders met je instructeur

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 08:59

ik zou hem afzeggen niet eerlijk tegen over je paard

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:47

Is het een B wedstrijdje?
Ik zou gewoon gaan, beschouw het als een HC. Een verliespunt kun je niet rijden in de B.
En het is goed voor de ervaring. En het geld heb je ook al betaald, maar goed. Dat is mijn insteek.
Als je niet wilt snap ik het ook best.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:15

Waarom niet kunnen trainen door regen?
Zie de wedstrijd dan gewoon als training. Niet voor de punten of prijzen gaan maar voor de ervaring.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:30

gabyfedde schreef:

Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Ik heb alleen een stuk met gras tot mijn beschikking waar ik op kan rijden.
Normaal heeft ze schroefgaten in haar ijzers, maar dat was de smid deze keer vergeten Bloos (en natuurlijk is het nu sh*tweer...).
Helaas kan ik ook niet alleen met 'r buitenrijden, anders was ik op die manier gaan 'trainen'.

Ik heb a.s. zaterdag ook wedstrijd, een winstpunt haal ik niet denk ik. Maar ik ga wel voor de ervaring Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:32

mirkip schreef:
gabyfedde schreef:

Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Ik heb alleen een stuk met gras tot mijn beschikking waar ik op kan rijden.
Normaal heeft ze schroefgaten in haar ijzers, maar dat was de smid deze keer vergeten Bloos (en natuurlijk is het nu sh*tweer...).
Helaas kan ik ook niet alleen met 'r buitenrijden, anders was ik op die manier gaan 'trainen'.

Ik heb a.s. zaterdag ook wedstrijd, een winstpunt haal ik niet denk ik. Maar ik ga wel voor de ervaring Lachen

Ok, die reden kan ik goed begrijpen.
Met dit weer op gras gaan rijden is vragen om ongelukken.
Zijn er geen locaties in je omgeving waar wel een bak aanwezig is?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:51

Jawel, alleen heeft papa niet altijd tijd om mij daar heen te rijden.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 17:56

Gewoon gaan, zie het als een lekker oefenrondje binnen!! Suc6!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:45

ik rijd ook in een weiland. Was een en al blub, dus zat me dood te ergeren en was echt met tegenzin aan het rijden, maar goed... Was de 2de of 3de keer die week dat ik er op zat. Moest 2 proeven starten de dag er na. Eerste proef ging voor geen meter, maar proef er na had ik mooi voor het eerst prijs met het beessie Knipoog Dus gewoon lekker gaan.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:46

hier hebben wij ook last van, met dit weer kan je bijna niet rijden.
misschien kan je deze week nog een paar keer naar een overdekte bak (manege) gaan om te oefenen.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 17:13

Heb even niet meer kunnen reageren omdat ik problemen met de computer had. Ben toch gegaan en ......
dramatisch. Gelukkig hadden we een heel aardige jury ze vond het 'jammer van al die spanning'. Geloof dat ik in het vervolg toch maar afzeg.
Mijn paard is echt gek, het leek wel of hij beledigd was. 'Wat denk jij nou, heel de week niet rijden en dan op wedstrijd, ben je gek ofzo???'''' Nou ja, we hebben wel gelachen, dus dat is ook weer iets!!!!!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:34

ik zou gaan, als hij nog niet goed bevestigd is, is de kans groot dat hij nog jong is.
Anders ga je alleen al om nog een keer te rijden, omdat je in je eigen bak niet rijden kunt, kan je even mooi je proefje oefenen, en dan zegt meteen iemand ervan wat hij/zij ervan vind.

En je moet telkens onthouden dat je wss zonder iets thuiskomt, maarja, heeft iedereen toch welleens Tong uitsteken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:49

Heb ik ook weleens last van.. Ik ben altijd gewoon gegaan, startgeld moet je anders toch betalen, dus ja.. Sigaar

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:26

Jammer dat het niet ging!

Ik ben afgelopen zondag ook met een 4-jarige geweest onder dezelfde omstandigheden. Beestje was 3 maanden niet mee geweest door blessures, had nu op 1 dag na (heb haar op donderdag mee kunnen nemen naar de binnenbak) al anderhalve week vakantie gehad, maar het toch maar op gewaagd.

En was zeer tevreden! Geen geweldige punten, erg wakker paard, maar zo braaf Lovers
Tweede proef 1wp, eerste proef niet. Ik zou het de volgende keer weer doen!