natte bak glad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Clyde

natte bak glad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 14:41

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over de buitenbak als het geregend heeft. In mijn beleving is de bak na veel regen glad, heb het idee dat mijn paard glijdt op zijn ijzers. Volgens mijn instructrice is dat niet zo.
Nu heb ik een nogal een schrikachtig paard, die keihard weggaloppeert als hij schrikt. (vaak kan ik het voorkomen maar soms lukt me dat niet)Nu durf ik niet goed te rijden omdat ik bang ben dat we dan met zo'n actie kunnen vallen of zoiets. Weten jullie of dat inderdaad kan of overdrijf ik?

Zal er dit seizoen veel mee te maken hebben, dus hoop ik dat jullie een antwoord hebben.

Anoniem

Re: natte bak glad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:43

Dat ligt aan de ondergrond van je bak.

Zwart zand of gras is idd glad.
Geel zand, of wit zand, of iets dergelijks is niet glad, ook niet als er plassen in staan

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:43

ik heb ook ijzers, en een hele vieze natte bak. en dr is niks aan de hand hoor. ik heb ook een paard die dr wel eens vandoor gaat. of gaat lopen crossen. en dan heb ik ook nog eens een kleine bak. maar geen probleem hoor met ijzers en een natte bak Knipoog

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 14:45

Dan heeft mijn instructrice gelijk, het is een bak met van dat gelige, grijzige grond

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:51

Bij onze bak word het wel glad (ging zelf vlak..) wij hebben gewoon zand.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:52

Bij ons werd ie niet glad, maar je bleef vast zuigen! Heb ik echt al iets van 2 of 3x gehad, dan was je aanhet galopperen en opeens vloog je gewoon over de kop omdat je vastzoog! Dat was zo eng! En wij hadden ook gewoon plaatzand

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 14:55

Oh, dat is niet leuk! bij ons zuigt het zand ook. Hoe doen jullie dat dan nu, ga je wel gewoon rijden met dat natte zand?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:04

Nee, we rijden er niet meer in. Mijn pony was verkocht en toen ging ik op een pony van iemand rijden, met binnenbak. Maar ja we reden toen wel gewoon, maar wel voorzichtig in galop!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:09

ik rijd nu niet eens meer,ze is mij nu veel te druk om in de bak te gaan rijden.
En als ze ook nog eens gaat draven en galloperen dan wordt het op laatst heel erg zwaar.
Maar meestal longeer ik een kwartier/twintig minuten,en dan heeft zij weer genoeg gedaan.
Want ze heeft nu een dikke wintervacht en dan kan je niet zoveel meer,want dan zweet ze al heel erg snel.

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:10

Ook onze bak is als ie nat is glad..
ging vanmiddag bijna onderuit daar Douwe een spurt nam en ik de kleine volte in wou zetten..
Ben dr wel van geschrokken dus xtra voorzichtig rijden!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:25

wij hebben ook een bak met gras en zwart zand, als het heel nat is is dat best glad. Maar als het een beetje opdroogd kun je er best in rijden alleen galloperen we dan bijna niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:35

ik heb een bak van gras maar hij word wel glad maar niet zo glad dat je er niet meer in kna rijden en ik gallopeer ook gewoon

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:37

onze bak ligt erg onder water, maar die is helemaal niet glad
is heel leuk als je door de plassen wilt crossen Haha!

lianne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:59

met runningkawa eens Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:04

als jij het gevoel hebt dat de bak glad is dan heb je gelijk, anders had je dat gevoel niet. Ik reed vroeger in een witte zandbak en ben ook wel eens goed onderuit gegaan toen de plassen er in stonden. En als het glad is dan is dat het vaak op de plekken waar het langste het water blijft staan en je zelfs misschien al wat groene aanslag krijgt. Vertrouw op je intuitie en blijf voorzichtig.