eerste wedstrijd, wat moet je kunnen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja___

eerste wedstrijd, wat moet je kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 18:03

ik schaam me zelf, omdat ik zoveel vragen heb. maar ik ga dus een tinker aanschaffen, ben erg kieskeurig dus tot die tijd! ben ik van alles aan het vragen, droom er al helemaal in. maar naa een tijd lijkt het me leuk om wedstrijden te rijden! dus nu zoek ik al informatie! als je begint voor het eerst begin je bij B maar wat moet je in de eerste wedstrijd kunnen? dresuur wedstrijd? moet je ook kunnen wijken/aan de teugel?? dat allemaal? wie zou me kunnen helpen! wat je allemaal moet kennen op de eerste wedstrijd! en is dat overal verschillend, of altijd het zelfde? alvast heel erg bedank!!!

_Cindy

Re: eerste wedstrijd, wat moet je kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:06

Lees eens een B proefje door of ga bij wat wedstrijden kijken. Volgens mij heb je dit topic er al meer keer op gezet.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:21

hee Knipoog je hoeft je niet te schamen hoor..

maar je hebt dressuurboekje en daar staan dat verschillende proeven in die je per maand moet rijden, en daar zitten standaard dingen in, ..
B is vooral nagevelijkheid , dat je het paard onder controle hebt en wil lopen .. geen wijken enzo dat krijg je pas in de L Knipoog
Succes Lachen

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:45

Je mag zo beginnen. Je hoeft helemaal niks te kunnen, maar wel slim als je gewoon op B niveau zit. Dus volte kunnen sturen, gebroken lijntjes dat soort dingen. Galop. Middenstap en middendraf en halthouden aan het eind. Daarnaast letten ze wel op de nagevelijkheid moet vooral constant zijn.
Mijn ervaring is dat het constant niet of constant wel aan de teugel moet zijn, :S succes!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:36

Ga gewoon een keertje ergens kijken, en laat iemand een proef bij je thuis voorlezen terwijl je aan het rijden bent. je zult de eerste keer best zenuwachtig zijn, maar als je het eenmaal gedaan hebt zul je merken dat het eigenlijk harstikke leuk is. Succes Lachen