Welke kleding bij F1 proef?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Welke kleding bij F1 proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 08:50

Een kennisje heeft volgende week haar 1e F1 proef.
Nu hebben ze tegen haar gezegd dat ze een jasje aan moet.
Is een zwarte trui niet voldoende??

UltimOo

Re: Welke kleding bij F1 proef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:30

volgens mij maakt het met F1 nog niet zo veel uit wat je aan hebt, als het er maar netjes en verzorgd uit ziet.
je kan eventueel voor de zekerheid even naar de KNHS bellen Lachen

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:38

Het zal niet zo veel zin hebben om de KNHS te bellen aangezien het FNRS proeven zijn Lachen
Maar om even antwoord op je vraag te geven, hebben ze geen clubtruien of iets dergelijks daar op de manege?
Anders is een zwarte trui met liefst een wit blousje eronder ook prima hoor. GEEN zwarte handschoenen aantrekken! Wit of met blote handen.
Kleur rijbroek maakt bij een F1 proef ook niet heel veel uit, wel liever een neutrale kleur dan de nieuwe modekleur.
Ikzelf let vooral ook op veiligheid, laarzen of jodphurs met chaps. Geen wapperende trui enz. Ook wordt het altijd gewaardeerd als er iets aan de pony is gedaan. Hoeft niet perfect ingevlochten te zijn maar een vlecht in de staart en wat in de manen is wel fijn.
Wens haar maar vast succes!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:41

ik sluit me hier bij aan het moet er vooral verzogd uitzien
een keurige bodywarmer kan ook heel netjes op een blouse staan let er wel op dat er niet met korte mouwen gereden wordt en de zweep niet te lang is, meestal kunnen die kinderen wel spulletjes lenen van elkaar

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:57

Flurk, volgens de kledingreglementen van de FNRS mag een bodywarmer officieel niet meer!

Cap, rijbroek en rijlaarzen (of chaps), witte blouse met lange mouwen of een effen sweater of een manegetenue of een compleet wedstrijdtenue.

Verder hangt e.e.a. af van de manegehouder. Er zijn maneges waar bijvoorbeeld vanaf de F6 een wedstrijdtenue verplicht is, andere maneges verplichten vanaf de F3 mintens een manegetrui. Hangt dus een beetje van de manege af. In de eerste alinea die ik typte in ieder geval de officiele FNRS regels.

an_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:15

haaj.. ja kan dan beter een wit shirt met zwarte vest of zo aandoen want anders krijg je veel meer punten aftrek..en een witte of beige rijbroek en je laarzen een beetje oppoetsen en e.v .t een plastron of haarnetje..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:23

Ilja000 schreef:
Flurk, volgens de kledingreglementen van de FNRS mag een bodywarmer officieel niet meer!

Cap, rijbroek en rijlaarzen (of chaps), witte blouse met lange mouwen of een effen sweater of een manegetenue of een compleet wedstrijdtenue.

Verder hangt e.e.a. af van de manegehouder. Er zijn maneges waar bijvoorbeeld vanaf de F6 een wedstrijdtenue verplicht is, andere maneges verplichten vanaf de F3 mintens een manegetrui. Hangt dus een beetje van de manege af. In de eerste alinea die ik typte in ieder geval de officiele FNRS regels.

nu je het zegt gaat me dat van die bodywarmer wel dagen echter dit is niet in het regelement terug te vinden en bovendien rijden ze met de zitcompetie (finale) ook in bodywarmers dus ik denk dat dit toch niet doorgevoerd is

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:02

Nja, ze waren er toen met de terugkomdag heel erg streng op. Niet die van dit jaar, maar van vorig jaar... Ach, zelf vind ik dat er wel ergere dingen zijn dan een bodywarmer dragen :p Een witte broek met een witte blouse staat veel mooier met een zwarte bodywarmer bijvoorbeeld. Anders is het net of Casper het Spookje op een pony zit :p

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:11

Zijn inderdaad FNRS proefjes die op de manege worden gehouden. Je begint dan bij F1.

Zo lang als het er netjes uit ziet, en het niet té kleurig is en het de armen bedekt mag het gewoon.
Een zwarte of witte trui kan daarom prima. Donker blauw, groen of rood volgens mij ook nog.

Vind het een beetje onzin om dan al een heel wedstrijd tenue te gaan kopen. Misschien vind ze het helemaal niet leuk en dan zit ze er straks mee.

Voor het F1 maakt het allemaal niet zo veel uit, zo lang het maar netjes is.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:42

Rood, blauw of groen mag inderdaad, zolang het maar een effen sweater betreft. Wat dat betreft zijn de reglementen een stuk duidelijker geworden.

Je bent trouwens niet verplicht in de F1 te beginnen, maar kunt in overleg met je instructie instromen in de F1 tot en met de F6.

Ook F1 ruiters horen volgens het reglement gekleed te zijn. Die reglementen heb ik eerder in dit topic zitten tikken Lachen

Overigens is er veel voor schappelijke prijzen verkrijgbaar op bijv. marktplaats en daar kun je spullen ook weer verkopen na beeindiging van hobby.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:01

kinderen lenen ook vaak kleding van elkaar en tegenwoordig zijn er al vele goedkope setjes verkrijgbaar (bijv harry horse produckten)
afgelopen weekend weer lekker gejureerd en eigenlijk was iedereen in tenue

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:06

bij ons mag je ook een trui van de manege en een rijbroek, makt niet uit wat, terwijl ik 'onze' manege toch best wel kak vind...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:17

Sanniejj schreef:
bij ons mag je ook een trui van de manege en een rijbroek, makt niet uit wat, terwijl ik 'onze' manege toch best wel kak vind...

dan ben ik natuurlijk wel nieuwschierig welke manege dat is

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:57

ik startte in de f4 of f3 geloof ik..
de eerste 2 keer had ik geen wedstrijdpak..
toen had ik niks gehoord..
Maar op m'n protocol stond er bij verzorging van ruiter een 2!!
Dus had ik de keer daarna een wedstrijdpak, daarna had ik gewoon een 7..
dus gewoon 5 punten minder..
Kan ook meer worden!
Bij onze manege maakt het niets uit...
Maar met de jury.. maakt het ook niet zoveel uit..
Maar je krijgt er MÍNDÉR punten voor! Boos!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:43

Een 2??? Ik ben nog nooit lager dan een 5 gegaan :s Wat stond er bij op je protocol?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:14

nee inderdaad had je dat wel goed gelezen.
ik geef tot nu toe op z'n laagst een 5 maar dat komt omdat men dan bijv zwarte handschoenen draagd of lang haar niet in een netje heeft en ik moet toegeven dat ik meestal een 7 doe als men in tenue is en andere kleding een 6