kwaliteit Amigo-dekens?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Suzy

kwaliteit Amigo-dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:36

Ik heb een tijdje terug Amgo-onderdekens gekocht voor mijn paarden. En ik vind ze helemaal geweldig. Het zijn de eerste dekens welke geen schuurplekken op de schouders achterlaten en perfect passen, daarbij zijn ze licht (makkelijk in de wasmachine en met sjouwen), synthetisch (een andere deken gaat er gemakkelijk overheen).

Alleen zijn beide dekens nu al een keer kapot gemaakt door mijn beide slopers. Bij de ene deken waren beide borstsluitingen er vanaf (gelukkig enkel het stiksel kapot, dus gemakkelijk te maken), maar de ander is bijna doormidden gescheurd (terwijl ie onder een andere deken lag, vraag me niet hoe het kan, al vermoed dat er is samengewerkt met slopen Knipoog ).
Is dit bij mij louter toeval, of is deze kwaliteit normaal bij de Amigo dekens? Ik snap wel dat dit niet de 'ijzersterke' kwaliteit van Rambo is gezien de prijsklasse, maar toch?

Wat vinden jullie van de kwaliteit?

Nouvel

Re: kwaliteit Amigo-dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:38

Ik heb van de zomer een ongevoerde waterdichte Amigo deken gekocht en van het najaar een 200 grams.

Beide dekens zijn nog netjes en heel en liggen inderdaad heel mooi en schuren niet.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:41

Ook bij mij blijven de dekens supergoed liggen, schuren niet en zijn na het wassen nog helemaal mooi gebleven!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:37

bij mij op stal hed iemand laatst een staldeken 150 gram gekocht van amigo.Die heeft de 24 uur niet eens gehaald.Toen zat er al een mega winkel haak in.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:33

Ik heb een Amigo regendeken en ik ben er wel over te spreken! Hij ligt goed op mijn paard, schuurt niet en ziet er (afgezien van de blubber Knipoog) nog als nieuw uit.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:08

Ik ben er ook erg over te spreken, goede ligging en nog als nieuw.
Wassen doe ik niet aan dus hoe dat uitpakt weet ik niet!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:57

Ik fiets dit topic weer even omhoog, omdat jullie allemaal Amigo dekens hebben Lachen

Ik heb dus de regendeken en ben er qua pasvorm en waterdichtheid erg over te spreken.
Alleen... ik merk dus dat allebei mijn paarden na een stevige bui op de borst en de schouders nat zijn. Iets wat ik bij de originele Rhino's dus nooit heb gehad.
Het water loopt dus op eea manier via de halsopening naar binnen.
Nu heb ik mijn dekens graag iets ruim en heb dus voor beiden een maatje groters als ze echt nodig zouden hebben, maar dat had ik bij de Rhino's ook altijd al.

Vraag is dus wie hier ook last van heeft en of een iets hogere (halve) hals dit euvel zou verhelpen ??

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:03

DubbelDun schreef:
Ik fiets dit topic weer even omhoog, omdat jullie allemaal Amigo dekens hebben Lachen

Alleen... ik merk dus dat allebei mijn paarden na een stevige bui op de borst en de schouders nat zijn. Iets wat ik bij de originele
Vraag is dus wie hier ook last van heeft en of een iets hogere (halve) hals dit euvel zou verhelpen ??

Ik heb dit ook met mijn Amigo regendeken. Mijn eerste was na een paar maanden gewoon helemaal niet meer waterdicht, maar omdat ik dacht dat het wel een fabrieksfout ofzoiets was, heb ik er nog een genomen en die lekt nu ook bij de hals door. Toch wel erg jammer...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:51

Maar het is dus niet de deken die niet waterdicht is, dat zijn ze wel nl. Alleen het regenwater loopt blijkbaar via de hals naar binnen, waardoor de borst en schouders nat worden. Boven op de schoft en rug e.d. zijn ze helemaal droog.

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:53

Alleen bij mijn eerste deken werden Temp's billetjes (er boven op, dus niet echt ingewaaid ofzo) nat...

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:56

Is de deken dan niet te groot misschien ?

Ik heb nu 3 dekens van Amigo, ongevoerde regendeken, de medium en heavy en mijn paard staat ook met de regen buiten maar bij hem regent het niet in zal ik maar zeggen en hij is altijd droog onder zijn deken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:59

Ik denk niet dat de dekens echt té groot zijn, ze vallen nu hooguit op de kont wat verder naar beneden en je ziet dus geen blote billen, ook niet als ik ze iets naar voren trek als ze staan te eten.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:04

Tsja dan durf ik niet te zeggen waarom jouw paard nat wordt op zijn schouders en borst.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat jouw paard misschien minder front heeft waardoor er meer ruimte zit en het naar binnen kan regenen, mijn paard heeft een redelijk breed front waardoor de deken erg goed aansluit.

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:25

MikeRick schreef:
Tsja dan durf ik niet te zeggen waarom jouw paard nat wordt op zijn schouders en borst.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat jouw paard misschien minder front heeft waardoor er meer ruimte zit en het naar binnen kan regenen, mijn paard heeft een redelijk breed front waardoor de deken erg goed aansluit.

Hij is inderdaad wel vrij smal van voren, maar heeft een deken eronder zitten, wat het weer beter moet aansluiten, lijkt me. Hij wordt er ook niet zeiknat van, maar zijn deken die er onder zit voelt wel echt vochtig aan.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:49

Ik heb afgelopen zomer met al die regen voor het eerst een regendeken gekocht. Haha!

De ongevoerde amigo voor mijn d pony. Vindt hem helemaal geweldig. Was bang dat hij zou gaan schuiven doordat er geen bilriemen opzitten. Blijft keurig liggen.

Hij ligt nu al de hele winter over haar bucas heen. Ben er zeer tevreden over. Haha!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:47

Het zijn perfecte dekens. Nog geen scheurtje of haaltje gezien.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:59

Ik vind het ook een super fijne deken! Hele goede pasvorm en 100% waterdicht.

Bij mij regent hij ook in bij de hals. Maar zelfs mijn rhino met halve hals is bij de borst (niet de schouders) nat na de stortbui, dus het zal wel aan mijn paarden liggen, die van stortbuien houden Clown
Heb overigens nog nooit een deken gehad die niet inregent bij mijn paarden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:12

Bij mijn oude Rhino's heb ik het nooit gehad. En die hebben toch ook echt wel wat buien gehad Haha!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:04

Ik heb sinds kort een amigo voor mijn paard. Tot nu toe ben ik er tevreden over. Hij past goed, regent niet in of door. Blijft ook goed liggen na het rollen in de wei ondanks dat er geen bilriemen op zitten maar een riem langs zijn achterbenen. Het einge nadeel is dat dat riempje erg smerig wordt, omdat paard er natuurlijk op poept. Paard houdt verder zijn deken wel netjes, er blijft weinig zand of modder opzitten. Ik krijg de complimenten dat paard zijn deken zo netjes houdt terwijl ze wel op de kop in het zand ligt te rollen.