Wordt onderhand een beetje moe van mijzelf, maar ik blijf met deken vraagjes zitten.....
Ik heb Kyra rond half september een ongevoerde regendeken opgedaan. Zo rond de tijd dat op bokt de discussies kwamen, nu al deken of niet, nou ik dus wel. Het was niet koud, maar wel erg nat en Kyra is 17 jr en werd redelijk stijf van de regen op haar blote rug. Toen het iets frisser werd heb ik er voor 's nachts een wollen deken onder gedaan. Nu heb ik sinds een maand de 200 grams deken op, maar de wintervacht is zo onwijs aanwezig. Ze is nu echt al een teddybeertje, onder de deken iets minder dan op de hals. Ik wil niet nu al de 300 gr opdoen, heb alleen als het 's nachts erg koud is de wollen deken eronder. Denk ook dat het geen zin heeft om nu al de 300 gr op te doen, omdat de vacht er ook al is, of zal het misschien weer minder worden als ik een dikkere deken opdoe. Ze staat trouwens overdag de hele dag buiten. Had eigenlijk gedacht om als het overdag ong 8 gr is de 300 gr op te doen en als het echt gaat vriezen de wollen deken er nog onder.
Ben ik nu te laat begonnen of heb ik gewoon een paard die veel wintervacht kweekt..... had ik dit tegen kunnen gaan of is dit gewoon de natuur van mijn paardje (heb eerder een paard gereden die niet eens een wintervacht kreeg, nauwelijks dan).
Moet ik dan toch maar gaan scheren (uiterlijk december heb ik begrepen)..... want ze is nu al drijfnat als ik met d'r rijd.......
Thanx voor het lezen en de evt antwoorden