inboedelverzekering zadelkast?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mare

inboedelverzekering zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 10:55

Ik zit er over te denken om de inhoud van mijn zadelkast te laten verzekeren. Wie heeft al en weet bij welke verzekering je dat kan laten doen. Moet je dan ook alles wat er in zit een lijstje maken en de aankoop bonnetjes daarvan hebben? (Dat zei namelijk iemand tegen me). Wie heeft er ervaring mee?

901823

Re: inboedelverzekering zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:01

Goed idee Haha! Ik ga dit topic volgen! Want ik wil ook een zadelkast aanschaffen maar het enige wat me tegen houd is 'wat als er voor duizenden euro's gestolen wordt'!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:36

ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad!
ik sta in pension en heb mn zadel apart verzekerd en de kast is voorzien van een slot, ik heb geen idee of je de hele inhoud van je kast kan verzekeren?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:39

als je kast binnen staat en er zit een slot op valt dat toch gewoon onder je eigen inboedelverzekering?
ook al staat ie bij een ander?
maar er moet wel een slot op zitten

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:39

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar...
@ts: sorry dat ik ook geen antwoorden heb voor je.
@cissy: Mag ik vragen waar jij je zadel hebt laten verzekeren?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:42

Ook even een abbo.

(ik heb me ooit laten vertellen dat de inhoud van je zadelkast valt onder de inboeldel van de stalhouder, maar dat lijkt me erg raar aangezien het zijn spullen niet zijn. Onder je eigen inboeldel kan het ook niet IMO want de spullen staan niet bij je thuis, als je op pensionstal staat)

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 12:44

ellepel schreef:
als je kast binnen staat en er zit een slot op valt dat toch gewoon onder je eigen inboedelverzekering?
ook al staat ie bij een ander?
maar er moet wel een slot op zitten

Blijkbaar is dit niet zo, daarom vraag ik me af of hoe mensen dit extra hebben laten verzekeren. (Mijn kast staat btw niet bij mij thuis maar op de pensionstal waar ik sta). Zover ik weet valt het inderdaad niet onder de verzekering van de stalhouder. Blijkbaar zijn er jaren geleden bij ons stal zadels gesloten, vandaar..

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:50

Je spullen zijn verzekerd onder je inboedel mits deze spullen niet langer dan 3 maande op stal liggen ( dus bv tussentijds meegenomen naar huis is om schoon te maken al voldoende) en ook is braakschade vereist

Het wel altijd verstandigheid om nog na te vragen bij je inboedelverzekeraar en wel omdat verzekeraars nogal eens verschillen hebben zitten op dit punt.

Ik heb omdat het over erg veel zadels gaat en zo ook hoofdstellen een apart aanhangsel aan mijn inboedelverzekering waarin alle zadels en hoofdstellen zijn uitgespecifiseerd.

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 08:31

Bij welke verzekering heb jij dit gedaan als ik vragen mag?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:42

Mijn inboedelverzekering heb ik bij Aegon lopen maar misschien is dit ook wel mogelijk bij andere verzekeraars

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:04

ik heb mn zadel bij hippo verzekerd

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:38

ik ben met mijn paard bij Amev...hippo... weet ik veel hoe het nu weer heet verzekerd, bij hen heb ik ook een speciale zadelverzekering afgesloten.
Je geeft op wat je in je kast hebt ( ik heb alleen mijn zadel 4500 gulden en twee dure hoofdstellen van elk €200 meegepakt erin) en van de totaalsom moet je zoveel procent ( geloof 5%)aan premie betalen.Wel duur maar goed, ik kan als het gejat wordt wel wat anders kopen.

Het zadel mag dan ook op stal liggen in een afgesloten kast.
Het is

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:41

Dit wil ik wel even volgen. Met alles wat je over zadeldiefstal steeds hoort....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:44

je kan ook speciale beugels kopen om je zadel op 'slot' te doen zodat ze m niet zo makkelijk meenemen, of een ketting door je zadel doen (westernzadel) en dan aan de zadelbeugel vastmaken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:48

Ik heb wel gehoord dat je bij sommige verzekeringen, je zadel thuis moet liggen. Op stal is hij dan alsnog niet verzekert tegen diefstal....
Ik doe het iig niet, omat je de dagwaarde terug krijgt. Dan spaar ik ondertussen liever voor een nieuw zadel, dan dat ik de verzekeing betaal.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:55

Ik heb ook pas m'n zadel 'verzekerd'....of eigenlijk gewoon op m'n polis van m'n inboedelverzekering laten zetten voor een bepaald bedrag (voor mij de aanschafwaarde).
Heb de maatschappij gebeld waar me inboedelverzekering loopt en ze gezegd dat ik een zadel heb, wat dus niet thuis ligt. Ik zie het dus niet zitten om elke keer als ik wil rijden met een zadel te moeten slepen.....
De maatschappij wil dat je zadel afgesloten met en slot opgeborgen is. Bij mij ligt ie in de nieuwe zadelkamer, met een slot op de deur en dan ook nog in een tas met een slotje erop. Dat was voor hen voldoende....

Mocht mijn zadel nu gestolen worden, dan kan ik dat dus op me inboedelverzekering verhalen, omdat me zadel apart op m'n polis genoemd wordt....

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 13:24

Ik heb al een beetje lopen informeren, maar sommige maatschappijen willen niet apart je spullen laten verzekeren als je geen verzekering voor je paard hebt daar. Dat is wel suf dus..

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:03

Al mijn spullen (zadel, hoofdstellen, etc)zijn ook gewoon bij de inboedel verzekerd.. Wel is het een vereiste dat als er spullen gestolen zijn, er sporen van (in)braak moetten zijn, en dat je spullen achter 2 sloten moet hebben gelegen (nu heb ik geluk, mijn kast heeft een slotje, staat in een afgesloten ruimte, en de stal wordt ook nog eens afgesloten)..
Maarja zodra er nood aan de man is, moet ik eerst nog maar eens zien of de verzekering wil betalen, want daar zijn ze meestal niet zo happig op!

Paard heb ik bij de efo-verzekerd..

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:36

Het is meestal zo dat als je een specialezadelverzekering hebt dat die uitbetaald tegen dagwaarde en verzekerd via je inboedel dan heb je de 40%-60%-regeling die de eerste jaren tegen nieuwwaarde uitkeren.

Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en heb gisteren nog zo´n schade onder ogen gekregen waarvan de mensen het verschil tussen dagwaarde en de nieuwwaarde op de inboedel wilde claimen maar dat gaat dan weer niet omdat de zadelverzekering primair is en dan de inboedelverzekering secundair en je dan geen recht hebt op een uitkering via je inboedelverzekering.

Kortom verzekeren via een speciale zadelverzekering is vaak zeer ongunstig bij diefstal.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:36

Er bestaat wel degelijk een tuigageverzekering. maar ik heb hem gewoon in mijn inboedelverzekering.

Of je normale inboedelverzekering je zadel verzekert tegen diefstal, varieert van maatschappij tot maatschappij.
Een aantal jaren geleden is mijn zadel gestolen vanuit een manege.
Mijn toenmalige verzekering dekte de schade onder de voorwaarden;
- het moet in een stenen gebouw zijn, achter slot en grendel
- het gestolene mag niet langer dan een half jaar uit je eigen woonhuis zijn.

Ik had mazzel, kon laten zien dat mijn zadelkast geforceerd was en had de aankoopbon van mijn zadel, die toen 4 maanden oud was. Heb dus de volledige nieuwwaarde gekregen plus reparatie van mijn zadelkast.