Amigo summer turnout

Waterproof and Breathable
600D Polyester Outer Shell
Classic Original cut
Front Leg Arch
Amigo turnout light

1200 Denier Polyester Outer
Nylon Lined
Front Leg Arch™
Classic Original Cut
Option for Hood available
Rhino original

Deze heeft geen vaste hals toch? (dan is het geen optie namelijk)
1000 Denier Polypropylene Outer
Nylon Lined
Straight front closure
Front Leg Arch™
Classic Original neck design
Rhino Wug

1000 Denier Polypropylene Outer
Nylon Lined
Front Leg Arch™
High Cut neck
Patented ‘V’ front closure system
Over de Amigo Summer turnout twijfel ik of hij wel sterk genoeg is, heb er liever een met meer Denier. Hoe bevallen de dekens over het algemeen? Zijn die leg arches iets, maakt het niet uit dat er geen loopsplitten in zitten?
Mijn paard heeft een vrij dikke nek. Klittenband aan de voorkant van dekens laat ook snel los bij hem en dan gaat de deken dubbel zitten. Hoe is de pasvorm van deze dekens, blijven ze goed zitten? Vind de sluiting van de Rhino Wug wel mooi maar dat is meteen ook de duurste deken van deze 4
(rond de 140 wat ik op internet heb gezien).Iemand nog suggesties voor andere ongevoerde regendekens van een goed merk? Hij moet een staartflap hebben, katoenen of nylon binnenkant (dus geen fleece oid), goed sterk en waterdicht zijn, goede pasvorm hebben en prijs liefst niet meer dan zo'n 120 euro. Ik heb nu een Pagony en Premiere gehad en dat vind ik flutdekens dus zoiets hoef ik niet meer. Ik heb ook nog dekens van Rambo gezien maar volgens mij zijn deze duurder?
Als ik een van bovenstaande dekens ga kopen twijfel ik ook nog over de maat, 190 of 195 (hij is 1.63)? Hij heeft normaal 195 en dat zit goed, er moet ook nog een 150 grams deken onder kunnen. Ik zag ergens een uitleg van die Inch maten staan en de Inch die bij 195 hoorde was voor paarden bij de 1.67 zo uit mn hoofd dus daardoor twijfel ik.

zijn echt super en ze gaan bij mij lang mee...en met de goede voering
maar ik weet niet of dat bij de nieuwe collecties nog steeds is...
) is me nog niet helemaal duidelijk, iemand die me dat nog uit wil/kan leggen? En kan iemand nog wat over de pasvorm vertellen, of de sluiting aan de voorkant goed blijft zitten en de deken niet naar binnen gaat vouwen?
Zeker een aanrader dus!