Wie maakt gebruik van communicatiemiddel (soort portofoon)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CarolineP

Wie maakt gebruik van communicatiemiddel (soort portofoon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 23:05

Je ziet het wel eens op wedstrijden. De ruiter heeft een oortje in en de instructeur/moeder fluistert zachtjes voor zich uit. Heel beschaafd allemaal.
Wie werkt hier zelf mee en hoe bevalt dat? Uiteraard wil ik ook graag weten wat je precies gebruikt!

marloezzke

Re: Wie maakt gebruik van communicatiemiddel (soort portofoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:07

lijkt me heel ideaal.

gebruik het zelf niet, maar zou er in de toekomst graag mee werken.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:07

Nog nooit gebruikt, wel al eens gezien op de ijslanderclub in de buurt (omwille van grote piste)

Vind het wel grappig om te zien Lachen

kraampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:26

Wist niet eens dat dat in gebruik was, lijkt me wel handig...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 08:56

Instructrice die bij ons op stal privélessen geeft werkt hiermee. Zij heeft een microfoon aan haar zender gemaakt, die ze om haar nek heeft hangen, zodat ze het niet steeds voor haar mond hoeft te houden tijdens het praten. Ze heeft de zender voor de ruiter aan een riem die heel ruim verstelbaar is zitten, zodatie zowel bij kinderen als stevige volwassenen ompast. En nu hoeft ze niet meer zo te gillen als ze les staat te geven. Werkt prima volgens mij.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:46

Dat lijkt me wel grappig.. rechterhand iets meer dit meer.. dat minder..
whaha.. tsja.. tis een oplossing..

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 11:40

Marije_jiplover schreef:
Instructrice die bij ons op stal privélessen geeft werkt hiermee. Zij heeft een microfoon aan haar zender gemaakt, die ze om haar nek heeft hangen, zodat ze het niet steeds voor haar mond hoeft te houden tijdens het praten. Ze heeft de zender voor de ruiter aan een riem die heel ruim verstelbaar is zitten, zodatie zowel bij kinderen als stevige volwassenen ompast. En nu hoeft ze niet meer zo te gillen als ze les staat te geven. Werkt prima volgens mij.

Ja, dat bedoel ik. Nu nog de details....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:41

Details weet ik niet, is niet mijn instructrice en ik ben er niet zo heel vaak als zij bij ons op stal lesgeeft. Zij komt nl alleen door de week en ik zie haar dus alleen als ik een paar dagen vrij ben, want ik kom momenteel alleen in het weekend (zit door studie veel te ver bij stal vandaan om vaker te komen).

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:44

Hoi,
Ik geef er les mee en krijg er les mee, het is echt heel makkelijk inderdaad vooral op wedstrijden. Het is wel intensiever voor de persoon die lesgeeft, en effectiever voor de persoon die les krijgt, ondanks dat je misschien aan de andere kant van de baan rijd ben je toch te bereiken zonder dat er geschreeuwd hoeft te worden. Wat wil je er verder over weten?

Groet,
Roos

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 14:00

Hoi Roos,

wat voor apparatuur gebruik jij precies ( merk, type etc. zo uitgebreid mogelijk) en vallen de oortjes er bij de ruiter niet uit met het rijden?

groet, Caroline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:40

,mijn instructrisse heeft het ook. Zei een microfoontje om en ik oortjes/kop telefoon. Ideaal met wind!
De oortjes die bij haar set zitten bevallen mij niet, daarop heb ik zelf een koptelefoon uit de kast getrokken en die past onder mijn cap. Zo kan ik haar altid horen. Ik heb het zendertje altijd in mijn jas of broekzak zitten.

Merk type etc weet ik niet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:40

Ik kreeg ook les met zo'n ding. Echt ideaal. Helemaal met wind of als er meer mensen in de bak waren

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 21:42

Alsof het zo moest zijn.....Vandaag stond zoiets in het krantje van de Gamma. Voor 20 euro kan je geen buil vallen, dus heb ik er 1 gekocht.
Hij staat nu aan de oplader. Ben benieuwd!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:33

Onze instructrice gebruikt het in de les. Ik vind het ideaal, aangezien het ook haar stem spaart en anderen er verder geen last van hebben! Als je een beetje een goed oortje hebt, blijft het prima zitten (zelfs met mijn piep oortje Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:38

CarolineP schreef:
Alsof het zo moest zijn.....Vandaag stond zoiets in het krantje van de Gamma. Voor 20 euro kan je geen buil vallen, dus heb ik er 1 gekocht.
Hij staat nu aan de oplader. Ben benieuwd!

Ik ook! Laat je het resultaat weten?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:11

hmmm ik morgen naar de gamma Tong uitsteken

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:52

ik heb er weleens les mee gehad, en ja tis heel fijn:) vraag me alleen af of je geen problemen krijgt als er meerdere mensen aan je bak staan met dat setje, krijg je toch in 1x foute hints door

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:57

Met paardrijden heb ik er geen ervaring mee, maar ik gebruik wel dat idee op de motor... Zowiezo met lessen, maar als ik ga rijden met m'n vriend houden we ook dmv portofoontjes contact. Werkt perfect, erg handig met wind of veel achtergrondgeluid. Lijkt me in elk geval fijn paardrijden/leskrijgen...

Alleen vrij vervelend als je een nogal harde stem hebt en gewend bent om te schreeuwen als je in een rijbak staat. Zoals ik Clown

Voor wat betreft die meerdere mensen: ik neem aan dat je die zenders en ontvangers in kunt stellen op een bepaalde frequentie? Dan heb je daar in elk geval geen last van.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:38

Wat ik vooral lastig vind, is als er iemand met zo'n dingetje les krijgt, je geen idee hebt waar die persoon heengestuurd wordt door de instructeur, omdat jij dat dus niet kunt horen, omdat de instructeur rustig/zachtjes door het microfoontje praat.
En de lesser volgt meestal vrij blindelings op wat de instructeur zegt, zonder goed om zich heen te kijken waar de andere ruiters zich bevinden. Als jij dan niet kunt voorspellen waar de lesser heen rijdt, krijg je nog wel eens bijnabotsingen...

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:12

Deze dingen mag je trouwens niet op wedstrijden gebruiken, wel bij het losrijden, maar niet bij je echte proef!
Wel even handig om te vermelden denk ik...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:16

Als je zeer slechthorend bent kan je dispensatie aanvragen zodat je t wel tijdens de proef kan gebruiken. De jury behoort ook een ontvanger te krijgen dan.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:21

ik werk er ook mee echt mega handig, het idee met de zender om de hals is wel super ...
ga ik onthouden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:24

Marije_jiplover schreef:
Wat ik vooral lastig vind, is als er iemand met zo'n dingetje les krijgt, je geen idee hebt waar die persoon heengestuurd wordt door de instructeur, omdat jij dat dus niet kunt horen, omdat de instructeur rustig/zachtjes door het microfoontje praat.
En de lesser volgt meestal vrij blindelings op wat de instructeur zegt, zonder goed om zich heen te kijken waar de andere ruiters zich bevinden. Als jij dan niet kunt voorspellen waar de lesser heen rijdt, krijg je nog wel eens bijnabotsingen...

Ben het helemaal met je eens.
Lijkt of ze door het oortje opeens spontaan de bakregels vergeten Koe

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 22:56

Nou even verslag doen van mijn ervaringen.

Ik heb dus het apparaatje uit de Gammafolder.Vrijdag hebben we het gebruikt. Mijn dochter op de pony en moeders op de grond. Beviel prima, ik moet er alleen goed opletten om eerst de knop in te drukken en dan pas wat te zeggen, maar het voldoet uitstekend.
Vandaag op wedstrijd, pony is gezadeld en ik wil dat ding in m'n jaszak doen. Doet ie helemaal niks meer. Ben ik blijkbaar vergeten om hem uit te zetten.....Batterij leeg ( stom) Maar goed, ik denk dat ie prima voldoet en ook het bijgeleverde oortje bleef prima zitten.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:36

O dat is jammer! Maar die dingen zijn dus eigenlijk niet zo duur? Bij de gamma was het 20 euro voor heel zo'n setje?

Volgens mijn instructrice was ik een ruiter die heel fijn met zo'n geval zou kunnen werken. Als er een beetje wind staat versta ik er al bijna niets meer van..