hoe de winter door? (rijkleding)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

hoe de winter door? (rijkleding)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 19:27

ik vroeg me af hoe je nu het beste de winter doorkomt. het is immers al november, en ondanks dat het al veel regent (sja, Nederland) is het nog niet echt koud geweest. maar hoe kleden jullie je nou als je in de ''echte'' kou buiten moet rijden.

kortom van top tot teen, hoe ga jij gekleed?

nickvos

Re: hoe de winter door? (rijkleding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:45

Sowieso een dikke trui en winterlaarzen das lekker warm Vork
En als het echt koud is doe ik een pyjama onder mijn rijbroek aan Clown

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:47

Lekkere dikke sokken in mijn laarzen ( zakken anders toch af ), als het echt koud is een maillot of panty onder mijn rijbroek, skipulli met daarover een wollen of fleecetrui en tenslotte mijn 2in1 PK jas met fleecevoering en winddichte buitenkant.Fleecehandschoenen aan en cap op natuurlijk! Altijd handig om je hoofd warm te houden.
Gelukkig sta ik vanaf deze winter bij een binnenbak..... Knipoog

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:50

dikke sokken idd, en een panty onder mn rijbroek, of als het heel hard waait mn regenbroek over mn broek heen, zodat de wind er niet doorheen waait, en mn dikke fleece trui met nog 3 lagen kleding eronder Tong uitsteken
Ik kom de winter wel door Tong uitsteken

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:51

( ik rij wel binnen ) maar goed

Gewone paardrijsokken aan,
van die thermo dingen in mn Jophurds (krijg je soms bij de Aldi die laten geen kou binnen weet het ook niet)
Zo'n ski broekding, die je normaal onder je echte skibroek doet dus gewoon een soort legging onder mn rijbroek
Topje,
t-shirt
longsleeves (of hoe je het schrijft)
vestje
Bodywarmer
(soms nog een vest)
Premiere Paardrij-jas
dan heb ik het normaal wel redleijk warm Haha!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 19:53

luxe Knipoog ik moet het doen met een buitenbak, en ben eigenlijk opzoek naar een paar goede warme stal/rijschoenen en chaps, en verder een lekkere warme/ winddichte/ waterdichte jas..

verder ga ik zelf als eskimootje (wel moeilijk om op je paard te klimmen) maar van boven naar beneden:
-muts, trek deze over mn oren -> warme oren
-cap over muts
-nekwarmer
-spagetti shirtje, t-shirtje, fleecetrui, jas
-handschoenen
-panty/mallot, met rijbroek erover
-ski sokken
-en nu nog rubberen rijlaarzen..

dit is natuurlijk wel in extreme winterse dagen natuurlijk Clown
Laatst bijgewerkt door Mano88 op 12-11-06 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:57

Ik moet het helaas ook doen met een buitenbak. Als het echt heel koud is trek ik het volgende aan:
- 3 paar sokken
- panty onder mijn rijbroek
- spaghettihempje
- 2 t-shirts
- fleece vest
- winterjas
- pet met van die zijflappen met bont (Alleen als het echt heel heel heeeel koud is, het ziet er niet uit namelijk)
- en handschoenen natuurlijk

Ik wil deze winter ook eigenlijk van die nekwarmers proberen. Volgens mij zit dat ook wel lekker warm.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:12

hmz,

een lekkere jas, anky.
een lekkeke das + muts
thermo ondergoed
softgelbroek
fleece vesten
dons boddywarmer
anky kolletjes! absoluut mijn favorieten
cavallo thermo sokken

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:16

3 shirtjes ofzo.. met me fleecevest en winterjas met sjaal .. een maillot onder me rijbroek en 2 paar sokken Lachen lekker gevoerde laarzen aan.. Lachen heb t dan meestal niet zo koud meer.. en handschoenen aan Knipoog

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:25

1 paar gewone sokken, 1 paar Stapp-Horse sokken.
1 maillot, 1 rijbroek, 1 spaghettie-hempje, 1 t-shirt, 1 trui, 1 jas.
En een dikke sjaal en handschoenen.
Hard werken op het paardje, en warm heb ik het wel Tong uitsteken !

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:45

een t-shirt, vest en een dikke warme winterjas, speciaal voor paardrijden Tong uitsteken en verder niks speciaals Tong uitsteken

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:03

Als het heel koud is:

- voeten: eerst dunne thermokousen en dan daarboven nog eens een paar wollen

- Benen: gewoon rijbroek eigenlijk, maar wel beetje bedekt door jas ook

- Lijf: Hemdje, t-shirt, nog een t-shirt, dan dunne trui, (als het extreem koud is daarover een bodywarmertje), dan dikke trui, dan eventueel nog een vest en dan mijn winterpaardenjas.
en ja, die jas is ruim gekocht Haha!

Dan meestal ook nog sjaal, 2 paar handschoenen (dunne thermo met daarboven rijhandschoenen) en als het heel koud is een muts

Ik rijd ook altijd buiten dus kan wel laagjes gebruiken

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:09

erg dik:P 2 paar sokken met thermolaarzen een rijbroek met een thermo broek 2 truien en als ik het erg koud heb nog een fleece vest en dan een dikke winterjas. dan nog muts en een sjaal. handschoenen meestal maar dunnen of even je handen in de drinkbak houden(als hij bevroren is) heb ik de hele dag warme handen moet er alleen even doorheen. en dit heb ik ook vaak al aan als k ze alleen maar ga mesten en binnenzetten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:38

Op regen kleed ik me met een regenbroek, liever wat irritant zo´n ding aan ipv helemaal wegkleumen van de kou en wind en regen.

In de winter, hemd, shirt lange mauw, shirt korte mouw, trui, evt. extra fleecetrui en jas. Sowieso een sjaal en als het nodig is handschoenen. Bijzondere kleding om mijn voeten, benen heb ik niet. Als mijn bovenlichaam maar lekker warm is, dan blijft de rest dat ook wel. Evt. nog een muts tegen koude oortjes, maar met rijden zit dat er niet in vanwege mijn cap.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:48

Ik zit zonder binnenbak, dus de hele winter is het buiten rijden..
gewoon heel wat lagen aan.. en als bovenste laag een regenjas of iets dergelijks, zolang het maar wind tegen houd.. dan is de ergste kou al weg.
verder heb ik winterrijhandschoenen.. Tong uitsteken zitten heerlijk warm.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:31

Pfoe, dit jaar probeer ik met gevoerde laarzen en een dubbel paar sokken door te komen. Verder heb ik gewoon m'n vest aan, dikke sjaal en winterjas.
Ik heb een hele slechte doorbloeding (familiekwaal..) en m'n handen en tenen zijn echt een ramp, zeker m'n handen en vingers 'sterven' helemaal af in de kou. Beste zijn wanten, zitten je vingers bij elkaar en zijn dus warmer, alleen ze zijn zo irritant qua grip. Toch heb ik m'n voorkeur voor wanten om de warmte en zoveel mogelijk voorkomen dat al het bloed weer uit m'n vingers gaat, dus zo kom ik ieder jaar de winter weer door Haha! .
Mijn paard is voor het eerst berijdbaar dit jaar dus ik moet nog ff kijken welke rijhandschoenen het gaan worden!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:42

Jongens, we wonen in Nederland hoor, niet de Noordpool, zo kun je toch niet lekker rijden.......
Ik rijd altijd buiten, over het strand, door het bos, er staat hier altijd wind, maar als je stevig doorrijd heb je het zo warm!
Het enige wat ik xtra doe, is een winterjas en een wat dikkere trui, geen xtra sokken oid, rijd ook gewoon met mijn leren laarzen, vind thermoboots waardeloos, dus die zijn naar het grof vuil.
Meestal weet ik niet hoe gauw ik de rits open moet zetten, mij hindert veel kleding alleen maar........

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:46

Kijk hier ook eens, staan ook een aantal tips! Knipoog

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:39

Ikke in ieder geval niet mijn zomer broek, die is van katoen heel dun dus dat is al een verschil, lekker dikke kniekousen of skisoeken (heb me laarzen niet voor niets een half maatje groter, nja dat kwam toevallig zo uit mja:P) enne verder heb ikspeciaal voor paardrijden een dikke fleece trui gekocht hoeft nij eens duur te zijn gewoon makkelijk van wibra of zeeman staat tog nooit merkjes op niemand weet dat ie daarvandaan is:P en het is maar voor paardrijden toch:P verder als het te koud is draag k een broek over me rijbroek niet eronder want dan gaat die naad alsnog schuren:)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:42

Als ik ga rijden (of dat nou buiten is of in de manege), heb ik meestal heeeeeeel veel lagen over elkaar heen aan Haha!
Sowieso 2 paar sokken, een legging onder mijn rijbroek, en mijn bovenlijf is bepakt met een spaghetti-topje, een T-shirt, een shirt met lange mouwen en een warm vest. Als ik dan buiten ga rijden heb ik ook nog een warme jas er over heen, en handschoenen aan Ja

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:47

Normaal gesproken ("gewoon winterweer"): rijbroek, paardrijsokken, t-shirt of longsleeve, dunne sweater, winterjack (oud ski-jack), cap, evt. katoenen handschoenen.

Als het echt koud is, omdat er bijv. een stevige briesje uit het noorden/noordoosten/oosten staat, dan draag ik nog een thermobroek en thermoshirtje onder mijn kleding.

Ik rij altijd buiten (geen binnenbak aanwezig), en beweeg dan genoeg, dus teveel kleding is alleen maar lastig en te warm (waardoor ik meer ga zweten en uiteindelijk meer afkoel dan met minder laagjes kleding).

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:02

Vest, trui en winterjas. Meestal een panty onder mijn rijbroek, 3 dubbele sokken en thermolaarzen Haha!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:16

Rijbroek, en bij echte kou een panty eronder.
Skipully, lekker in mn broek.
Een trui/vest
Een jas
Dikke sjaal.

En in mn rijlaarzen doe ik korte sokjes, dan gewone sokken, dan plastigzakken, dan weer sokken. Doe ik eigenlijk altijd, maar in de winter ook lekker warm.

Maar meestal kom ik zo aan ; als ik ga poetsen zijn mn jas & sjaal zo uit en als ik ga rijden mn trui. Maar ik rij wel in een binnenbak. Buiten blijft de jas gewoon aan Knipoog

Zatilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:33

heey
2 paar sokken.
een panty onder me rijbroek( met een maiilot kan je niet opstappen) een topje een spaggetti topje:P een fleecevest erover en me jas:P en natuurlijk fleecehandschoenen en een cap. ik ben niet echt een koukleum:P

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:39

Lekker thermolaarzen aan, lange kniesokken, mn rijbroek, als het heel koud is een maillot eronder..
Een t-shirtje, ski pully en een trui, en als ik dan op buitenrit ga ofzo de pully weg en een jas erover aan. Handschoenen draag ik eigenlijk nooit, ik raak ze altijd kwijt Tong uitsteken En mijn cap.