Welke paardenverzekering?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Welke paardenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 15:11

Ik heb nu een 6-tal paarden, waarvan ik er enkele wil verzekeren.
Als ik dat zo allemaal lees in de medische topics lijkt me dat toch wel verstandig. Ja

Maar de vraag is nu; welke verzekering? Verward
Natuurlijk eentje die bij mijn paard zal passen Pling , maar ik vraag me af waar jullie nou hele goede of juist hele slechte ervaringen mee hebben.

En wat heel belangrijk is om t verzekeren. Lijst
Het zal gaan om 2 hengsten en een fokmerrie.

Ik begrijp dat ik zal gaan moeten shoppen, maar nogmaals; ik vraag me af waar jullie nou hele goede of juist hele slechte ervaringen mee hebben.

beantsje

Re: Welke paardenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:22

Onderlinge verzekeringen doen meestal niet moeilijk, maar daar kan je niet verzekeren tegen ziektekosten.
heb minder goede dingen gehoord van Amev hippo, alhoewel dat een van de grootste is.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:28

ik ben bij catherine de buyl verzekeerd, hebben overlaatst paard in kliniek geplaats voor koliek, nu nog wachten als we ons geld trg krijgen...
vond het wel niet verantwoord dat we voor een opstoppingskoliek naar een kliniek moesten om toch maar verzekerd te zien en dit binnen de 24uur. Ze liep geen gevaar, maar ging enkele dagen duren eer het over was... verzekeringen hé Haha!

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:30

Ik heb mijn paard uitgebreid verzekerd bij de EFO en ben tevreden. Twee vriendinnen van mij zitten bij Interpolis en zijn daar ook over te spreken.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 00:03

Efo zit ik zelf bij en ben zeer tevreden over hun service en uitbetalingen, en geloof me ik dien zeer regelmatig rekeningen in doordat mijn paard weer eens iets heeft.

Interpolis stopt met paardenverzekeringen

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:10

Ja klopt, die wordt of is overgenomen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 14:21

Ok, dank jullie voor jullie reacties! Haha!
Ik vond het eerst heel moeilijk, maar EFO komt er dus toch wel goed uit.

Verder nog iemand ervaringen met AMEV hippo? (of andere verzekeringen natuurlijk!)

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:25

Ik hou dit topic ook even in de gaten Lachen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 14:30

Mariannedeb schreef:
Ik hou dit topic ook even in de gaten Lachen

Welkom! Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:09

Met mijn vorige paard zat ik bij de amev, moet wel zeggen dat ik iets jonger was en niet onder mijn beheer maar had er een minder goede ervaring mee vandaar dat ik was overgestapt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 18:13

Ok, dank je.
Ik denk dan toch maar niet dat het de AMEV wordt...
@ splash1999: waar ben je toen naar overgestapt dan als ik vragen mag en hoe beviel/bevalt die?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:46

Naar de efo, zie boven. Ik heb haar zelf uitgebreid verzekerd tegen ziektekosten.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 19:53

splash1999 schreef:
Naar de efo, zie boven. Ik heb haar zelf uitgebreid verzekerd tegen ziektekosten.

Oeps... sorry, heb niet goed opgelet... Bloos

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:40

ik ben verzekerd bij fairmount, oftewel equipe. ik betaal meer dan 200 euro per jaar voor een standaard 1 en ziektekosten verzekering, maar ze dekken alleen levensbedreigende zaken, dus ik heb er nog nooit wat aan gehad... hoe zit dat bij jullie verzekering dan?

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:04

Mijn paard is verzekerd bij Hippo Zorg (voorheen Amev), en ik heb hier zeer goede ervaringen mee. Binnen een week na het opsturen van het behandelformulier met de faktuur staat het geld al op mijn rekening en ze doen verder helemaal niet moeilijk. Pasgeleden moest ik op advies van de DA een scintigrafie laten doen bij mijn paard en omdat de kosten van dit onderzoek vrij hoog zijn moet je hiervoor eerst toestemming vragen aan de verzekering. Anderhalve dag na de aanvraag had ik al antwoord en zonder problemen toestemming gekregen voor het onderzoek. Ik ben echt super netjes behandeld daar en ben een zeer tevreden klant.

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:43

Haha! hoiikzelf zat voorheen met mijn merrie ook bij hippo zorg,en ik vind het een goede verzekeringsmaatschapij,nooit geen problemen gehad,ze was uitgebreid verzekerd met ziektekosten erbij,en heb ze echt heel erg hard nodig gehad,ben dik een jaar aan het dokteren geweest met de merrie(beenproblemen en koliekaanvallen tot aan utrecht toe)heb kosten gehad dat wil je niet weten maar alles is vergoed.ook de verdere afhandeling nadat ze niet meer verder geholpen kon worden.dus toen ze afgekeurd werd.ging gewoon moeiteloos en snel afgehandeld...kan ze iedereeen aanraden.. Pling

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:44

De onderlinge paardenverzekering Bieren echt super, goede service nette afhandelingen betreft afkeuren paard( hoeft niet afgemaakt te worden maar kan ook naar rusthuis/adoptie)

wijsneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:53

Wij zijn al jaren erg enthousiast over de EFO. In feite is het een onderlinge maatschappij, maar dan wel een hele grote, als je daar een verzekering neemt ben je daar ook direct lid. Ze zijn erg toegankelijk als je vragen hebt enzo.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:20

Hier nog 1 die gaat volgen Knipoog Hoe meld je jezelf aan bij een paardenverzekering en wat kotm erbij kijken? Wat voor keuringen enzo. Ook voor wat wordt je dan verzekerd en wat zijn de kosten Lachen Veel vragen dus *LOL*

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:45

mijn verzekering loopt af deze maand, dus ik ben aan het kijken wat ik nu ga doen. ik lees nu wel welke verzekering jullie prettig vinden maar hoeveel % betalen jullie per jaar en welk pakket hebben jullie gekozen? wat wordt wel gedekt en wat niet?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:56

HippoZorg (voorheen Amev) is in mijn ogen super! we hebben er la jaren paarden verzekerd en toch wel eens aanspraak moetn maken op uitkering maar we hebben nog nooit problemen gehad.
Verder ook hele fijne tussenpersonen en eerlijk naar paarden toe.
Ik ga er niet meer weg! Ik weet niet waar je woont maar anders kun je pb 'en dan kun je een vrijblijvend gesprek met de tussenpersoon aangaan.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 12:20

Wow! Wat een reactie allemaal!
Dank jullie wel, ik ben nu druk bezig om het eea uit te zoeken.. Haha!

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:24

hippozorg nooit problemen mee gehad heb tot nu toe alles terug gehad en het was veel!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:27

Biancaa schreef:
Hier nog 1 die gaat volgen Knipoog Hoe meld je jezelf aan bij een paardenverzekering en wat kotm erbij kijken? Wat voor keuringen enzo. Ook voor wat wordt je dan verzekerd en wat zijn de kosten Lachen Veel vragen dus *LOL*

Voor mij dezelfde vragen, hoop dat iemand antwoord heeft Knipoog

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:27

Mijn pony is klinisch gekeurd en standaard en ziektekosten verzekerd. Ik weet niet of rontgenologisch keuren gevraagd wordt bij een uitgebreider pakket? Ik betaal voor de standaard 3 % van de waarde van mijn pony per jaar en voor de ziektekosten 6 %. heel wat dus vind ik... Levensbedreigende dingen, diefstal, dood en blijvende ongeschiktheid wordt gedekt. Dat is dus niet veel, maar als er iets gebeurt ben ik blij dat ze verzekerd is. Ik twijfel nu dus hoe ik nu wil verzekeren. Hoeveel % betalen jullie en wat wordt gedekt?