scheren en dekens ?? en WEER scheren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

scheren en dekens ?? en WEER scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 14:19

Ik heb mijn pony 4 weken geleden geschoren, ze was al een echte teddy beer.
Nu stond ze dus onder een bucas rain (220 gram) maar mevrouw had het koud..
Toen heb ik er een bucas all in one op gelegd (470 grams) dit ging super maar toch is mijn pony nu WEER een teddy beer geworden.
Vanmiddag word ze weer geschoren, wie herkent dit probleem ik zou toch niet willen zeggen dat die all in one niet dik genoeg voor haar is Knipoog
(ze staat gehele dagen buiten en in de stallen is het ook frisjes maar wel windstil...)

roylinde

Re: scheren en dekens ?? en WEER scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:06

ja de vacht groeit sneller als ze het inderdaat kout heeft gehad, dat is natuurlijk....

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:31

Heb mijn merrie vorige week geschoren, ze staat met dit weer wel gewoon overdag buiten, en word in de middag naar binnen gehaald.
Ze is dus geschoren en heeft nu zweetdeken op en een 350 grams staldeken, maar heeft ook alweer behoorlijk vachtje, ik wil nu nog niet dikkere dekens opgooien want dan hebik straks niets meer als het gaat vriezen lastig dus...

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 10:21

parouscha schreef:
ik wil nu nog niet dikkere dekens opgooien want dan hebik straks niets meer als het gaat vriezen lastig dus...

ja daar zit ik dus ook een beetje mee Tong uitsteken
vorig jaar had ik haar geschoren begin okt en toen heeft ze nog weken met 220 gram gestaan nu staat ze al met het dubbele haha

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:15

die van mij is vorige maand geschoren en staat nu onder een 340 grams. Maar ik ga haar deze week of volgende week wer scheren want ze is bijna weer een teddy (nee zo erg is het neit maar wel erg). Dan krijgt ze een 400 op of ik zit te twijvelen tussen de 400 zonder deken ernder of ik pak de 340 met zweetdeken eronder? Wat zou ik doen? Als het gaat vriezen krijgt ze natuurlijk dikkerder eronder maar voor nu nopg even?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:18

Aha ik dacht dat mijn paard apart was want die is ook ongeveer 4 weken geleden geschoren en zou eigenlijk nog wel een keer mogen ....
die staat overigens onder 450 grams deken Clown

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:50

mijne is nu 6 weeken gelden geschoren en eind december doe ik het nog keer en dan gaat de 350 op nu heeft 200 op

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:58

pff ben blij dat ik niet hoef te scheren en dat de mijne nog een keurig vachtje heeft met alleen een regendeken op, jullie allemaal succes Haha!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:01

Ik probeer altijd zo laat mogelijk te scheren, zodat het maar 1 keer hoeft. Maar helaas was het dit jaar niet mogelijk.

Mijn paard heeft nu de all in one van Bukas op. Ik hoop dat ik niet meer hoef te scheren, anders is het dadelijk helemaal niet meer te doen met dekens.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:09

heb de mijne 1 oktober geschoren en moet t van het weekend inderdaad weer doen, zoveel vacht zit er alweer op. staat nu onder n 300 grams, wet ok niet wat ik er op moet leggen. zoals je zegt is het nu nog niet eens zo koud. heb voor de winter in totaal 640 gram, kn evt nog een zweetdekentje ofzo onder, maar vind ruim 600 gram al veel. had vorig jaar mijn tinker geschoren en die stond op het koudst met 500 gram en die heft het nooit koud gehad, maar mijn fjord is denk ik een koukleum. denk dat er na t scheren een 100 grams deken en een 300 opgaat

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 19:11

ben blij dat er meer mensen dit probleem herkennen...
ik verklaarde mezelf al voor gek dat mijn pony al zo dik onder de deken staat en dacht echt dat ik de enige was...
(vorig jaar was dat dus nog niet zo)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:12

Ik schoor mijn paard ook altijd half oktober en daarna tussen half novermber en eind novermber nog een keer.

Hoeveel grams hij toendertijd op had weet ik niet, maar wel 2 winterdekens Lachen

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:30

Die van mij eind september geschoren en eind november al weer een teddyvacht en weer geschoren!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:58

Ik hou als regel ,is er geschoren ,dan moeten er minstens 2 dekens op en als het paard het dan nog koud heeft,moet er nog een dunnetje bijop.Je kan het ook zien als een paard het koud heeft.Daar moet je op reageren.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:03

Mijn paard is nu 3 weken geleden geschoren ofzo? Vacht groeit rap. Staat nu nog onder een 200 grams, maar er ligt een all in one klaar Lachen .
Ik denk dat ik vandaag er nog een 150 bij opgooi, vind het geen lekker weer en hij mag best een kort vachtje houden Tong uitsteken
Overigens loopt hij 24/7 buiten Lachen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:15

Het haar van de paarden groeit dit jaar veel sneller dan vorig jaar, dat komt door de weers verschillen.
Op de stal waar ik werk heb ik alle 25 paarden geschoren, en alles wat 2 maand geleden geschoren is, mag nodig nog een keer.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 08:32

Gelukkig ben ik dus niet de enige.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:49

Hmmmm mijn paard zit nog niet lang in de vacht. Ik denk en hoop dat ik het dus bij 1 keer kan laten !!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:29

Heb je nu pas 1x geschoren??? Tong uitsteken Ik heb het al voor de 3e of 4e keer gedaan Haha! Het ligt vaak niet aan de kou maar aan het korter worden van de dagen en aanleg van het paard. En de een reageert daar meer op dan de ander. Dit jaar ben ik wel extreem vroeg begonnen, eind september al. Tja ze had het warm dus eraf met die handel!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:28

Ik hoop 1x anders eind van de winter nog es een keer.
vind het heerlijk zo geschoren.. mijn paard kan echt zo'n teddybeer worden Bloos!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 22:53

Die van mij is begin november geschoren, en staat nog altijd met een 200 grams deken om in weer en wind in de wei. in voel altijd maar onder haar deken en tot nu toe is het er altijd flink warm onder, dus koud zal ze het hopelijk niet hebben.
Maar ik wist niet dat een wintervacht in 4 weken al terug kon komen eigenlijk, had gedacht dat ik tot eind januari wel goed zou zitten Nagelbijten / Gniffelen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 22:57

die van mij is 4 weken geleden geschoren, haren zijn nog lang niet aangegroeid hoor... vorig jaar is ze ook maar 1x geschoren daar heb ik de hele winter mee kunnen doen.
Er liggen al wel 2 dekens op totaal 400 gr.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:33

mmm dan denk ik dat ik na woensdag als het weer kouder wordt, ik er nog een extra deken onderdoe. wie weet blijft ze dan iets dunner in de vacht

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:51

Mijn merrie is na een maand terug onder het scheermes mogen gaan, want die haar vacht was weer zoals hij voor het scheren was. Dus abnormaal is het niet.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:07

ik heb de mijne ook al weer voor de tweede keer geschoren,
het weer was zo wisselend, denk dat het daardoor komt..