Ik heb een paar vraagjes!
Ik verzorg sinds kort een paard, bij iemand op stal, het paard staat er net, toen hij er net stond was hij redelijk aardig tegen de andere paarden en kon het er wel mee vinden.
Tegenover mij doet hij niet dominant. Maar hij kan nu gewoon niet meer samen met andere paarden staan [hij staatin stal wel in een box naastandere paarden] Maar als hij losgegooid wordt, moet hij altijd alleen. Dan staat hij op het platje en de andere paarden met z'n allen in de bak. Gister werd er een paard uit de bak gehaald, en mijn verzorgpaard gooide meteen z'n achterbenen omhoog, niet een keer maar een paar keer. Vorige week is hij ook al tegen dit paard opgesprongen en is daarbij zowat in het het hek van de bak blijven hangen. Ook kwam gister de boer op stal en opeens de oren plat in de nek.
Ik vind het alleen een beetje vervelend voor hem, tegenover mij is hij verreweg van dominant en zet geen stap verkeerd. Dus daar gaat het niet om, ik vind het gewoon vervelend dat hij dus niet met de andere paarden in de bak kan staan. Of heb ik dat verkeerd en 'is het zijn eigen schuld' ?
Of komt dit alleen omdat hij net nieuw is op stal en 'trekt' het vanzelf wel weg? Want hiervoor stond hij wel op een landje met 8 andere paarden.