paard boos op zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saantje

paard boos op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 21:56

Wie heeft ook dat zijn/ haar paard boos is op het zadel? Meestal als ik aan kom lopen met mijn zadel doet mijn paard haar oren in de nek. Zodra ik het zadel op haar rug leg, is het goed. Aansingelen vind ze ook geen probleem. Wat zou dit kunnen betekenen?

MilesNF

Re: paard boos op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:58

Waarschijnlijk past je zadel niet goed of heeft je pony last van zijn rug, ik zou zeggen, laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:58

Ja, dat herken ik wel! Mijn paard heeft dat namelijk ook, misschien hebben ze het wel door van daar gaan we weer! En vind jouw paard het rijden zelf wel leuk?

Saantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 22:01

het rijden vind ze wel erg leuk. ze wil ook graag voor je werken en ze loopt ook vrijwel altijd erg ontspannen en over haar rug.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:02

ik denk: of je zadel past niet of: rugprobleem Lachen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:03

dit hoort hier trouwens niet, ik tem wel even dan verplaatsen ze hem voor je *LOL*

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:04

Ik moet zeggen dat ik het wel vaker heb meegemaakt bij paarden en dat het rijden geen probleem is! Ik heb een nieuw zadel gekocht en is helemaal aangepast! Tja, moeilijk he, en als ze plezier in het rijden hebben dan zou ik er een niet al te groot probleem van maken! En bijvoorbeeld hoofdstel? Wordt ze daar ook boos op?

Saantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 22:05

Daar wordt ze helemaal niet boos op. Ze neemt het bit ook graag aan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:07

Dan zal het wel loslopen denk ik, ik trek me er nooit zoveel van aan in ieder geval. Kijk, is het zo dat ze tijdens het rijden ook moeilijk doen dan wordt het een ander verhaal! Maar je kunt in ieder geval misschien wel een keer je zadel na laten kijken voor de zekerheid!

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:10

Mijn verzorg paard, had een western zadel, die was amper op te zadelen, ging constant rondjes draaien in de stal, en als ik m vast zetten ging die hangen, en als ik erop zat kreeg ik rodeo.
Wat bleek nou dat 'op maat gemaakte zadel' prikte in zijn rug, een western zadel is best lang, dus ik met een simpel veelzijdigheid zadeltje, nou hele probleem opgelost! Eerst bokte die nog, maar toen ontdekte die dat het geen pijn deed, en ging t goed.
Ik zou dus zeggen, dat het aan het zadel licht, als je en ander zadel koopt, zal die eerst nog steeds niet waarderen, maar in de loop van tijd denk ik dat het vooruitgang boekt!
En longeer hem anders eerst als je je zadel hebt nageken, ik zou eerst naar het zadel kijken, en dan pas op het aan de rug van je paard zelf ligt
Succes.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:27

Ondanks dat je een op maat gemaakt zadel hebt of je paard verder nergens last van heeft tijdens het rijden kan het nog wel degelijk aan het zadel of rug liggen.
Dit is alleen het eerste signaal van je paard dat er iets mis is.
Al denk je een goed zadel te hebben, je paard veranderd (zeker jonge paarden, maar ook als ze meer of mider bespiering krijgen).
Dus ik zou er zowieso naar laten kijken, dan kun je dat iig uitsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 09:48

--> OMG

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:10

Saantje schreef:
Wie heeft ook dat zijn/ haar paard boos is op het zadel? Meestal als ik aan kom lopen met mijn zadel doet mijn paard haar oren in de nek. Zodra ik het zadel op haar rug leg, is het goed. Aansingelen vind ze ook geen probleem. Wat zou dit kunnen betekenen?

Ik zou er niet te veel achter zoeken. Misschien is het gewoon even een *zucht* van 'hé nee'. Ze bijt niet met het zadel erop leggen of oren in de nek? Aansingelen kan gewoon. Dan zou ik niets achter het zadel zoeken... Er zijn zat paarden die dat doen. Die van mij kijkt ook een stuk minder enthousisast als ik met het zadel aankom dan wanneer ik met een emmer eten aan kom zetten...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:13

lijkt me ook niet een ramp.. mijn paardje legt ook wel us de oren in de nek.. verder niks aan de hand!