Frustratie uitten!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hexje22

Frustratie uitten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 09:41

Moet e ht ff mn ei kwijt!Had afgelopen week les, van een instructrice waar ik nog maar een paar x les van heb gehad.Maar nu weet ik zeker: denk niet dat t klikt!Als ik van haar les krijg, blokkerr ik onwijs,waardoor ik ook verkrampt op mn paard ga zitten.Op een gegeven moment ging mn beessie echt kei en loeihard door de bak, en zij maar zeggen: ja en doorgaan laat m maar galoppperen.Ik vond dat echt onzin, en zat echt niet met een lekker gevoel op mn paard.Dus ik wilde stoppen, begon dat mens me echt finaal af te zeiken: dat ik verkramot op mn paard zat, en dat ik passief was en nks op t paard deed! en dat ze niets kon geven aan iemand die bang op zijn paard zit, en dat we geen eenheid zijn en dat ik niet zo moest janken blablabla.Nou echt super belachelijk gewoon, ik was zo boos!maar heb de eer aan mezelf gehouden, en niets gezegd kalm van mn paard gestapt en naar stal gegaan.en besloten dat ik geen (scheld)les van haar meer wiol hebben.
Mijn vorige instructrice is veel kalmer, en past zich aan op mijn behoeften, en gaat niets forceren,maar door gezondheidsproblems kan zij even geen les geven.Maar ik vind het gewoon apart dat als ik bv alleen op mn beessie zit, gaat t superrelext, en goed zolang ik geeh geforceerde dingen doe!O ja daarbij vond ze het ook wel ff nodig dat ik met een bijzetteugel ging rijden. ( heb op zich niets tegen bijzetten, alleen met longeren en niet met rijden!!!) anyway wou ff spuien!Heeft iemand nog vaker meegemaakt met zo n draak van een instructeur???

loulou

Re: Frustratie uitten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:18

heb t gelukkig nooit meegemaakt. maar zou ook meteen duidelijk maken dat ik daar niet van gediend ben!
lekker op zoek gaan naar een andere instructeur Ja

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:52

stoppen met deze, je moet juist instructie krijgen van iemand die het leuk vind jou les te geven en je vertrouwen geeft. Deze doet dat niet en het is dan zonde geld.

ik heb recentelijk ook les gehad van iemand, die wel heel aardig was, maar mijn paard ging er niet beter door lopen en ik had het idee dat ik achteruit ging ipv vooruit. Ik heb dit uitgelegd aan haar en ben bij een ander gaan lessen. Dat gaat weer heel goed en ik ben blij dat ik de overstap heb gemaakt.

Wedgwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:00

zonde van je geld dit. als je er geen plezier in hebt, is het geld je les niet waard Knipoog miss een andere instructrice dan maar?

zicobont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:21

He paaardrijden moet leuk en ontspannen zijn hoor, en als zo'n muts het op jou gemunt heeft moet je iemand anders zoeken, want dit hoort natuurlijk niet en is niet goed voor je zelf vertrouwen.
Dus zeg gewoon tegen haar wat je er van vindt , veranderd het niet dan naar de club leiding of iemand anders vragen.
veel succes

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:36

zo te horen klikt het inderdaad niet. ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om hiermee te stoppen en nu te gaan zoeken naar iemand waarbij het wel klikt.

wel vind ik dat je je instructrice nogal afkraakt, hulpteugels aanraden is vaak niets mis mee, zowel ikzelf raad ze soms aan bij leerlingen, als mijn eigen instructrice voor mij. het hard weg laten galloperen kreeg ik ook altijd dezelfde tip, hij reageert toch?
juist door dan actief te gaan rijden en dan maar wat boven je tempo te rijden krijg jij de controle namelijk weer terug.

Maar goed, vanwege die klik denk ik inderdaad dat je jezelf (onbewust) gaat blokkeren, wat al helemaal niet fijn is voor jezelf en je paard. gewoon lekker iemand zoeken waarbij het wel klikt en je niet verkramt gaat rijden, en het zal een stuk beter gaan Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:26

Ga maar op zoek na een andere instructrice ,
Je moet gewoon een fijne instructrice vinden waar je je wel bij op je gemak voelt, en dat je dan lekker paardrijd,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:28

Ik zou ook op zoek gaan naar een andere instructrice ,
als zij zo raar doet tegen je is dat ook niet leuk voor jou !

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:32

nou, ik zou maar op zoek gaan naar een andere instructrice.... Ookal zou je "bang" op je paard zitten, dan moet ze je daar juist mee helpen!! ookal zou je passief zijn, dan moet ze je op een gewone en normale manier duidelijk moeten kunnen maken hoe je het wel zou moeten doen. En niet op zo'n rare manier... blijkbaar weet ze niet met verschillende soorten mensen om te gaan ofzo en hoe ze verschillende soorten mensen kan stimuleren/motiveren....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:13

En betaal je haar ook nog?
Gewoon stoppen dus, ze sluit totaal niet aan bij wat jij wil. En bij een volgende instructeur eerst eens een goed gesprek over wat je wil en niet wil en kijken of een instructeur dan bij je past.