Kris25 schreef:Wat vind je instructeur ervan? En heeft die al een oplossing aangedragen voor je, je rijdt tenslotte op een manege en daar rij je om het paardrijden te "leren".
Tsja, mijn instructrice zei vorige week ook je zou net wat langer de tijd moeten hebben. Want na dus ongeveer half uur - drie kwartier loopt ze echt geweldig, heel ontspannen ook. Ze loopt wel eerder op stukken al nageeflijk, maar als ze dan iets ziet gaat haar hoofdje die kant op. Maarja, dat is natuurlijk ook een nadeel van een manegepaard, toen ze hier kwam was ze in de stal wel erger, maar liep ze wel beter. Volgens mij was ze hier ook eigenlijk gekomen om verkocht te worden aan iemand, maar dat meisje is er dus de eerste paar keren hard vanaf gevallen omdat het paard helemaal in paniek raakte. Dus er is wel veel vooruitgang. En helaas rijden sommige mensen sinds een paar weken ook met een martingaal, maar ik heb tegen mijn instructrice gezegd dat ik dat niet wil, want dat vind ik echt niet nodig.
En het is nu juist een beetje de stress van zo'n proefje rijden en toch graag meteen een hoek netjes in willen rijden. Tijdens les kun je daar net wat meer tijd voor nemen.
Het is trouwens de hoek K-A. Dus in het begin en het eind bij A afwenden is een probleem, H-K gebroken lijn, van M-K uitgestrekte draf, van K-M van hand veranderen in draf (en nog hals laten strekken), K-H uitgestrekte draf. Dus het is echt net de hoek waar alles te doen is, helaas.
Probeer morgen met losrijden wat astritos zegt maar meteen veel figuren en overgangen te rijden en dan kan ik alleen maar afwachten hoe het gaat