Dekenprobleem bij oude pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mariekie

Dekenprobleem bij oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 10:16

Ik wordt echt gillend gek Ziek .

Ik heb een oude pony waar maar weinig dekens op passen.
Ze heeft een brede borst.

Hebben meer mensen met oude paarden dit probleem.?

Ik heb al minstens 7 dekens gepast, besteld of overgekocht maar niet past.
En het probleem zit em aan de voorkant.
De meeste dekens sluiten te hoog waardoor de dekens bij de schouders gaat trekken en mega strak zit.

Ik heb al een bucas geprobeerd maar die krijg ik niet eens vast.
Omdat deze niet te verstellen zijn van voren.

Harry's horse is ook een drama.....
Vallen ook vrij smal........

De lengte van alle dekens is prima maar krijg de voorkant niet vast of het hals gedeelte staat helemaal bol.

iemand tips???

Even foto bijgevoegd voor het idee......

Afbeelding

Perla

Re: Dekenprobleem bij oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:19

ik vond de Harry's horse dekens altijd erg breed (en ze worden ook veel bij friezen, die ook wel een breede borst hebben gebruikt) misschien kun je een maatje groter proberen?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:21

Probeer de Horseware lijn eens, bestaande uit Rambo, Rhino en Amigo. Past uitstekend op pony's die wat breder zijn of een brede borst hebben. Ikzelf heb een Welsh Cob, sectie C van 28, Rambo ligt uitstekend op hem. Zijn wel wat duurder als de gemiddelde deken, maar je hebt wel waar voor je geld.

www.horseware.com

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:22

jammer dat je mijn oude deken niet gekocht hebt een br maar goed ik heb ook een oude pony en net een nieuwe deken gekocht een Rabmbo Wug kijk ff bij www.horsemopolitan.com deze dekens zijn zeer geschikt voor paarden met een brede borst wel een inverstering maar gaat jaren mee

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 10:29

Die rambo dekens zijn ook niet te verstellen van voren geloof ik .... Dat zijn ook haaksluitingen Bloos

Verder dekens die voorgevormd zijn laat maar zeggen net zoals harry' horse past ze ook niet... Boos!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:34

ja maar de wug valt over de halve hals heen en daardoor is ie heel geschikt voor haflingers enzo heb je al gekeken

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 10:39

Jups heb gekeken.
Een paard bij ons op stal heeft die deken ook maar die is juist mega smal Slapen

Ik heb pas een Harry horse deken overgekocht van iemand die een haflinger heeft maar die paste ze zelfs niet.... Bloos

Het ligt aan de combie : Brede borst en doorgezakte rug waardoor of het Bontje van de deken ver voor de schoft ligt of ver erachter.

beetje ingewikkeld probleem he Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:46

heb nog een eskadron te koop maar dat is helemaal zonder sluiting aan de voor kant.....wat dacht je van weatherbeeta
kun je trouwens niet proberen die wug van je stalgenoot te passen ze vallen ongeloofelijk ruim

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:53

Opzich als je een highliner koop zou je wel af zijn van het bontje op de schoft.

Ik ben met mijn paard van Horseware naar Bukas gegaan omdat Horseware veel te breed was van voor voor mijn paard. Maar in jou geval dus nog niet breed genoeg.

Bukas (wellicht ook andere merken) hebben wel tussenstukken voor een deken die te smal is, die zetje er voor bij de borstsluiting tussen. Het nadeel is dan wel dat de deken vanaf de schoft weer naar achter zakt.

moeilijk !!!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 10:53

Heb welleens gehoord dat weaterbeeta goed ligt overhet algemeen bij oude paardjes.
helaas kan ik die van mn stalgenoot niet passen want dat is dekenmaat 195cm

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:59

je mag bij horsempolitan weer terug sturen als ie niet past.....

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:00

Op de foto's in je profiel heeft ze toch n goed passende deken op?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:03

Toch zijn de HH over het algemeen best breed, want ze passen op veel tinkers en die hebben ook een mega nek Knipoog en vele andere dekens passen ze dus niet wegens die nel, maar t is wellicht idd eerder de combi met haar rug.

Misschien werkt een deken met halve of stukje hals, bij mega brede tinkers liggen die namelijk ook beter dan de gewone Ja en kunnen ook niet zo snel achter de schoft zakken Knipoog

vb http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _60026.jpg
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _60055.jpg

en o ja idd de weatherbeeta heeft een stalgenootje gekocht voor haar paard met enorme schoft waarbij andere dekens dus ook al snel raar zitten of schuren en deze ligt perfect Ja

Succes!!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 11:18

tanya89 schreef:
Op de foto's in je profiel heeft ze toch n goed passende deken op?

Klopt deze deken is van global en deze heeft ze nu ook op maar dat is een 350 grams veels te warm voor nu.... Bloos

Dat is echt de enige deken die ik nu heb die goed past
Omdat deze vrij laag sluit.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:37

ik heb nog een global waterdichte deken liggen, 0 grams. hier kreeg mijn paard schuurplekken op de schoft van en helaas heeft hij de deken lichtelijk gesloopt voor ik een nieuwe kon kopen. er zit een scheur in aan de zijkant (denk een cm of 20) dus als je dat maakt kan de deken nog best een buitje hebben maar hele dagen regen niet!

Dus als je interesse heb stuur maar een pm, de deken is maar 3 weken gedragen en is maat 185.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:40

Mariekie... ik heb mijn weatherbeeta van sunny nog binnen handbereik. Ik had hem verkocht aan mijn overbuurmeisje, maar haar pony is onlangs nu ook verkocht. Ik dacht dat het een 175 was. Zou Goldy die passen? Wat voor maat moet je hebben?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 21:55

He san.

Ik zoek een 175.
Maar moet wel waterdicht zijn Haha!
Beetje jammer ik zie in je profiel dat je deken bordeaux / rood is Tong uitsteken

Ben zaterdag bij de Hyppo geweest en waarschijnlijk ga ik een global passen. Ach gut
Laatst bijgewerkt door mariekie op 12-11-06 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:59

Br, kijk maar in het oudjes topic voor de foto's of misschien heb je die al gezien? had precies hetzelfde probleem. ik krijg ook geen enkele maat 185 dicht van voren en nu heb ik een 195 van BR en omdat die zo kort valt is het geen jurk en past hij van voren wel Haha!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 21:59

Brendageene schreef:
ik heb nog een global waterdichte deken liggen, 0 grams. hier kreeg mijn paard schuurplekken op de schoft van en helaas heeft hij de deken lichtelijk gesloopt voor ik een nieuwe kon kopen. er zit een scheur in aan de zijkant (denk een cm of 20) dus als je dat maakt kan de deken nog best een buitje hebben maar hele dagen regen niet!

Dus als je interesse heb stuur maar een pm, de deken is maar 3 weken gedragen en is maat 185.

Sorry ik zoek een 175cm Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 08:22

hi ik heb nog op de horseware voor je gekeken en ze hebben ook maat XL dit zijn regendekens voor paarden met een brede borskast ze beginnnen bij maat 175 en zijn 200 grams

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 09:30

Sorry ik vindt het veels teveel geld die horsewear dekens.
Mn pony is al 28 jaar en een deken van 200 euries vindt ik het dan niet meer waard..
Kijk als ik nou weet dat ik er 5 jaar mee doe Knipoog

Maar helaas kan ik niet vooruit kijken Haha! Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:25

huh de mijne is 23 en heb ook een nieuwe gekocht...niet een maar 3 ..........................

ja ik weet het ik heb ook ff geen geld meer en aan ouders verteld dat ze 100 euro per stuk zijn.
Maar die deken kan een oplossing voor je zijn en paarden worden tegewoordig makkelijk 40