Fjord samen met 3 shetten zonder ruzie's

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hessy8

Fjord samen met 3 shetten zonder ruzie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 15:40

Hallo,

Onze pony's gaan verhuizen naar een inloopstal met paddock en weiland.
Nu gaat dit om een fjord en 3 shetlanders die elkaar niet kennen.
De fjord heeft altijd op een pensionstal gestaan met andere paarden en kent de shetlanders niet.

De shetlanders zijn altijd samen met zijn 3en en kunnen ook heel erg bazig zijn.

Hoe kan ik de shetten en de fjord op de nieuwe stal bij elkaar laten zonder dat er ongelukkken gebeuren of dat de fjord wordt buiten gesloten?

gr. Hester

rianne1987

Re: Fjord samen met 3 shetten zonder ruzie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:43

eerst proberen om in groepjes van 2 te zetten. 1 week lang ong. dan bij elkaar

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:46

op zich moet het goed gaan, fjorden en shetties hebben ongeveer het zelfde karakter, en paarden sluiten dar het snelst vriendschap mee.
het is ook positief dat het een oneven aantal shets is, dan kunnen ze twee aan twee vriendschappen aangaan.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:57

Mijn fjordje staat samen met 5 shetjes en dat gaat prima, hij speelt met de hengstjes en een van de shetmerries is de baas. Haha! Hij wordt alleen misbruikt als regenscherm, dan gaan ze allemaal om hem heen staan (zelfs half onder hem).

Als ze eenmaal aan elkaar gewend zijn zal het wel goed gaan, de kleintjes zijn over het algemeen ook goed verdraagzaam. Bij mij is het alleen altijd hommeles als het etenstijd is, maar dan gaat zijn grotere maat toch voor een grote mond van de kleintjes dan is hij de baas.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:46

dat is mijn ervaring ook, mijn welsh van 1m40 staat bij 2 shetten, rond voertijd is hij de baas.
hij kwam bij de 2 shetten die al bij elkaar stonden, wel jaagt hij 1 van de 2 wel vaak weg, maar verder gaat t prima.