Fout parcour rijden bij veel strafpunten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vivande

Fout parcour rijden bij veel strafpunten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 17:08

Wat ik nou laatst op wedstrijd zag Bloos
Een ruiter in de M had 16 strafpunten dacht ik, en de laatste hindernis sprong ze met zin verkeerd, zodat ze geen verliespunt krijgt oid?
Hoe zit dit precies, krijg je bij een foutief parcour ook geen verliespunt? Bloos
Ik heb zelf ook gesprongen (t/m L) maar ik had er nog nooit van gehoord eigenlijk Haha! wel slim opzich?

jimdebrit

Re: Fout parcour rijden bij veel strafpunten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:11

Bij fout parcours word je gediskwalificeerd, dus volgens mij is dat ook gewoon 2 verliespunten, maar ik weet het niet helemaal zeker.

Ze had beter vroegtijdig af kunnen groeten, dan krijg je iig geen verliespunten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:44

Kijk eens in het reglement zou ik zeggen Clown

Je krijgt iig geen minpunten als je verkeerd parcours rijdt, maar dat staat allemaal netjes in het reglement Ja

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:53

Dan kan je net zo goed vrijwillig verlaten bij het springen lijkt mij. Dat is ook geen verliespunten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:43

Ben ik niet met je eens, mijn paard weet toch niet welke hindernis de laatste was en soms wil je gewoon voor het vertrouwen nog afsluiten met een sprong die wel goed gaat.
Het is niet altijd handiger dan afgroeten, maar soms kan het wel fijn zijn Ja

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:08

Een meisje bij mij op stal springt ook een pony in het L en als ze 2 weigeringen heeft springt ze vaak een verkeerde hindernis of groet ze af. Ze krijg je geen verliespunten

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:33

Als je het 1 keer doet vind ik het prima. Ik vind het een beetje kinderachtig om dat week in week uit te doen. ik zou zeggen: trek dan je conclusies en laat je terugplaatsen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:41

gomir schreef:
Ben ik niet met je eens, mijn paard weet toch niet welke hindernis de laatste was en soms wil je gewoon voor het vertrouwen nog afsluiten met een sprong die wel goed gaat.
Het is niet altijd handiger dan afgroeten, maar soms kan het wel fijn zijn Ja

Wie zegt dat als je al 16 strafpunten hebt de laatste sprong wel goed gaat?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:26

Als ik het gevoel heb dat mijn paard ergens last van heeft waardoor hij er niet over kan of als hij gewoon niet ok voelt dan rij ik geen enkele hindernis meer aan en is dat dus niet van belang.

Het komt vrij vaak voor dat de laatste hindernis wat lastiger is dan de andere hindernissen. Als je dan bijv hindernis 1 rijd ipv de laatste kan dat best wat schelen hoor.
Helemaal zeker weten dat het goed gaat kun je nooit, maar met een beetje gevoel kun je best een aardige inschatting maken.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 06:38

Naar mijn mening krijg je bij het rijden van een foutief parcours ook gewoon twee minpunten, dus das dan toch niet zo slim geweest van de ruiter. Ik ben het wel eens met Gomir om met een goede sprong de ring te verlaten, dit voor je eigen vertrouwen, maar ook het vertrouwen van je paard.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:42

Hoezo naar jouw mening Kris? In het reglement staat duidelijk dat je geen minpunten krijgt bij uitsluiting vanwege verkeerd parcours, daar lijkt me weinig mening aan te pas komen Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:24

Ik zag het gister iemand doen in het L. die liet maar 2 palen wél liggen, die nam dus ook niet de laatste, maar de eerste hindernis om mee af te sluiten

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:09

Hmz... Ik heb 1 keer in mijn leven een foutief parcours gereden. (paard waar ik op zat wilde niet over de muur en na een weigering heb ik afgesloten met hindernis 1) Toen wel gewoon twee minpunten gekregen. Zal die startcoupon eens opzoeken! Heb ik mss wel voor niets twee minpunten gekregen toen in het M. Tis te lang geleden voor een brief naar de KNHS, maar voor mijn gevoel wel fijn om te weten dat ik ze niet verdiend had Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:30

In het verleden werd een verkeerd parcours ook beloond met twee minpunten, maar dat is veranderd toen daar nogal veel misbruik van gemaakt werd.
Ruiters die aan de maximum punten zaten en bijv voor kampioenschappen oid nog in de klasse wilde blijven rijden gingen gewoon op een klein concours rijden en namen dan ipv de laatste hindernis de eerste. Twee punten van het saldo af en je paard heeft weer een parcours in de benen. Zelfde verhaal wat je nu ook bij de dressuur ziet gebeuren trouwens.