Help, paard erg kijkerig en gespannen op concour.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

safety

Help, paard erg kijkerig en gespannen op concour.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 22:08

help, wie weet wat ik nog kan doen.

Ik heb een 7 jarige ruin, die ik uit breng op concour. Ik start met hem in klasse L1.
Het probleem is dat hij in een binnen rij hal erg kijkerig is en behoorlijk gespannen. Hij is dus ook behoorlijk moeilijk de ring door te rijden, want hij kijkt naar reclame borden, vlaggen, jury hokjes zijn best moeilijk langs te komen,
Ik kan dus niet ontspannen mijn proef rijden.

Ik hem hem ook al een nurv controle van de pavo gevoerd, maar dat helpt niet.

Op sommige momenten als ik op concour ga kan ik hem ook niet fijn los rijden en is hij al gespannen met het losrijden,

zodra mijn proef klaar is, is hij ver tot ontspannen.

Ik heb ook al vaker 2 proeven gereden maar dat scheelt ook niet veel naar ontspanning.

Wie weet hoe ik nu verder op concour moet en wie heeft ervaring mee om het paard iets te geven voor dat hij zich beter ontspant en wat mag op concour.

Het help ook niet om vaker in een binnen rij hal te gaan, want ik ga bij na elk weekend op concour.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alane

Re: Help, paard erg kijkerig en gespannen op concour.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:54

mischien zelf een tabletje tegen de zenuwen nemen?
Jij verwacht en je paard reageerd, ga eens na een wedstrijd in de buurt en vraag of je na afloop even door de bak mag stappen met je paard en kijk dan hoe hij reageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:00

Zat ik ook al aan te denken Alane. je hebt ook van die rescue spray van Bach bloesem, dit schijnt ook wel te werken. probeer anders eens gewoon ergens anders te rijden. Les eens op een andere locatie ofzo. Kijk dan hoe hij dan reageert

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:01

Heb dit probleem ok erg met mijn paard, ga dit topic even volgen. Lachen

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:03

Gewoon heeel veel zien en doen met hem denk ik.
Weet niet wat de mogelijkheden zijn bij jou in de buurt?
Maar zo veel mogelijk bij locaties in de buurt rijden, gewoon voor jezelf. Wij hebben bijvoorbeeld een pensionstal in de buurt waar je voor kleine vergoeding mag rijden. Of misschien heb je kenissen in de buurt waar je eens kan rijden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:11

Als je paard aan het einde van de proef wel redelijk ontspannen is, en aan het begin van de volgende proef weer gespannen is, dan is de kans erg groot dat jij je eigen spanning op het paard overbrengt.. probeer idd zelf eens een ontspanningstabletje te nemen. En ga zo vaak mogelijk op concour, dan kunnen jullie er samen aan wennen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:24

Veel meenemen en lekker laten kijken en hem op z'n gemak stellen.Wel zorgen dat je altijd door kunt blijven rijden,veel schouderbinnenwaarts de hoeken uit rijden zodat je hem op de hoefslag kunt houden.

kribbie29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:54

idd veel meenemen naar wedstrijden desnoods alleen om los te rijden zonder te starten tot hij eraan gewend is,groetjes en succes

GIBRALDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:11

ik gebruik pianisimo van cavalor bij een van mijn paarden en ik moet zeggen dat het me heel goed bevalt en 2 dagen voor de wedstrijd geef ik hem rust gevende druppels (homeophatisch)
en dat werkt echt wel
je moet er ook wel aan rijden natuurlijk en goed aan het been houden zodat de aandacht van het paard op jou is gericht
en inderdaad veel ervaring opdoen

cashmire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:14

ik gaf mijn paard ongeveer 2 uur voor de wedstrijd een vitamine b spuit. ik vond dat het goed hielp. je kunt ook bv. nervelet proberen