help ik heb 1 winstpunt nodig

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

naomi_jamir

help ik heb 1 winstpunt nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 21:50

hey
ik ga in januari starten met wedstrijd rijden Pling
Ik wil gaan springen omdat ik en mijn paardje dat het leukste vinden.
Maarrr dan heb je 1 winstpuntje nodig.
Iemand nog goede tips of adviezen Pling
Dankjewell groetjes naomi en jamir

piaelfje

Re: help ik heb 1 winstpunt nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:51

gewoon gaan starten in dresuur en als je een winstpunt hebt gaan springen..

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:52

Omkopen Vork of goed trainen kan natuurlijk ook Knipoog

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:10

Als je niet eens 1 WP in de B kan rijden, dan denk ik niet dat je klaar bent om te gaan springen. Die regel is er natuurlijk niet voor niks.

Dus mijn tip, gewoon lekker dressuurmatig doortrainen en die winstpunt in een paar maanden halen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:20

idd. die winstpunt regeling is er niet voor niks... alles wat je in een B proef moet doen, moet je ook voor het springen kunnen om je paard het parcour door te sturen. Gewoon gaan starten dus!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:40

Gewoon goed trainen, de B moet toch niet zo'n heel groot probleem zijn? Als je niet goed kan dressuren, kan je ook niet de controle houden in een springparcours!

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:53

Als je met een ander paard een wp hebt in de dressuur, mag je met alle paarden gelijk starten in het springen. En idd goed trainen voor de dressuur, dat hoort er gewoon bij.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:06

je kan pas springen als je een goede dressuur basisi hebt Lachen dus eerst goed trainn voor dat winstpunt,,

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:07

als je in de B-dressuur nog geen winstpunt kunt halen da ben je echt niet klaar voor het springen Knipoog

dus gewoon doortrainen Lachen

Okkilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:08

Als je een winstpunt hebt met 1 paard, mag je dan een fris paard ook gelijk starten met springen? ik dacht dat het per paard ging, dus gewoon het paard dat je wilt uitbrengen dat je daarmee 1 wp moest hebben

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:50

sorry maar met mijn vorige paardje was bijna geen winstpunt te rijden in de B omdat hij voordurend tegen de hand liep (beestje houd echt niet van dressuur), maar met springen in no-time een hoop winstpunten en veel gewonnen in de B met hoge stijlpunten.....(nu gaan we pas met onze 4-jarige op concours als ie L-dressuur is, maar dit paard heeft wel aanleg voor dressuur, dus per paard verschillend)

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:55

Anoeska schreef:
Als je niet eens 1 WP in de B kan rijden, dan denk ik niet dat je klaar bent om te gaan springen. Die regel is er natuurlijk niet voor niks.

Dus mijn tip, gewoon lekker dressuurmatig doortrainen en die winstpunt in een paar maanden halen.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn pony kon dressuur matig niet echt geweldig lopen. Nageefelijkheid zat er niet in ( gaat niet vanwege kaak, hals verbinding) Ik kreeg mn winstpunt dan ook niet voor elkaar. Toen met n wel correct dressuur paard gestart en de winst was direct binnen. Met springen was er geen probleem met die pony ( die niet correcte ) ze vloog de B en de L door, uiteindelijk zijn we gestopt op Z niveau..
Maar ben het met je eens dat het vaak echt wel nodig is , die winstpunt te halen

ontopic: veel oefenen en je best doen Knipoog

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:36

Laat ik dan toevoegen dat er natuurlijk altijd uitzonderingen kunnen zijn... Maar als je paard al niet genoeg dresuuurmatig voor elkaar is om 1 winstpunt te halen in de B, dan zal je met het springen ook wel niet heel erg ver komen. Zonder dressuurbasis red je dat gewoon niet.

naomi_jamir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 11:40

Dankjewel voor jullie tips:)
Ik heb al vaker oefengesprongen en daar is hij ook foutloos uit gekomen en gaat super sturen gaat heel makkelijk met hem en ik hou hem ook wel onder controle.
Maar wat iemand ook zei naar beneden lopen wil nog niet echt haha:>
mjaa komt wel goed hoop ik :>

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:42

naomi_jamir schreef:
hey
ik ga in januari starten met wedstrijd rijden Pling
Ik wil gaan springen omdat ik en mijn paardje dat het leukste vinden.
Maarrr dan heb je 1 winstpuntje nodig.
Iemand nog goede tips of adviezen Pling
Dankjewell groetjes naomi en jamir

hoi

ik heb daar ook erg veel last van en het komt ook omdat ik het zelf niet leuk vind:P! maar gewoon goed oefenen en even niet meer springen en lesnemen!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:00

Een B proef vraagt niet erg veel van paard en ruiter, die minimale gehoorzaamheid die daar geeist wordt, daar moet je altijd naar streven als je gaat springen.

Als je op een hele korte zijde nog niet fatsoenlijk in galop kunt aanspringen, dan is een springwedstrijd ook geen goed idee. Soms wat harder en zachter en afwenden en klaar is kees.

Liefst een beetje over de rug (ook fijn met springen), maar nog niet eens altijd nodig bij sommige jury's.

Ik denk, dat voor een goed springparcours op den duur wel wat meer nodig is dan die B proef met goed gevolg afleggen dus na het behalen van het winstpunt zou ik toch maar dressuurmatig doortrainen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:03

Als je graag wil springen moet je gewoon beginnen met dressuur he... gewoon net zo lang daargaan tot je een winstpunt hebt

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:46

Venetia schreef:
Een B proef vraagt niet erg veel van paard en ruiter, die minimale gehoorzaamheid die daar geeist wordt, daar moet je altijd naar streven als je gaat springen.

Als je op een hele korte zijde nog niet fatsoenlijk in galop kunt aanspringen, dan is een springwedstrijd ook geen goed idee. Soms wat harder en zachter en afwenden en klaar is kees.

Liefst een beetje over de rug (ook fijn met springen), maar nog niet eens altijd nodig bij sommige jury's.

Ik denk, dat voor een goed springparcours op den duur wel wat meer nodig is dan die B proef met goed gevolg afleggen dus na het behalen van het winstpunt zou ik toch maar dressuurmatig doortrainen.

ben het met je eens dat je de oefeningen uit een b-proef moet kunnen voor het springen, anders kom je er niet. Maar met een paard wat netjes zijn oefeningen doet, maar niet aan de teugel loopt en over de rug, krijg je gewoonweg bijna geen winstpunt. (mijn pony deed dit dus, reed tussen de paarden, maar springt als een tijger, springt aan in galop vanuit stap en kan goed versnellen en terug, maar netjes aan het teugeltje ho maar! en veel foutloos mee gesprongen, maar ja uitonderingen lopen overal rond!)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:04

Ja, dat kan vervelend zijn.
Ik ken genoeg paarden die super springen maar niet goed rond willen lopen en blijven en in de B nog geen winst zouden halen. Ze zijn prima te controleren. Je ziet ze tot aan 1.60 GP niveau. Maar bij het losrijden lopen die paarden over het algemeen wel over de rug. Anders waren de dierenartskosten niet te overzien.

Punt is, dat als je nog nooit hoger hebt gereden (bijv. M/Z springen/dressuur niveau) dan weet je niet of het nu aan jezelf ligt of aan het paard. Dus kan nog even doortrainen tot enige nageeflijkheid kan worden bereikt sowieso geen kwaad. En voor ieder paard is het beter om toch over de rug te lopen.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:06

Gewoon gaan dresuuren naomi Knipoog
anders moet je met romeo maar even een wp'tje rijden haha grapje Clown

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:11

ik heb er anderhalf jaar over gedaan voor ik kon gaan springen! Ik was altijd te ijverig om maareen winstpunt te willen krijgen.. Ikmoest en zou springen en een winstpunt krijgen. En eindelijk reed ik een goed proefje(mijn pony kan eigenlijk geen dressuur.. vroeger mishandeld en nog steeds last van, en loopt vaak ringen uit!) maar dan lette de jury's niet op. Reed ik weer een slecht proefje had ik eindelijk een winspunt! Dus gewoon blijven oefenen en niet TE ijverig een winstpunt willen.. dat is mijn advies:P

naomi_jamir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:41

hihi thankss..
ik heb vandaag gereden en hij reed super lekker.
al goed na beneden en lekker ontspannen. De overgangen ging ook lekker ontspannen. dus ik ben weer happpy:>
Alles komt wel goed hoop ik maarja dat laat ik in januarie wel weten als ik mijn eerste paar wedstrijd heb gehad.
Thanks voor de reacties. Pling

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:13

rayo schreef:
sorry maar met mijn vorige paardje was bijna geen winstpunt te rijden in de B omdat hij voordurend tegen de hand liep (beestje houd echt niet van dressuur), maar met springen in no-time een hoop winstpunten en veel gewonnen in de B met hoge stijlpunten.....(nu gaan we pas met onze 4-jarige op concours als ie L-dressuur is, maar dit paard heeft wel aanleg voor dressuur, dus per paard verschillend)

Zo'n pony heb ik ook gehad, Dressuur Misselijk niks mee te beginnen, hebben er 1,5 jaar over gedaan om die ene winstpunt te halen. Springen, binnen de kortste keren L.. met prijzen en alles erop en eraan Tong uitsteken

Gewoon veel blijven oefenen en als het echt niet lukt misschien een paardje zoeken waar je die ene winstpunt mee mag halen.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:16

ik ben ook alleen een springruiter en toen ik mijn winstpunt in de dressuur moest halen, ben ik voordat ik moest naar de jury gegaan en uitgelegd dat ik alleen 1 winstpunt moest halen omdat ik wou springen. ze zagen ook al dat ik de dressuur wedstrijd met een springzadel reed Tong uitsteken maar in ieder geval had ik net 156 punten(oude telling) Haha! dus was helemaal blij want had bij voorhand al de week erna ingeschreven voor springen Tong uitsteken
dus succes Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:18

succes ermee, je hebt aan de bovemstaande posts genoeg dus daar sluit ik mij bij aan Lachen