Aanvragen ( vervangend ) paspoort

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

Aanvragen ( vervangend ) paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 20:34

Hallo,

Ik weet niet of het hier thuis hoort maar dit leek mij de meest logische plek :p

Lang verhaal maar zal het kort proberen uit te leggen..
Wilde mijn paard gister laten chippen maar toen bleek dat ze al gechipt was, ik heb verder bij de aankoop geen paspoort gekregen en was er eigenlijk vanuit gegaan dat ze nog niet gechipt was.

Maargoed het kon volgens degene die kwam chippen dat ik een vervangend paspoort aan kan vragen op deze chip. Ik heb het chipnummer gekregen en volgens een site op internet waar je kunt kijken waar het nummer geregistreerd staat dit blijkt bij het KNHS te zijn.
Kan ik nu gewoon naar hun opbellen en vragen om een vervangend paspoort? Weet iemand toevallig ook waar ik het nummer kan vinden? Vind de site van het KNHS namelijk maar onoverzichtelijk..

Alane

Re: Aanvragen ( vervangend ) paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:30

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 18:03

Bedankt voor je reactie, maar daar kwam ik ook niet veel wijs uit, vandaar mijn vraag hier..

Heb gebeld met het KNHS en heb een brief gestuurd, zij gaan nou kijken of ze de eigenaar kunnen achterhalen die haar gechipt heeft en kijken of ze het paspoort krijgen.
Vervangend paspoort aanvragen is geen probleem, kost alleen 182,50 euro wat ik dus een beetje erg veel vind.

kribbie29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:52

ja dat kan ik moest ook 159 euro betalen maar had toen wel haar afstamming etc .

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:16

twinducklin schreef:
Bedankt voor je reactie, maar daar kwam ik ook niet veel wijs uit, vandaar mijn vraag hier..

Heb gebeld met het KNHS en heb een brief gestuurd, zij gaan nou kijken of ze de eigenaar kunnen achterhalen die haar gechipt heeft en kijken of ze het paspoort krijgen.
Vervangend paspoort aanvragen is geen probleem, kost alleen 182,50 euro wat ik dus een beetje erg veel vind.

Het een en ander is afhankelijk van een aantal regels.
Ik ga er vanuit dat je niet waar het paspoort is:
Situatie:
Paspoort is in het verkooptraject verdwenen; er is wel bekend dat ooit een paspoort is uitgegeven.
Duplicaat:
als degene die om een duplicaat verzoekt de beschikkingsmacht had over het paard vóór 1 januari 2005: ja
Actie:
• schriftelijke en ondertekende verklaring overleggen dat de aanvrager het paspoort nooit in zijn bezit heeft gehad en dat hij op geen enkele manier kennis heeft of heeft gehad over de verblijfplaats
van het paspoort
• foto van het paard aanleveren
• bij twijfel kan DNA onderzoek
gevraagd worden

Duplicaat:
als degene die om een duplicaat verzoekt de beschikkingsmacht had over het paard vóór 1 januari 2005: nee
De aanvrager had het paard niet mogen vervoeren/houden en heeft zelf deze situatie over zich afgeroepen.

De kosten:
Tarief
1 Het tarief voor een duplicaatpaspoort voor een paard of pony mag maximaal € 175,-
bedragen. De paspoortuitgevende instantie dient het in rekening gebrachte bedrag richting
aanvrager desgewenst te kunnen onderbouwen.
2 Het tarief voor een duplicaatpaspoort voor een paard of pony mag niet meer bedragen
dat de werkelijke kosten.