Stalschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Blessed_X

Stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 18:46

Hey, ik wou graag even weten, of er mensen zijn met stalschoenen en of je met deze rijdt, en kan je er chaps op kan dragen (of het past zeg maar). het zit namelijk zo ik wil wel met jodphurs rijden maar ik ben vaak gewoon op stal dus ik heb zoiets van nou dan kan ik beter stalschoenen kopen met chaps, alleen weet niet of dit alles past en hoe het rijd. want tja, ik rij maar 1 uurtje en loop verder 3 uur op de manege rond of buiten met paardjes ofzo Lachen

Alvast bedankt voor jullie hulp!

waterval123

Re: Stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:48

Het kan wel.
heb het zelf nooit gedaan maar die het mensen wel eens doen, je kan ook gewone schoenen en chaps nemen het hoeven niet perse stal schoenen te zijn Ja

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 18:51

Ja maar dan heb ik lekkere warme Tong uitsteken want dan neem ik winter stalschoenen hehehehe Tong uitsteken in gewone schoenen vriezen nog je tenen eraf als je gaat rijden.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:53

Op de meeste stalschoenen kun je gewoon chaps dragen, maar soms zijn stalschoenen wat breed/grof, veel mensen vinden dit minder prettig bij het rijden. Het is maar wat jij prettig vindt; als je soepele, niet al te brede schoenen met een hakje koopt waar je prettig op kunt lopen en mee kunt rijden, met chaps erbij die goed passen, is het prima Lachen
Zelf heb ik heel lang van die Timberlands gehad met chaps; na het rijden chaps af, veters wat losser en dan waren het prima stalschoenen . Omdat ik die iets te grof vond voor het rijden heb ik van de zomer endurance-schoenen van Ariat gekocht, ik ben er helemaal blij mee, deze lopen en rijden superlekker, zitten met een rits dicht en er zitten luchtgaatjes in, prima voor een warme dag, maar kou-bestendig zijn ze denk ik niet.
Gewoon even gaan passen bij een ruitersportzaak, succes!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:56

hihi ja klopt! had ik ook altijd in mijn rubber laarzen en in mijn leren nu ook, maar ag heb dikke sokken dus Knipoog

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:58

Ik rijd altijd met stalschoenen en soms met chaps erover. Ik heb dan een beter gevoel dan met laarzen.Ook omdat ik niet paste in laarzen. Ik wil ook geen honderden euro's uitgeven voor leren op maat gemaakte laarzen.

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 19:00

IndianLady, welke stalschoenen heb je en waar heb je deze gekocht..?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:00

IndianLady schreef:
Ik rijd altijd met stalschoenen en soms met chaps erover. Ik heb dan een beter gevoel dan met laarzen.Ook omdat ik niet paste in laarzen. Ik wil ook geen honderden euro's uitgeven voor leren op maat gemaakte laarzen.

Is mar wat je fijn vind Haha! ik kan bv. helemala niet rijden met schoenen dan voel ik het juist niet.
en ja leren laarzen. erg duur maar dan heb je ook wat Knipoog maar gOed dat niet iedereen het zelfde wil en fijn vind!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:02

Blessed_X schreef:
IndianLady, welke stalschoenen heb je en waar heb je deze gekocht..?

Ben ff kijken
Weet niet de merken, 2 ervan zijn vlgs mij Harry's Horse, allebei van leer. En de stof/rubber weet ik niet.
Ik heb ook thermolaarzen,maar daar rijd ik niet mee.
Hieronder de links:
de lage:
http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... o-0019.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... 0018-1.jpg

de hoge:
http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... 0017-1.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... 0016-1.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... 0015-1.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... 0014-1.jpg

Sorry van de modder Haha!
Laatst bijgewerkt door Onali op 05-11-06 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 19:03

Citaat:
Is mar wat je fijn vind Haha! ik kan bv. helemala niet rijden met schoenen dan voel ik het juist niet.
en ja leren laarzen. erg duur maar dan heb je ook wat Knipoog maar gOed dat niet iedereen het zelfde wil en fijn vind!

Jah laarzen heb ik ook, maar die zijn niet echt warm en om leren te kopen of maat te laten maken vind ik ook een beetje zonde en duur omdat mijn voetjes nog groeien Duivel
haha
Bedankt indianlady!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:05

Ja koude voeten krijg je wel idd Knipoog !
En mijn voeten groeien ook nog maar ag mijn rubbere lekte:S en wilde dan meteen goeien er voor trug kopen mijn ouders betaalde de helft mee dus het was nog te doen! en uit eindelijk heb ik er toch nog maar rubberen bij gekocht omdat ik niet mijn mijn leren in de modder wil gaa staan, vind ik toch ook wel zonden daar zijn ze idd te duur voor Tong uitsteken

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:34

Ik heb een tijd gewoon met mn berg/wandelschoenen gereden. Is ideaal. Lekker stevig, lopen ook heerlijk, warm en waterdicht. (tot op zekere hoogte) De meeste chaps pasten er wel omhen

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:43

Ik rij altijd met stalschoenen van mountainhorse. Stevig, en warm in de winter. Met rijden doe ik er chaps overheen, dat past meestal wel, gewoon zoeken naar de juiste passende chaps.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:10

Op stal loop ik meestal op bergschoenen en als ik ga rijden wissel ik die om voor jophurs en chaps. Heb ook wel veel gereden met bergschoenen of stalschoenen. De bergschoenen die ik nu heb vind ik te grof om mee te rijden.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:16

Blessed_X:

zet je bold even uit leest iets makkelijker

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 16:36

Ja, ik wil zeg maar lekkere warme schoenen jodphurs zijn niet echt super warm vandaar Lachen
Maar ik denk dat ik wel de stalschoenen koop, veel mensen rijden er wel lekker mee:)
Bedank!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:31

Ik heb stalschoenen van Globe. Ja Niet de allercharmanste. Nagelbijten / Gniffelen Maar ze zitten enorm fijn, en zijn lekker warm. Chaps draag ik erop, past makkelijk. Maar ik zou in de winkel er gewoon even chaps oppassen. Ja Dan weet je het zeker.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:49

Heb schoenen van ariat, super fijne schoenen om op te lopen en mee te rijden Ja
Chaps passen er prima overheen!

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:51

ik heb ook schoenen van Ariat, ik rijd met chaps eroverheen

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 18:56

Ok, heel erg bedankt allemaal, ik ga zeker die stalschoenen kopen! want mn voeten vriezen nu al in mijn laarzen, en dat is niet fijn want op een 1 of andere manier heb ik dan niet echt super contact met het paard omdat ik niks voel door de kou Tong uitsteken hebben jullie daar ook last van ofniet?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:06

In mijn leren nog niet heb ook altijd dikke sokke aan maar ik mij rubber wel altijd

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:10

ik heb de Mountain Horse Rider II die zijn net als de 'schoen' van de laars van MH. alleen dan met veter.
daar passen goed chaps omheen.

kraampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:52

Ik rij ook met stal schoenen, maar dan wel met chaps.
Als ik in de les geen chaps bij me heb, mag ik niet opstappen. Zo kunnen er ongelukken gebeuren! blijven haken ofzo.

kraampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:53

Ohja.
Om kou tegen te gaan: sokken aan doen, zakjes overheen.. en als je het dan nog koud hebt nog een paar sokken + zakjes ofzo! helpt erg goed Ja

La_Martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:43

Nee nóg niet.
Maar die ben ik wel van plan om te gaan halen,aangezien ik elke keer natte voeten heb. Clown
Worden dan wel schoenen van Ariat. Lachen