[België] Nieuwe proeven ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zeebries

[België] Nieuwe proeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 09:55

Aandacht!! vanaf 1 december 2006 zullen de nieuwe officieële proeven beschikbaar zijn. Vanaf Januari 2007 zullen wij dan ook met de nieuwe proeven starten. Begin december 2006 zullen de nieuwe proeven op de site te vinden zijn.

Dit vind ik op de site van de WVUR.
Weet er iemand meer over deze nieuwe proeven? Zullen ze stroken met de Nederlandse of wordt het weer een Belgische hutskluts?

Groetjes,
Yulan

Cemlys

Re: [België] Nieuwe proeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:45

geen idee wat het wordt, maar bedoelen ze niet gewoon dat het andere proeven dan die van het zomerseizoen zullen zijn. Anders ik heb ze nog niet gezien de nieuwe proeven, hopelijk zijn het wat leukere proeven dan deze nu, want eerlijk gezegd die wvur proeven :s geef mij maar die van de lrv dan, zijn iets normaler.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 16:36

Haha, het is wel algemeen bekend dat VLP-WVUR het niveau ietsje hoger legt Tong uitsteken
In de E5 ( = B) komt er zelfs een keertwending voor, want in LRV en Nederlands pas voorkomt in de dacht ik Z proeven ? Tong uitsteken Nuja, moet kunnen.

Neenee, het is alleszins niet de overschakeling op de 'winterproeven', want die overschakeling is al gebeurt, niet pas in december.
Ik hoop dat ze ietsje algemener (lees: Meer a la KNHS) worden, zodat we onszelf wél kunnen meten met anderen Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:44

hoop ik eerlijk gezegd ook. Alhoewel ik geen wvur zal starten (te duur in vgl met het aantal wedstrijden dat ik maar kan rijden)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:29

Nee, in het M2 zit een keertwending om de achterhand. De keertwending om de voorhand wordt niet gereden in de Nederlandse proeven, dat is een oefening die nog onder L-niveau zit omdat je hem voor het wijken voor het been aanleert.
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe proeven dan. Zouden er ook nieuwe jonge paarden proeven komen?
De VLP heeft trouwens de internationale proeven, dus eigenlijk is Nederland en de LRV de vreemde eend in de bijt Lachen

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 20:26

Haha en ik dacht altijd dat België weer apart deed Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind de proeven van de jonge paarden niet echt geschikt voor jonge paarden. Ze moeten al kunnen wijken voor het been, terwijl ik vind dat men van een jong paard moet tonen hoe gewillig hij dan wel niet is, en gewoon een goede basis in stap draf en galop. Maar goed, dat is een subjectieve mening .. Knipoog Ik heb me ondertussen rot gezocht naar meer informatie maar ik kan niets vinden ..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:16

Ja, dat is een beetje hetzelfde als in Nederland bij de PAVO: 4-jarigen op L-niveau, 5-jarigen op M-niveau en de 6-jarigen op Z-niveau. Ik wil misschien mijn volgend jaar 4-jarige wat jongepaardenproeven laten lopen om gewoon wat ervaring op te doen, maar ik weet nog niet LRV of VLP. En misschien gewoon in Nederland de B in.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:51

Doe maar VLP dan Tong uitsteken Heeft een grotere bekendheid (in positieve zin dan) dan de LRV.
Niet qua niveau (alhoewel), maar vooral qua organisatie staat VLP toch boven de LRV.
Ik hoop dat ze die jonge paarden proeven makkelijker gaan maken, want volgend jaar wil ik er ook in starten Vork

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:27

domme vraag misschien: Ik kom uit nederland maar woon nu ( met paarden) in antwerpen. Nu wilde ik misschen officieel gaan starten maar hoe werkt dat in belgie?

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 07:40

Hoi elexis.
Allereerst moet je voor jezelf jaarlijks een licentie aanvragen op
www.vlp.be -> Licenties -> Competitieve licenties.
De prijs verschilt van niveau tot niveau.

Dan heeft je paard een immatriculatienummer nodig. Dat kost 75 € en is heel z'n leven geldig.
www.equibel.be -> Federatie -> Immatriculaties

Zo, nu ben je in orde wat papieren betreft.
In elk gewest hebben ze een federatie, bij jou is dat de VOR.
www.vor.be

Met de gegevens die je hebt kun je hier gaan inscrhijven voor zowel jumping als dressuur.
Veel succes!