heel ingewikkeld is het ( hopelijk ) niet, maar ik heb een Shetje van anderhalf jaar oud op stal staan
( helaas kan ie deze winter nog niet dag en nacht buiten ) en nou zijn de temperaturen de afgelopen dagen niet echt bepaald hoog, maar mijn shetje staat dus gewoon te zweten op stal !
Hij staat overdag buiten, maakt zich niet druk op stal en hij gaat ook niet bezweet zn stal in,
maar als ik er ben is hij nat van het zweet..
Afgelopen zomer kwam hij ook met veel moeite uit zijn wintervacht en heb ik hem dus ook al 2 keer moeten scheren, hij heeft echt geen zomervacht gehad deze zomer.. na de 2e keer scheren heb ik het haar gewoon laten groeien want de herfst kwam eraan.. ok, een paar dagen tussendoor werd het weer bijna 20 graden en had hij het ook wel warm maar daar hadden meerdere pony's op stal last van ( aangezien de wintervacht al bij veel doorkwam )..
maar nou vraag ik me dus echt af wat ik moet doen.. gister was het flink koud en dan zweet ie niet maar vandaag wel en flink nat dat ie was ( hals en borst ).
Moet ik hem dan nu ook scheren en onder dek zetten of gewoon afwachten tot het kouder is en kijken of ie dan nog zweet ? Ik weet niet of meerder mensen dit hebben met hun pony ?
Alvast bedankt !