Er is hier laatst een topic over geweest dacht ik. Misschien eens de zoekrobot informeren?
Qua puntentelling.. We werken met handicappunten (positieve en negatieve punten) in de dressuur. Wat betreft springen kan ik je niet helpen.

Qua jurering.. We hebben geen 'startkaart' ofzo. We moeten elk jaar lidgeld/licentie betalen aan een vereniging (www.vlp.be), met die licentie kan je op wedstrijd.
Om officieel te starten (dus geen subregionaal), moet je paar geïmmatriculeerd zijn. Dat kost 75€en is levenslang. Indien het paard verandert van eigenaar betaal je 25€ om de naam van de eigenaar en het adres te wijzigen.
We krijgen elke wedstrijd een protocol mee van de proef. Die ziet eruit als volgt:

En ingevuld met commentaar:

Dit krijg je dus elke wedstrijd mee naar huis, supplementair met prijzengeld, lintje en/of beker 
De commentaren van de jury kan erg verschillen, soms is het terecht, soms trekt het op niets. Er is 1 jury bij C met een schrijver in de Communautaire proeven.
DIt zijn de proeven:
E4 Proef niveau 0 ( B)
E5 Proef niveau 0
E8 proef niveau 0
Kür niveau 0
A5 proef niveau 1 ( L)
A6 proef niveau 1
Kür niveau 1
L2 proef niveau 2 (M)
L4 proef niveau 2
L5 proef niveau 2
L8 proef niveau 2
Kür niveau 2
M2 proef niveau 3 (Z)
MP2 proef niveau 3
M4 proef niveau 3
MP4 proef niveau 3
Kür niveau 3
M5 proef niveau 4 (ZZ)
M9 proef niveau 4
Kür niveau 4
Nationale proef 4-jarigen
--
De FEI-proeven (Nationaal)
Prix St Georges (2000)
Intermediaire I (2002)
Intermediaire II (2001)
Grand Prix B (2003)
Grand Prix Special (2003)
Kür op Muziek Pony's (2002)
Kür op Muziek juniors (2006)
Kür op Muziek Young Riders (2006)
Kür op Muziek Intermediair (2006)
Kür op Muziek Grand Prix (2006)
Young Riders Team (2004)
Young Riders Individueel - St Georges (2000)
Juniors Team (2006)
Juniors Individueel (2006)
Pony's Team (2004)
Pony's Individueel (2004)
Jonge Paarden 4-jarigen (2005)
Jonge Paarden 5-jarigen Finale (2004)
Jonge Paarden 6-jarigen Finale (2004)
Binnenkort komen er nieuwe proeven, vanaf december, dat zal gaan over de Communautaire proeven, ik ben benieuwd!