cavallo junior of winner?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

cavallo junior of winner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 13:43

Ik ben een beetje rond aan het kijken voor nieuwe laarzen. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de cavallo junior en winner. Ik heb namelijk vrij smalle kuiten en maat 37, dus wat dat betreft past de cavallo junior waars. goed. Maar de cavallo winner vind ik ook erg mooi. Ik weet niet of de kwaliteit daarvan ook beter is aangezien ze wel een stuk duurder zijn... Eigenlijk wil ik er niet al te veel aan uitgeven, maar aangezien mijn voeten niet meer groeien hoop ik wel dat ik er dan weer een paar jaartjes mee door kan. Welke vinden jullie beter?

dauphine

Re: cavallo junior of winner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:47

ik heb cavallo junior en ben daar heel erg tevreden over... kwaliteit weet ik niet wat beter is, maar ik heb voor de junior gekozen omdat mijn kuiten te dun zijn voor de andere laarzen, en deze sloten mooi aan, ook waren ze veel goedkoper Tong uitsteken

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 13:53

zijn ze ook soepel, of juist wat stugger? Ik heb ook erg smalle kuiten. Ik heb nu mountainhorsjes... maar die zijn me eigenlijk echt te wijd...

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:02

Als je voeten niet meer groeien zou ik voor de winner gaan. Het elastiek bij de junior zou kapot kunnen gaan bijvoorbeeld, de winner is een laars waar minder aan stuk kan gaan. Maar voor de rest ook net wat je mooier vind en hoe je erin wilt stappen.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:18

de junior zijn van erg soepel leer dus... dat vind ik heel fijn...

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:42

Ik heb ook de junior en vind dit echt super laarzen Haha!
Ze zijn soepel, dus ik heb vrijwel geen pijn gehad bij het inlopen Nagelbijten / Gniffelen (klein beetje dan Knipoog )
En de rits vind ik ook een groot voordeel!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 20:44

Ben vandaag nog eens naar de ruitersportwinkel geweest. En daar hadden ze ook de derby style. Die is ook niet zo heel erg duur maar wel heeel erg mooi! Ik denk dus dat ik óf die óf de cavallo junior neem (scheelt wel weer honderd euro in prijs... ). Iemand daar ervaring mee?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:39

Junior is met een coating laag.
en de winner volgens mij kalfsleer?
Maargoed. dan zou ik de winner nemen.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 12:12

winner is volnerf rundleer... ik dacht dat de junior dat ook was eigenlijk. Dat was de reden dat ik die evt. wilde nemen (anders kan ik net zo goed de talent oid nemen).
Maar heeft er nog iemand ervaring met Derby style?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:23

De winner is rundleer.
Ik heb alleen ervaring met de Derby softjumper. Is dat niet dezelfde laars als de style, maar dan zonder veters? Ik vind de laars erg mooi, maar eigenlijk te soepel. Ze zakken hierdoor toch enorm. En sporen blijven niet goed zitten.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 14:01

dat dacht ik eerst ook. Maar de style is wel echt een dressuurlaars, en de softjumper is ook verkrijgbaar zonder veters staat er op die site, dus lijkt me dat het dan toch een andere laars is. Op de foto vind ik het leer ook anders lijken, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Wat hebben jouw softjumpers eigenlijk gekost?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:47

290 euro kosten de softjumpers