waterdicht winterdeken, welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

waterdicht winterdeken, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 11:31

Ik ben op zoek naar een winterdeken dat zeker voldoende waterdicht is om 24 uur op de weide te dienen op een ongeschoren paard. Nu kom ik bij Harry's Horse wr/wp waarden tegen, bv 2000 wr/wp en bij Bucas mm waarden zoals 5000mm. Weet iemand hoe deze zich verhouden?
Heeft iemand ervaring met winterdekens in deze situatie? Met welke hebben jullie goede of slechte ervaringen?

NehnaDagmar

Re: waterdicht winterdeken, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:52

Ik heb een goede ervaring met BR-winterdekens. Ze hebben een kwart hals ongeveer en sluiten heel goed aan (stroomt geen regen naar binnen). Ik heb een 300 grams en die is heerlijk warm en goed waterdicht. Ik heb hem altijd op een fjord gehad, maar ga hem nu gebruiken op mijn (kleine) KWPN.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:31

Harryshorse staldekens vind ik wel fijn maar de regendekens blijven bij die van mij niet liggen!

Ik heb zelf nu Weather Beeta dekens, die bevallen mij nog het beste.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:56

Wij hebben nu bij de ooteman 2 vantaggio regendekens vandaan, ongevoerd. Ze zijn er ook in gevoerde variant. wij gebruiken ze al een jaar, ze zijn er fijn in gebruik (makelijk schoon met borstel) en doen het nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:08

HAR --> SV.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:43

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:52

Inderdaad nette prijzen wanneer ik me bedenk wat ik zojuist voor een paard kocht in de gewone winkel..... 65 euro voor niet waterdichte, licht gevoerde deken....

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:13

PM nouvel van bokt eens, ik heb ook dekens van haar die zijn water en winddicht, winterdekens en liggen super fijn. Geen naden en je paard is 100% droog. Kosten geloof ik 50euro per stuk.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:58

Citaat:
Nu kom ik bij Harry's Horse wr/wp waarden tegen, bv 2000 wr/wp en bij Bucas mm waarden zoals 5000mm. Weet iemand hoe deze zich verhouden?

dit heeft met de waterdichtheid te maken, hoe hoger hoe beter waterdicht.

ik heb beide gehad, over de hh was ik niet tevreden, ademd niet goed, gaat stinken en niet goed waterdicht bij veel regen.
bucas is perefect, ben fan van de smartex lijn en de power tunurnout line, heel goed ademend vermogen en goed waterdicht.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:51

ik heb die van mij een regendeken op van HH, had niet gedacht dat ik hem zo fijn zou vinden...heeft echt een perfecte ligging en is super waterdicht. deze is gevoerd met 200 gram maar denk dat ik er ook nog maar een bij koop die niet gevoerd is.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 12:30

marloezzke schreef:
Citaat:
Nu kom ik bij Harry's Horse wr/wp waarden tegen, bv 2000 wr/wp en bij Bucas mm waarden zoals 5000mm. Weet iemand hoe deze zich verhouden?

dit heeft met de waterdichtheid te maken, hoe hoger hoe beter waterdicht.

ik heb beide gehad, over de hh was ik niet tevreden, ademd niet goed, gaat stinken en niet goed waterdicht bij veel regen.
bucas is perefect, ben fan van de smartex lijn en de power tunurnout line, heel goed ademend vermogen en goed waterdicht.

Bedankt voor de tips. Het is uiteindelijk een bucas smartex rain geworden, met als reden dat deze uit ballistic nylon gemaakt zijn, supersterk dus en zo is duurkoop goedkoop. Met onze wildebrassen is dit goed meegenomen. We vinden enkel de aanhechtingsplaats van de bilkoorden nogal ver naar voor liggen... Zullen het nog eens goed moeten bekijken.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:45

Houd je er wel rekening mee, dat deze deken niet echt gevoerd is, wel wat, maar geen echte winterdeken, echt een regendeken, voor een goede gevoerde moet je de Smartex all in one hebben.......

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:52

ik heb een USG winterdeken. Echt een hele leuke deken Haha! heb hem veel gebruikt met nog een deken er over heen, hij moet nodig naar de stomerij en opnieuw waterdicht gemaakt worden, helaas is hij nu ook te klein dus doe ik hem weg. Heb hem ongeveer 1 winter gebruikt en de deken is nergens versleten. Was er echt heel tevreden over!

Ik heb een BR club winterdeken besteld, een blauwe met een stukje voor de hals:

Afbeelding

heb zelf geen ervaring met BR maar ga het gewoon een keer uitproberen Haha!

en heb een S&K ongevoerde regendeken, heb hem nu bijna 2 jaar en hij is nog steeds goed waterdicht Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:07

de smartex rain is 200 grams gevoerd. en kan tot ongeveer +0 graden

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:27

Ik heb een S&K winterdeken, hij is waterdicht, en scheurvast. Het zijn goede deken en ze zijn nog te betalen vind ik. 114 euro. Ik ga er wel een onderdeken onderdoen, aangezien het niet warm genoeg zal zijn wanneer het heel koud gaat worden!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:06

Ik ga voor de wheaterbeeta *LOL*, over bucas en rambo hoor ik ook goede verhalen

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:59

marloezzke schreef:
de smartex rain is 200 grams gevoerd. en kan tot ongeveer +0 graden

Lijkt me dan voor de winter toch te koud, het wordt vannacht al 2 graden, dan is hij bijna al te dun, en dan moet de winter nog komen.........

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:00

dat is ook zo.

nou ja ligt er natuurlijk aan, er zijn genoeg paarden die zonder deken staan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 09:48

RUBYWHITE schreef:
PM nouvel van bokt eens, ik heb ook dekens van haar die zijn water en winddicht, winterdekens en liggen super fijn. Geen naden en je paard is 100% droog. Kosten geloof ik 50euro per stuk.

dank je!

Zijn inderdaad fijne dekens, ik krijg ook veel goede berichten van mensen die ze hebben!

zie mijn onderschrift voor foto's... Knipoog

x_britjj_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:46

je moet goed na gaan hoe je paard is gebouwd en zo het model van de deken kiezen

je moet kijken wat je paard doet sttat hij buiten of alleen in stal zo weet je wat de dikheid moet zijn
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-06 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 Berichten samengevoegd.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:28

x_britjj_x schreef:
je moet kijken wat je paard doet sttat hij buiten of alleen in stal zo weet je wat de dikheid moet zijn

ze heeft al vermeld dat haar paard buiten staat ! en de rest zou ze zelf ook wel weten Lachen

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:02

Ik vind zowel Bucas (ik heb Smartex All-in-One en de Smartex Rain) al BR (heb nu de nieuwe van Jos Lnasiknk) erg goede winterdekens!! En ze gaan niet snel scheuren ofzo...