deken in de stal ophouden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saantje

deken in de stal ophouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 19:01

Mijn paard krijgt binnenkort een winterdeken van 300 grams op. Ze staat momenteel 's nachts nog buiten. Maar in de wintermaanden gaat ze 's nachts op stal. Moet ik dan de deken van 300 grams ophouden?

Alytje

Re: deken in de stal ophouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:50

Ik zou de deken oplaten. 's nachts is het kouder dan overdag, dus erg warm zal het op stal wel niet worden.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:51

Het is toch niet heel erg goed voor paarden als ze heel lang hetzelfde deken achterelkaar op hebben, Misschien kan je hem een iets dunner staldeken op doen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:57

De overgang van een 300 grams deken naar geen deken vind ik vrij groot. Ik heb er zelf overdag een regendekentje (ongevoerd) op liggen en 's nachts staat mijn merrie zonder. Die overgang is niet zo groot. Daarbij is het in de stal warmer. Ik weet niet hoe dat bij jou is. Is het in de stal beduidend warmer dan buiten, dan denk ik dat je 's nachts beter een dunnere deken (bv. 150 grams) op kunt doen. Is het op stal net zo koud als buiten dan zou ik de 300 gram ophouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:51

Net als kaka vind ik de overgang van 300 naar 'bloot' wel erg groot. Ik zou anders voor een lichter gevoerde staldeken gaan en deze s'avonds op houden. Als het in stal warmer is dan buitenin ieder geval.