Deken op shet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Deken op shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 17:41

ik zit er dus aan te denken 1 v/d shets met dekentje te laten lopen deze winter.
Niet zo zeer omdat ik denk dat ze het koud oid krijgt (Want ze krijgt altijd een prima wintervacht)
Maar vooral omdat ik nu een passend ruitertje heb gevonden en ik het 10 X niks vind als er een zadel op haar rug komt terwijl ze zeik nat is.
Ik heb al een dekentje aangeschaft, waterdicht en hooguit 100 grams.
Vandaag gepast en hij zat perfect + shet ging er lekker mee showen.
Na 10 minuutjes af gedaan en thuis nog even de bilkoorden maken (Zat niet zo stevig meer)
Maar wat vinden jullie, dekentje er op gooien of een zadeltje erop leggen terwijl ze zeik nat is?

fliam

Re: Deken op shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:39

Ik denk zelf dat een deken gezonder is, want een pony bezweet weer buiten zetten lijkt mij niet verstandig.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:58

zammetje schreef:
Ik denk zelf dat een deken gezonder is, want een pony bezweet weer buiten zetten lijkt mij niet verstandig.

ME 2 Bloos

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:15

pony goed verzorgen is ook een optie , dus als ze nat is voor het rijden eerst de handdoek erover en als ze bezweet is na het rijden , goed uitstappen en droogwrijven , dit is veel natuurlijker voor een paard , maar ja , dat kost tijd en energie , wie heeft dat tegenwoordig nog????

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:16

wat ik vind?
gewoon lekker je eigen gevoel volgen Haha!
dekentje kan prima.is niks mis mee hoor
tenzij de shet t inderdaad niete rg vind om een zadel op natte rug te krijgen Haha!

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:24

Ik zou zonder deken kan die teminste tegen ene koudje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:39

ik ook zonder deken. Als het paardje dan nat geregend is, ja jammer dan rijd je een keertje niet. Is ie bezweet gewoon lekker de tijd nemen met stappen en hem laten drogen.
Tis een stuk natuurlijker. De vacht past zich aan aan de temperatuur, een deken niet

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:04

deken er op doen.Kan geen kwaad en is inderdaad makkelijker.Maar hem er dan wel de hele winter ophouden.

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:09

baudyh schreef:
deken er op doen.Kan geen kwaad en is inderdaad makkelijker.Maar hem er dan wel de hele winter ophouden.

Idd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:16

--> SV

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 17:56

Ik wil er best de tijd voor nemen.
Maar zo hebben we het het afgelopen jaar ook gedaan en als ze nat is (Wat in Nederland dus bijna de hele week zo is) krijg je haar echt niet droog met een handdoekje.
Maar ik vind het een beetje banketstaaf als dat meisje steeds komt en dan dus stééds niet kan rijden.
kijk een keertje is jammer dan, pech. Maarja, Nederland kennende.
Ze heeft haar wintervacht nu al en een ongevoerde regendeken kan geen kwaad lijkt me toch?

Nadien01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:18

cind schreef:
pony goed verzorgen is ook een optie , dus als ze nat is voor het rijden eerst de handdoek erover en als ze bezweet is na het rijden , goed uitstappen en droogwrijven , dit is veel natuurlijker voor een paard , maar ja , dat kost tijd en energie , wie heeft dat tegenwoordig nog????

nou een shet met een flinke vacht droog wrijven met een handdoek? gaat niet lukken hoor....