. Maar aangezien ik niet hou van opgeven en tot dit paard toe met ieder paard wegreed, vond ik het een onwijze uitdaging. Want kwalititeiten heeft hij zat alleen zn karakter is oh zo groot.Eigenlijk ben ik de enige die erop rijd. Mijn zusje ook wel eens maar die is nergens bang en heeft hem een paar keer goed op zn nummer gezet met wanneer hij zich echt achtelijk gedroeg.
Toen was ik bezig met wijken maar kreeg het zelf niet voor elkaar, stalgenootje van mij erop. En die kon nog niet eens normaal met hem aandraven, bokken schoppen naar haar been, rug strak, oren plat enzv. Die is er naar een paar rondjes afgestapt want ze kon er verder niks mee.
De laatste tijd gedraagt hij zich prima en loopt als een trein, ik was zelf niet helemaal lekker. Ik vroeg een stagenootje of ze even wilde rijden aangezien hij toch heel braaf was. De eerste rondjes gingen goed, totdat ik in de achterste hoek van de bak de blik in zijn ogen al zag..En ja hoor dikke rodeo en crossen met als resultaat dat ze inderdaad er naast lag. Ik er weer op en er was niets aan de hand.
Komt dit door de band die we hebben, we hebben nl samen al heel erg veel meegemaakt veel blessureleed en pech. Dus veel andere dingen met hem gedaan dan rijden. Aan de andere kant denk ik dat het gewoon testen is van hem, het is een heel intelligent paard die moeiteloos je zwakke plekken opzoekt en je daarop pakt...
Ik durf dus niet meer andere mensen erop te laten eigenlijk, behalve mijn zusje dan. Aangezien het mijn verantwoordelijkheid is. Nu zit ik ook te denken om als ik L gestart ben en ik tijd genoeg heb, om ORUN te gaan doen. Maar dan heb je weer die paardenwisselen..Ik ben een beetje bang voor de gevolgen daarbij.
Zijn afstammeling is trouwens: Alme-deux / Alme Z
Ditmar / Amor
Groetjes Sabine & "De draak" randeux
.
en heeft snel door als je onzeker bent of bang of als je minder goed kan rijden...
. Ik ben er zelf ook erg blij mee dat ik door heb gezegd. Want ik weet dat hij kwaliteiten zat heeft. En hij is ook nog eens heel erg lief ( als je er naast staat
) Plus dat ik niet van ophouden geef, En wie weet waar meneer anders terecht was gekomen:)