Tips voor F6 proefje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tanya89

Tips voor F6 proefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 11:01

Hoi hoi,
Ik doe mee aan de clubkampioenschappen en ik rij dus F6.
Nu wil ik graag van jullie weten waar je vooral op moet letten. Ik heb wel zo'n boekje maar ik wil het gewoon eens van jullie horen Lachen Waar hadden jullie minpunten op ect.. Het mag alles zijn van verzorging van jezelf en pony/paard tot aan een gebroken lijn toe Knipoog Tong uitsteken
Alvast bedankt!!

Shaar

Re: Tips voor F6 proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:06

Tja, als ik een laag cijfer voor een gebroken lijn zou hebben gehad was dat natuurlijk mijn eigen fout haha. Met de figuren moet je gewoon goed op de letters rijden natuurlijk.
Verder moet je goed op je houding letten (handhouding, beenligging enz.)

Maar kijk maar eens in dit topic, worden een aantal tips genoemd Lachen

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=29&t=675986&hilit=

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 11:10

Dankje!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:13

Als jij onspannen, goed op de letter rijdt, en in een juiste houding op je paard zit kom je erg ver hoor. Enne gaat het bij het ene onderdeel niet goed probeer dan het volgende onderdeel je punten bij te slijpen Lachen . Veel succes en plezier!!!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:43

Nouja.. extra dingen, en dingen zoals houding en figuren, hoe je paard loopt en je hulpen..
MEt extra bedoel ik: als je een gebroken lijn rijdt, had ik een keer een gebroken lijn gemaakt maar dan appuyerend, en dingen zoals aan de teugel, voor die gebroken lijn had ik toen een 9! en hij was zo ie zo netjes..
Maar extra dingen leveren toch veel op!
Je moet op dingen letten zoals: wedstrijdtenue schoon, verzorging, hulpen, etc..
Zo verloopt het je in de F6 prima!
Ik rij nu in het F8, en hoe hoger je komt, hoe beter je deraan went..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 11:29

KimH schreef:
Als jij onspannen, goed op de letter rijdt, en in een juiste houding op je paard zit kom je erg ver hoor. Enne gaat het bij het ene onderdeel niet goed probeer dan het volgende onderdeel je punten bij te slijpen Lachen . Veel succes en plezier!!!

Haha, ik hoop dat ik ontspannen kán zijn, ik rijd nooit wedstrijden oid altijd alleen clubkampioenschappen. En ik doe het gewoon voor mn plezier maar toch zit ik wel gespannen erop denk ik Tong uitsteken maar ja ik laat jullie wel weten hoe het is gegaan! Ook al boeit het misschien niet Tong uitsteken
10 en 17 Dec zijn de overige 2 wedstrijden van de clubkampioenschappen dan moet ik ook F6 Lachen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:35

gewoon rijden zoals je normaal in de les doet, dan komt het vanzelf wel goed Knipoog