Ander jasje (niet bedoeld voor paardensport), mag dat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Ander jasje (niet bedoeld voor paardensport), mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 22:16

Ik heb een rijjasje van Eurostar, maar die is een half maatje te groot en ik vind die dingen zo lelijk!

En ik heb ook een jasje die er ongeveer zo uit ziet:

Afbeelding

Maar dan iets strakker, íetsjes langer en meer getailleerd, veel mooier dus (van Hugo Boss).

Dus nou wil ik gewoon deze aan doen, maar mag dat wel, op KNHS wedstrijden..?

tienus63

Re: Ander jasje (niet bedoeld voor paardensport), mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:18

In de regelementen staat dat het een zwart of donkerblauw jasje moet zijn. Niet dat het in de ruitersport zaak gekocht moet zijn of van een merk dat voornamelijk paardrijkleding maakt.

En eerlijk gezegd; volgens mij ziet geen hond het dat het geen "rij"jasje is als je het aantrekt op paard.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:24

mijn zus heeft ok een poos met een zwart getaileerd colbert gereden,het mag gewoon,hoor!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 22:52

Heh, wat fijn Haha!

Heb inderdaat de reglementen voor dressuur even doorgenomen, en nu besef ik me pas dat ik ook gewoon met een mooi wit bloesje kan gaan rijden, i.p.v. die vormeloze dressuurbloezen, en ik heb ook nooit geweten dat je ook met een bloes met korte mouwen mag rijden, zélfs wanneer je met extreem zomers weer je jasje uit mag.

Dan start ik zaterdag lekker met mijn mooie jasje, en dan vraag ik voor de zekerheid van te voren even aan de jury of het oké is, dan kan er niks mis gaan Lachen

Tnx voor jullie reacties!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 01:02

niks zeggen gewoon starten, merken ze toch niet Lachen

waarom wil je trouwens starten met een HB jasje en koop je niet een mooi getailleerd dressuurjasje? ik zou het zonde vinden..

heb zelf overigens en prachtig getailleerd pikeur diana (volgens mij) wol, fluwelen kraag, iets langer en netjes getailleerd..

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:26

[quote="patsur"}

heb zelf overigens en prachtig getailleerd pikeur diana (volgens mij) wol, fluwelen kraag, iets langer en netjes getailleerd..
[/quote]

Heb precies hetzelfde jasje, en idd erg mooi hoor!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:12

Zonde van je HB jasje, koop gewoon een mooi getailleerd jasje van een beter paardenmerk. Er zijn tegenwoordig hele mooie hoor!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:15

Maar helaas hangt aan alles wat mooi en van goede kwaliteit is, ook een stevig prijskaartje.

De Iris Bayerjasjes zijn prachtig, supermateriaal en superpasvorm, kost alleen maar € 320,-.
Maar het rijdt wel comfortabel, zowel bij hitte als kou!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:45

Wat is er zonde aan met mijn HB jasje rijden? Wat kan er gebeuren in de tijd dat het de kledinghoes uit gaat, ik het aantrek en mijn paard op ga, ik er weer af ga en het weer in de kledinghoes doe..?

Maar jullie maken inderdaat wel een goed punt, dat er ook mooie zijn. Maarja, als ik al een mooie heb ga ik niet nóg eentje erbij kopen. Denk dat ik dat Euroridigjasje te koop ga zetten.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:53

ik heb ook gewoon een door-mijn-moeder-zelfgemaakt-jasje-met-gouden-zelfgemaakte-bies derop!
echt mooi! en wordt niks van gezegd Knipoog

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 12:06

Leuk! Nou, vandaag zal het bevestigd worden.. Moet om 18:13 en 18:35 starten. Lekker thuis op stal.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:27

Wij hebben ook jaren gereden met een zwarte colbert van mijn vader. Geen probleem.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 21:03

Heb er niks over gehoord Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:01

patsur schreef:

Die heb ik ook Haha! (sinds vandaag). Mooi lang en ziet er netjes uit.

Dat van die dressuurbloesjes zonder mouwtjes is altijd al zo geweest. Onder je jas zie je het niet en als je jas zomers uit mag doen, dan kun je moeilijk een andere bloes aantrekken.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:26

Nou inderdaad, het is toch een heel mooi jasje? Je ziet wel meer mensen met en niet 'echt' rij-jas rijden. Als het maar netjes is.

Op dat mouwtjes gebeuren en wit zijn van bloesjes.. Ik zou op concour in S'veen, 30 graden, niet normaal, maar goed ik had een blauw bloesje dus dacht ik ik doe een hempje aan en dan tijdens de proef maar even zweten.

Kom ik op de wedstrijd, inderdaad, zomertenue natuurlijk. Rijden er mensen in roze, gestreepte (echt blauw/rood/wit), zonder mouwtjes en zelfs van die rij- t-shirtjes rond. Lijst Hallo? niemand de regelementen gelezen. Maar goed ik heb niemand gehoord die werd gewijgerd.
Fijn, sta je daar met je goede gedrag...

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:34

Elan_GV schreef:
Op dat mouwtjes gebeuren en wit zijn van bloesjes.. Ik zou op concour in S'veen, 30 graden, niet normaal, maar goed ik had een blauw bloesje dus dacht ik ik doe een hempje aan en dan tijdens de proef maar even zweten.

Kom ik op de wedstrijd, inderdaad, zomertenue natuurlijk. Rijden er mensen in roze, gestreepte (echt blauw/rood/wit), zonder mouwtjes en zelfs van die rij- t-shirtjes rond. Lijst Hallo? niemand de regelementen gelezen. Maar goed ik heb niemand gehoord die werd gewijgerd.
Fijn, sta je daar met je goede gedrag...

precies! dat gebeurt hier ook, vooral bij het springen, ze rijden hier gewoon in kingsland t-shirtjes!
ik hou altijd mn jasje aan, vooral met dressuur vind het heel mooi staan, en anders lijkt het allemaal zo wit!
en ook ik heb een pikeur diana! heel fijn!