Nog even een vraagje van mij

We willen graag La Roche laten overschrijven op onze naam, en het chipnr in het paspoort laten zetten. Maar voor die overschrijving hebben we de stamboom nodig. Bij de koop hebben we die er niet bij gekregen, het paspoort wel. We hebben een koopcontractje waarin staat dat "de verkoper alle bescheiden (paspoort, inentingspapieren) heeft overgedragen aan de koper", door ons beide ondertekend. Wij wisten toen nog niet dat er zoiets bestond als de stamboom en dat je die dus ook nodig had.
De vorige eigenaars hebben al een paar zoektochten gedaan maar de stamboom niet kunnen vinden, en wij willen haar toch echt voor 2007 op onze naam hebben staan. We zijn nu benieuwd hoe verder. Op een gegeven moment zullen we moeten beslissen om een duplicaat aan te vragen, maar dat kost 162,-. We hebben onlangs gehoord dat het zelfs zo is dat het paard, stel dat er iets vreselijks gebeurt bv, niet zou kunnen worden ingeslapen, omdat wij niet alle papieren hebben. Daar schrokken we nogal van! Ze moet gewoon, ook voor ons eigen gevoel, zo snel mogelijk worden overgeschreven. We vragen ons nu af of we die kosten voor het duplicaat op de vorige eigenaar kunnen verhalen...
Ik zou het heel vervelend vinden om dat te doen, maar aan de andere kant vind ik ook dat we de stamboom allang hadden moeten hebben gekregen (meteen bij de koop), en vind ik 162 euro nog best veel geld... Wat kunnen we doen?
groetjes, Petra.

). Vandaar dat ik jullie raad vroeg. Bedankt voor alle reacties! We gaan actie ondernemen...