Nieuwe laarzen AAUUUW!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_M

Nieuwe laarzen AAUUUW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 17:40

Zoals de titel al zegt, heb ik sinds vandaag net nieuwe (dressuur) laarzen. Weten jullie nog tips buiten er veel mee rondlopen en trappen op-en aflopen om ze wat sneller te doen passen want jesus wat kunnen ze toch verdomd slecht zitten de eerste weken!! Tong uitsteken

Emilia

Re: Nieuwe laarzen AAUUUW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:42

Gefeliciteerd met je laarzen!
Over dit onderwerp zijn al heel wat topic's geopend. Misschien ff zoeken. Succes!!

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:43

Veel fietsen met je laarzen aan! Ook nog eens goed voor jezelf Tong uitsteken
En ze zeggen ook dat je met je laarzen in een warm bad moet en dat ze dan helemaal goed gaan staan naar je voet.
Alleen dat heb ik nog nooit gedufd.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 17:47

@Emilia, O sorry, ik zal dan eens even verder zoeken! Bloos

@Misssixty: Bedankt! Maareh, die badtip durf ik toch ook niet aan denk ik haha Haha!

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:52

Gefeliciteerd met je nieuwe laarzen idd! Pling

misssixty schreef:
En ze zeggen ook dat je met je laarzen in een warm bad moet en dat ze dan helemaal goed gaan staan naar je voet.
Alleen dat heb ik nog nooit gedufd.

mm dat geloof ik ook wel Lachen alleen zou ik dat ook niet durven Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou ze gewoon lekker veel dragen Clown
Mijn nieuwe laarzen had ik gelijk op wedstrijd aan, pfoe had het idee dat me voet eraf storf ofzo joh Scheve mond volgende x toch maar ff beter inlopen Schijnheilig

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:54

heey ik weet wel een goede alleen moet je wel zakjes om je voeten doen als je dan je laarzen aan doet.
Zet de warme kraan aan en laat hem goed warm worden. Houd dan je laars er onder en laat hem vol lopen net to boven je enkel. Doet dit ook met de andere laars.
Kiep ze dan weer leeg en trek ze aan. Dan gaan rijden, fietsen of wat dan ook en ze zitten bijna gelijk goed.(hoogstes zere knieholte als ze heel hoog zijn).
Dit werkte bij mij heel goed en eigenlijk bij iedereen op stal bij mij.

Veel succes in ieder geval.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:55

Nee... Sommige mensen hebben het erover om ermee in water te gaan staan zodat ze sneller naar je voet en been vormen... Zou ik je echt niet aanraden, kan nooit goed zijn voor het leer/de stiksels. Je moet gewoon even doorbijten, straks ben je er super blij mee! Succes!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:57

Jorissie schreef:
heey ik weet wel een goede alleen moet je wel zakjes om je voeten doen als je dan je laarzen aan doet.
Zet de warme kraan aan en laat hem goed warm worden. Houd dan je laars er onder en laat hem vol lopen net to boven je enkel. Doet dit ook met de andere laars.
Kiep ze dan weer leeg en trek ze aan. Dan gaan rijden, fietsen of wat dan ook en ze zitten bijna gelijk goed.(hoogstes zere knieholte als ze heel hoog zijn).
Dit werkte bij mij heel goed en eigenlijk bij iedereen op stal bij mij.

Veel succes in ieder geval.

Water/vochtigheid in je laars is helemaal slecht, je moet je laarzen altijd goed laten drogen. Als je bv. natte sokken hebt kan dat ook al gevolgen hebben voor het leer. Het leer wordt dan 'naar', zacht en minder glanzend, en de vorm verandert...

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:38

Niet nat maken!! Leer droogt daardoor uit en dat is zonde.

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:35

wanneer ik nieuwe laarzen heb loop ik ze meestal eerst 2,3 weken half uurtje tot uurtje per dag in... Fietsen doe ik pas daarna omdat ze anders zo lelijk ombuigen! En zeer zal het zeker doen...!

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:57

Gewoon even doorbijten. Ga aub niet aan de gang met water en afgewerkte olie. Ik heb rijlaarzen gezien die ze hebben ingevet met afgewerkte olie en dat ziet er dus niet meer uit. Regelmatig aan doen werkt toch het beste. Probeer ze ook aan te doen als je de hong gaat uitlaten/boodschappen gaat doen etc.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 13:47

Allemaal heel erg bedankt voor de tips!! Wel raar van dat water, dat durf ik toch niet meteen hoor Haha! ... Ik denk dat ik liever eerst een paar weken afzie, haha Haha! !

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:21

Niet in het water zetten en ook niet mee gaan fietsen! Van water droogt het leer uit en door het fietsen gaat de boog ombuigen, niet erg mooi.

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:44

Boos! ik weet het ik heb nieuwe petrilaarzen weetje hoe pijn joo ma een paard weken zitten ze als gegooten maar sterkte ik heb nog steeds blauwe plekken van die laarzen maar ik schitter wel supper bij de wedstrijden Ach gut Ach gut Cool Cool

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:47

gefeliciteerd met je laarzen en idderdaad veel gaan fietsen of lopen

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:22

Gefeliciteerd met je nieuwe laarzen haha Haha!

Maar ik heb deze zomer ook Petrie laarzen gekocht, maar iedereen lachte me uit Bloos wahah, mijn vader zie altijd duitse officier tegen me, en dankzij mijn fijne laarsjes heb ik litteken weefsel op mijn hak zitten, maargoed na 1.5 maand waren ze fijn ingelopen, en ze rijden heerlijk, dat wel, het is even doorbijten, kon mijn been amper buigen, en had de orde striemen in mijn knie-holte staan, maar het is het waard!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:34

Same Here,
heb ook net nieuwe Petrie Anky's menn wat een hel niet normaal Nagelbijten / Gniffelen
Sterkte met inlopen Knipoog

horseofkors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:27

Als je natte kranten in je laarzen stopt rekken ze een beetje uit.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:33

hmm ik heb er wel mee gefietst en ze zijn inderdaad aan de bovenkant, wat zeg maar in mijn knieholte zit omgebogen, maar een klein stukje en omdat mijn laarzen zo hoog zijn valt het niet eens op. Je moet er met je neus bovenop om het te zien. Dit had ik ook met mijn andere laarzen terwijl ik daar niet mee heb gefietst. En het fietsen hielp echt super goed. Verder heb ik er gewoon gelijk mee gereden en ze hebben mij gezegd dat door nat gras lopen ook werkt. Dit is veel en veel minder schadelijk dan in het water gaan staan of je laars vol laten lopen en werkt net zo goed.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:03

Doe paar dikke sokken aan.
Ik heb nooit pijn met inlopen. ik stap op me paard, en op moment dat ik eraf ga doe ik ze uit.
Heb ze momenteel 3 dagen.

lizzielove schreef:
Boos! ik weet het ik heb nieuwe petrilaarzen weetje hoe pijn joo ma een paard weken zitten ze als gegooten maar sterkte ik heb nog steeds blauwe plekken van die laarzen maar ik schitter wel supper bij de wedstrijden Ach gut Ach gut Cool Cool

Normaal Nederlands is echt niet overbodig hoor!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 20:55

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Het gaat al een stuk beter, 'k wou er zelfs al eens mee proberen rijden, maar na een halfuur heb ik ze toch maar weer afgedaan en met m'n oude verdergereden, want dat ging toch niet zo vlotjes Tong uitsteken ... Dus maar wat verder gewoon inlopen Knipoog ...

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:27

als je je voeten intaped met het tape dat schaatsers ook gebruiken, kun je over het algemeen vrij pijnloos lopen Clown
het heeft bij mij erg geholpen!

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:53

Ik heb mijn nieuwe laarzen al bijna 2 maanden in huis en ik heb er om precies te zijn maarliefst 3x mee gereden....... wat een crime!
Op zich heb ik weinig last van mijn knieholtes maar de grootste problemen vind ik:
A: mijn voet gaat slapen na ongeveer 20 minuten (=lastig rijden)
B: heb totaal geen contact met mijn paard (= nog lastiger rijden)

Maar.... ik weet dat ik moet doorzetten, ben nu nog een zwakkeling met allerlei smoesjes en trek elke dag steevast mijn oude versleten en heerlijk zittende kloffies aan.. Lachen maar mijn eerste wedstrijden zijn in zich en dan kan ik echt niet in de ring verschijnen hiermee.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:38

Toen ik de eerste keer met mijn Petrie Anky's ging rijden toen had ik ook echt een waardeloos contact met mijn paard en voelde alles dus heel anders dan anders aan. Ze waren ook nog erg stijf natuurlijk.

Heb toch doorgezet toen en het gekke was, na een keer of 3 rijden reed ik er al zo mee weg! Het kan dus ook wel heel snel overgaan Ja !

Wedgwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:40

ik denk veel mee bewegen.ze zijn nog stijf van de verkoop. veel plezier ermee Lachen