Hoeveel kan je vragen voor rijden van pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Hoeveel kan je vragen voor rijden van pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:21

Hoeveel kan je ongeveer vragen voor het rijden van een pony? (gemiddeld)

Het zit zo;
Ik ben gevraagd om 4 weken lang een pony 2x per week te rijden. (stappen en draven op het harde op aanraden van de DA, hoe het precies zit moet je mij niet vragen)

Deze pony heeft drie maanden (ruim) stil gestaan dus hoe het precies gaat gaan weet ik ook niet. Na die 4 weken is het de bedoeling dat ik haar ruitertje een beetje begeleid in het opbouwen van het rijden (heb zelf nog niet zo lang geleden gezeten met een pony die na drie maanden opnieuw rustig aan moest beginnen dus ik weet wel ongeveer wat en hoe Knipoog )

Nu wil ik dit niet gratis doen (das 1) dit omwille van een aantal dingen die gebeurt zijn maar waar ik geen zin in heb om daarover hier op een openbaar forum verder over uit te wijden.
2; ik steek er ook mijn tijd in, en gezien het aantal maanden dat dit dier heeft stil gestaan+stappen en draven op het harde toch iets meer risico in houd dan in een zachte 'zand'bak Knipoog
3; De mensen zijn berreid me hiervoor te betalen.

Ik vraag dit niet alleen voor deze pony maar in het algemeen, wat voor prijs kan ik noemen wanneer mensen me vragen om hun pony te rijden?

edit: ik hoop dat het hier goed staat, met al die forums zie ik door de bomen het bos niet meer Clown Dus sorry mods, moest het fout staan!

Cemlys

Re: Hoeveel kan je vragen voor rijden van pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:01

Ik denk dat je het vooral zal moeten overleggen en afspreken met de eigenaren. Ik snap goed wat je bedoelt ivm met dat betaald rijden, ik doe het ook niet meer zomaar (ook ivm met een aantal toestanden vroeger), behalve voor het paard wat ik nu rijd. En het hangt ervanaf hoeveel moeite jij erin moet steken en wat voor paard/pony het is. Mss tussen de 5 en 10€, vind ik wel niet slecht. Meer kun je bijna niet gaan vragen, aangezien je niet professioneel bezig bent, maar je bent ook geen zo'n pennykind die er niks vanaf weet. Dusja ik denk iets daartussenin. Maar het hangt er natuurlijk vanaf wat zij bereid zijn te geven.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:28

Persoonlijk zou ik er zelf niets voor vragen of misschien reiskostenvergoeding als het wat verder van mijn huis af ligt. Je bent hierin niet professioneel mee.. op deze manier doe je toch ervaring op, zo help je elkaar toch wat.
Ze zijn bereid je een bedrag te geven, dan zou ik ook net als bovenstaand persoon denken aan tussen de 5 en 10 euro.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 01:19

Marchador: niets vragen is geen optie. Daarvoor heb ik mijn redenen. Willen ze niets betalen dan zoeken ze een ander. Zijn we net zo goede vrienden. Lachen
Ik zelf dacht ook wel rond de 10 euro, wilde vooral weten wat bokkers hier van dachten Clown

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:03

10 euro per keer? Dat vind ik wel veel hoor. Naar ik aanneem hoeft het risico dat het op verharde ondergrond is niet afgekocht te worden? Vind ik persoonlijk in ieder geval geen reden om méér te vragen..

Vraag in ieder geval compensatie in reiskosten (als je met de auto komt, reiskosten voor de fiets is een beetje flauw Knipoog )

Vraag een vast bedrag per maand zou ik zeggen. Maak afspraken over hoeveel en hoevaak. En tja, eigenlijk is het vooral hoeveel de eigenaar er voor wil geven. Kun je niet om te beginnen aan hem/ haar een voorstel vragen?