nieuwe trailer, hout of polyster?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

imposantje

nieuwe trailer, hout of polyster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 16:58

Ik ga binnenkort kijken voor een nieuwe trailer, nou is mijn vraag, wat vinden jullie fijner?
Polyster of hout?
En ook graag erbij waarom...

Alvast bedankt.

ikke

Re: nieuwe trailer, hout of polyster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:07

Hout. Het is goedkoper en als er eens iets stuk gaat, kun je gewoon een paneel vervangen; probeer dat eens met polyester......
Hout is welliswaar zwaarder, maar ik hoef nergens naar te kijken, er bestaan geen trailers in NL die ik niet mag en kan trekken, dus tja.

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:08

tegenwoordig is het hout van hele goede kwaliteit. Polyester is wel makkelijker schoon te maken, maar die zijn meestal van een wat duurdere klasse en meestal ook luxer.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 22:09

niemand meer???

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:10

Niet zo ongeduldig, je topic staat er net een paar uur. Het is niet de bedoeling dat je het met dit soort reacties omhoog schopt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:55

Ik weet niet of het waar is maar een nadeel van polyester wat ik hier op Bokt heb gelezen is het gevaar op haarscheurtjes in het polyester waaronder de binnenlaag wegrot. Met hout heb je denk ik wel eerder door dat je wanden niet meer okay zijn dan.
Maar dat is dus van lezen, niet van eigen ervaring.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:58

Ikzelf zou gaan voor polyester. Wij hebben er een gehad die door de houten zijkant van een Van gegaan is en op 1 van polyester hadden we daar geen probleem mee. Mij oogt het dus in elk geval steviger, of 't ook zo is..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:21

ik denk dat er een heleboel polyester trailers zijn waarvan de wanden toch stiekem hout zijn met een dun laagje polyester erop, dit heeft men mij laten zien bij Konag toen mijn trailer gereviseerd werd.
Hij liet ook een polyester trailer zien met een dun wandje die ik zo in kon duwen, als ik dat al kan wat doet een paard van 500kg er dan mee???!!!
check de trailer die je gaat kopen goed op dit fenomeen!
Mijn voorkeur gaat uit naar hout en dan niet dat goedkope groene wat later bruin wordt maar een degelijke soort.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:17

Polyester heeft i.d.d. vaak een kern van hout, dan zijn ze dus ook een stuk zwaarder dan de normale houten trailers. Daarnaast kan polyester beschadigen en kan er vocht bij je houten kern komen en deze gaat rotten. Een gewone houten trailer kan natuurlijk ook beschadigen maar daar vervang je makkelijk een nieuwe plaat van en je zit het ook direct als deze slecht wordt. En hout is nog eens voordeliger ook!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:20

Het gaat er misschien ook om wat je mooi vindt, polyester trailers zijn vaak mooi gestroomlijnd en het is ook afhankelijk van de inhoud van je portemonnee. Qua binnenkant vind ik er niet veel verschil in zitten. Tegenwoordig hebben de houten trailers een soort coating, zodat ze niet zo vaal worden als die oude groene trailers.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:24

ik ga voor een houten trailer. polyester is moeilijker te vervangen. en minder sterk. ik ga voor een houten trailer met een coating laag over het hout heen.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 07:27

Wij hebben ook net een nieuwe trailer gekocht..De nieuwe Westfalia XL..polyester dus..ik heb nu ook een Westfalia (de nieuwe komt pas in Januari) dus ook polyester, en mij bevalt het prima Haha!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 07:27

hout is makkelijker te repareren.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 07:00

Voor beide trailers heb je voor en nadelen.
Kijk hoeveel je budget is. Waar de trailer komt te staan. Hoe het paard is wat er in moet etc etc etc.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:30

Mijn trailer is van hout met polyester kap, als ik ooit een nieuwe trailer zou aanschaffen zou ik gaan voor helemaal polyester. Al is het maar omdat het onderhoudsvrij is.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 08:13

RUBYWHITE schreef:
Mijn trailer is van hout met polyester kap, als ik ooit een nieuwe trailer zou aanschaffen zou ik gaan voor helemaal polyester. Al is het maar omdat het onderhoudsvrij is.

ho, even time-out..polyester is niet onderhoudsvrij! Wij wassen de trailer naar íedere wedstrijd..Doen we dat niet, vrees ik dat hij al verschillende keren een onderhoudsbeurt gehad zou moeten hebben.. Knipoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:37

Polyester!
Onderhoudsvrij,licht in gewicht en echt werkelijk ideaal! (en nog sterk ook!)
Hout heeft het nadeel dat het eerder verkleurt,en niet goed buiten kan staan omdat de kans van verrottting van het hout best groot is!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:34

Het eerste wat bij een trailer rot is de bodem en niet de zijkant.Het is onzin dat een houten trailer niet buiten kan staan en een polyester wel. De banden van een polyestertrailer raken net zo goed uitgedroogd door de zon en de bodem van zo'n trailer is ook niet van polyester. Bij de nieuwe trailers blijven de wanden veel mooier van kleur, vooral als je bijv. een grijze neemt. Die zijn niet te vergelijken met die oude groene trailers die vaal werden.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 02:25

Ik zou kiezen voor een Polyster trailer (die heb ik dus zelf ook Haha! )
Waarom? omdat ze minder snel verrotten als en houten trailer en ze blijven veel mooier

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:28

Naast al het eerder genoemde:
Hout heeft een vaak een iets minder mooie uitstraling. Qua onderhoud, ach ja, waar hebben we het over; het meeste geld ben je toch kwijt aan je standaard beurten.
Een andere overweging die je kan meenemen: Polyester heeft als eigenschap dat het plintert. Wanneer je onverhoopt een ongeluk krijgt met een polyester trailer en hij mocht kantelen met paard en al, dan kunnen er erg scherpe punten ontstaan. Maar ja, de kans op een ongeluk is klein en de kans op verwonding door splinters nog kleiner. Ga iig een proefrit maken met een trailer, ook al koop je hem nieuw.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:47

Een proefrit maak je met een auto niet met een trailer

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:40

Ook met een trailer, zeker als deze tweede hands is.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:49

Ik heb met mijn 2e hands trailer ook geen proef ritje gemaakt en hij rijdt super

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:51

ik zou voor hout kiezen, maar puur omdat mijn paard helemaal gek word in een polyester trailer, vraag me niet waarom, ik snap het zelf ook niet Blond

Qua uitstraling vind ik de polyestertrailers wel mooier.
En de levensduur van hout of polyester: ze zijn tegenwoordig zo bewerkt dat daar geen/nauwelijks verschil meer in zit. Je zal ze beiden moeten onderhouden, en allebei blijven ze mooier als ze onder dak weggezet kunnen worden. Het enige voordeel van hout is idd dat je de panelen makkelijker kan laten vervangen indien nodig. En bij polyester kunnen er idd haarscheurtjes ontstaan in de buitenlaag waardoor de binnenlaag aangetast wordt. Als ik hier naar zou kijken, zou ik alsnog voor hout gaan denk ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:54

Hout met polyester laag, super fijn.

van beide het beste in 1 trailer Haha!